SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  Merpati Putih on Wed Jan 21, 2009 11:25 am

Benarkah benda2 ini ujud? Yang saya pernah jumpa benda2 ni hanya ada kat TV, VIDEO, BUKU2 CEREKA, KITAB2 jer. Saya ta' pernah berjumpa ngan bende2 ni... Saya cuma jumpa 'DIRI AKU'.

Saya pernah bertanya kat monyet di hutan rimba (si Hanuman): "Apakah saudara pernah berjumpa dengan benda2 halus ni?"

Jawab siHanuman dan member2nya.. "Kah.. kah.. kah !!! kalau kami pernah berjumpa ta'kan kami berani menghuni rimba ni.. malam gelap gulita, rumah ta' ada.. ta' simpan bekalan makanan pun".

Saya bertanya lagi: "Mengapa manusia takut kepada benda2 ni?"

Si Hanuman menjawab: " Dia orang ta' pernah jumpa pun benda2 ni, kecuali dengar2 jer.. Manusia2 suka berlajar kemudian mereka telan bulat2 jer.. Kemudian jadilah manusia2 begini, lebeeeeih bodoh dari kami, penghuni2 rimba". Ustaz2.. rabi2, paderi, sami2, ulama'2 mereka pun percaya dengan benda2 karut wal marut ni.. kesian manusia."

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  shazlida on Wed Jan 21, 2009 11:43 am

Hishhh... susah la macam ni. Macamana nak menjawab kalau anak2 tanya esok. Pening....pening....

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  shazlida on Wed Jan 21, 2009 11:56 am


Terjemahan; Allah, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya), tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Tiada yang dapat memberi syafaat di sisi Allah tanpa izin-Nya. Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar. (Surah Al-Baqarah ayat 255)

Anak: Daddy baca pe tu?
Daddy: Ayat kursi...
Anak: Kerusi pun ada ayat ke daddy?
Daddy: Ishh... ini ayat Quran daaa... buat halo setan
Anak: Mana setannya Daddy?
Daddy: Ishhhhhh..... ko pegi tido la... setan gondol betul!

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  beruk on Wed Jan 21, 2009 3:20 pm

kalo takder setan takut surga sesak...sebab tak siapa nak masuk neraka What a Face

beruk

Jumlah posting : 303
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  mek on Wed Jan 21, 2009 3:44 pm

nape sesak plak, ibarat berjuta2 lemon cahaya yg duk dlm satu bilik, masuklah berbillion2 lemon lai & lai .. manakan penuh atau rumbu atau sesak Laughing scratch scratch

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  beruk on Wed Jan 21, 2009 3:53 pm

mek wrote:nape sesak plak, ibarat berjuta2 lemon cahaya yg duk dlm satu bilik, masuklah berbillion2 lemon lai & lai .. manakan penuh atau rumbu atau sesak Laughing scratch scratch

tak kah terhimpit2 buntut bidadari??..

beruk

Jumlah posting : 303
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  Merpati Putih on Wed Jan 21, 2009 7:46 pm

Si Hanuman berkata: "kepercayaaan kepada benda2 karut wal marut telah meletakan manusia2 yang berugama2 itu dilembah kehinaan.. Mereka telah mencipta cerita2 malaikat, iblis, syaitan, jembalang, bunian untuk merasuk diri manusia. Inilah syaitan2 yang bertopengkan manusia. Mereka tersangat hina, kerana dikongkong olih ilmu2 tahyol dan taboo yang sengaja diada2kan, serta memaksa orang mempercayainya. Mereka2 ini lah yang telah menyesatkan manusia2 dari jalan Sirotul Mustaqim."

Tokbatinsenoi bertanya kepada siHanuman: "Adakah salah atau sesat mempercayai benda2 yang macam ini ?"

SiHanuman berkata: " Salah tu tetap salah, dan sesat tetap sesat".

Tokbatinsenoi: " Kenapa sang Hanuman berbicara sedemikian ?"

SiHanuman: "Sebab mereka ta' percaya kepada Tuhan yang bersifat 'Insan', yang hidup, yang mendengar, melihat, yang berkata2..., Mereka lebih percaya kepada yang ghaib, yang mati, yang kelu, yang buta, yang pekak, yang mereka sendiri ta' pernah berjumpa. Bukan kah peliknya manusia tu yer !!!"

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  shazlida on Wed Jan 21, 2009 9:25 pm

Salam Tuan MP yang dihormati.

Mungkinkah jika Si Hanuman itu ditanya kembali APAkah dianya yang dikatakan tentang kejadian MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN, jawapannya akan berbeza?

Kenyataan/jawapan Si Hanuman (seekor binatang yang boleh berkata-kata yang juga tak pernah saya jumpa) itu sendiri pun merupakan khayalan dia semata2. Dah tentu bukan hak dia untuk membenarkan bicaranya.

Jika ditanya apakah benda2 ini ujud, hakikatnya kembalilah haknya perkara ini kepada 'UJUD' yang satu, yang juga dikatakan sebagai 'DIRIKU'.

Begitulah khayalan ku seadanya.

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  Merpati Putih on Wed Jan 21, 2009 9:47 pm

shazlida wrote:Mungkinkah jika Si Hanuman itu ditanya kembali APAkah dianya yang dikatakan tentang kejadian MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN, jawapannya akan berbeza?

Secara sinisnya siHanuman ta' akan menjawab atau mengelingkan kepalanya.. Kerana ia satu watak yang 'diwatakkan' ta' ambil peduli tentang perkara2 yang bersifat ilusi dan sia2
.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  shazlida on Wed Jan 21, 2009 9:51 pm

Telah ditakdirkan saya mendapat penyakit Sawan/Epilepsy pada tahun lepas. Kekejangan satu badan hingga tercabut tulang lengan dari soketnya.

Maka berkatalah para doktor dengan hasil diagnosisnya, saya mengalami gangguan saraf di kepala.

Maka berkatalah pula seorang rakan dari pandangan 'mata'nya, ada 'makhluk' yang ingin 'benda' di dalam perut saya.

Dan berkatalah juga seorang rakan lagi melalui 'mata' telusnya yang boleh melihat 'alam ghaib', besar berbulu bendanya.

Hakikatnya hanya 'DIRI AKU' sahaja yang akan menentukan khayalan rakan2 tadi.

Dan sehingga kini tiadalah terjadi apa2 ke atas diri saya. Begitulah pengalaman saya seadanya.

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  shazlida on Wed Jan 21, 2009 10:04 pm

Merpati Putih wrote:Secara sinisnya siHanuman ta' akan menjawab atau mengelingkan kepalanya.. Kerana ia satu watak yang 'diwatakkan' ta' ambil peduli tentang perkara2 yang bersifat ilusi dan sia2[/justify].

Dan sia2 juakah segala khayalan2/kepercayaan2/tesis2/bicara2 forum/////...............?

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  beruk on Wed Jan 21, 2009 10:05 pm

Merpati Putih wrote:

SiHanuman: "Sebab mereka ta' percaya kepada Tuhan yang bersifat 'Insan', yang hidup, yang mendengar, melihat, yang berkata2..., Mereka lebih percaya kepada yang ghaib, yang mati, yang kelu, yang buta, yang pekak, yang mereka sendiri ta' pernah berjumpa. Bukan kah peliknya manusia tu yer !!!"


Di belantara mana agaknya Tok Batin bertemu dgn sang Hanuman??..
Kok pikirannya persis sama dgn pikiran saya yerk??

Tuhan semestinya tdk bersifat gilakan kuasa, gilakan penghormatan spt manusia yg jahil..Adakah wajar Tuhan suka melihat manusia bermati-matian berbunuh2 an sesama sendiri demi utk memperlihatkan taat setianya kpd Tuhannya??..

Tuhan yg mencipta SetanNya utk menyesatkan hambaNya akhirnya menghukum hambaNya setelah disesatkan oleh SETANNYA..??

Mulia sungguh hati Tuhan Manusia??.. affraid affraid

beruk

Jumlah posting : 303
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  Merpati Putih on Wed Jan 21, 2009 10:20 pm

Tok mengalam sesuatu yang berbeza pula;

Tok pernah mengalami physophemenia, sejenis sakit psychatrik, selama 2 tahun diHosptal Besar, KL.. tahun 1976-1977.. keluar masuk hospital.. jalan dah macam robot kerana makan ubat penenang. Banyak berubat dengan bomoh2 'Islam'.. pak haji2.. cis semua cerita merapu jer..

Last.. Last ambil jalan sendiri.. Jangan percaya dengan benda2 mati ni semua.. Mereka2 tu adalah benda2 mati (gurisan2 diminda tok jer, yang pekak, bisu, kelu.. tak mampu berbuat apa2).. Tok adalah yang hidup, yang mendengar, berkata, yang melihat.. Last .. Last sampai sekarang Tok, ok jer.

Sampai sekarang Tok ta' pergi check kat hospital.. 'Apakah kah tok ade darah tinggi ker, kencing manis ker... Na' gol.. gol lah.. buat apa na' difikirkan perkara remeh mcm ni... jangan cuba2 na' ikut cara Tok tu yer...

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  Merpati Putih on Wed Jan 21, 2009 10:30 pm

beruk wrote:Di belantara mana agaknya Tok Batin bertemu dgn sang Hanuman??..
Kok pikirannya persis sama dgn pikiran saya yerk??

Tuhan semestinya tdk bersifat gilakan kuasa, gilakan penghormatan spt manusia yg jahil..Adakah wajar Tuhan suka melihat manusia bermati-matian berbunuh2 an sesama sendiri demi utk memperlihatkan taat setianya kpd Tuhannya??..

Tuhan yg mencipta SetanNya utk menyesatkan hambaNya akhirnya menghukum hambaNya setelah disesatkan oleh SETANNYA..??

Mulia sungguh hati Tuhan Manusia??.. affraid affraid

Tok jumpa siHanuman tu kat belantara minda Tok lah... Semunya hanyalah gelombang2 perasaan Tok jer.

Tuhan2 mereka ni patutlah digantikan dengan tuhan yang ta' mencipta apa2 pun '0', baharulah adilkan? Apakah patut tuhan mereka ni mencipta manusia dan syaitan , kemudian mencipta neraka lak.. jenis tuhan ni bodoh gak.. syaitan ni pulak macam sewel jer.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  shazlida on Wed Jan 21, 2009 10:33 pm

Merpati Putih wrote:
Tok mengalam sesuatu yang berbeza pula;

Tok pernah mengalami physophemenia, sejenis sakit psychatrik, selama 2 tahun diHosptal Besar, KL.. tahun 1976-1977.. keluar masuk hospital.. jalan dah macam robot kerana makan ubat penenang. Banyak berubat dengan bomoh2 'Islam'.. pak haji2.. cis semua cerita merapu jer..

Last.. Last ambil jalan sendiri.. Jangan percaya dengan benda2 mati ni semua.. Mereka2 tu adalah benda2 mati (gurisan2 diminda tok jer, yang pekak, bisu, kelu.. tak mampu berbuat apa2).. Tok adalah yang hidup, yang mendengar, berkata, yang melihat.. Last .. Last sampai sekarang Tok, ok jer.

Sampai sekarang Tok ta' pergi check kat hospital.. 'Apakah kah tok ade darah tinggi ker, kencing manis ker... Na' gol.. gol lah.. buat apa na' difikirkan perkara remeh mcm ni... jangan cuba2 na' ikut cara Tok tu yer...
Wow...lagi terer... seronok juga berbicara tentang khayalan ni. Mungkin yang lain ada khayalan yang nak dikongsi kot?

Satu lagi khayalan 'yang macam real' saya: Masa sekolah rendah dulu, balik dari sekolah sesi pagi... sampai ke katil, terus je baring telentang. Tiba2 terasa 'roh' saya terawang2 ('roh' keluar dari badan) ke atas dan kelihatanlah sekujur tubuh diri saya sendiri yang telentang di katil (mungkinkah ini yang dikatakan melihat muka sendiri tanpa biasan?...sdr. spanjunk sahaja yg tahu). Maka ketakutan yang amat sangatlah rasanya ketika itu...cuba untuk memasuki 'jasad' saya kembali. Gitulah ceritenye seadenye....

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  Merpati Putih on Wed Jan 21, 2009 10:42 pm

Tiba2 terasa 'roh' saya terawang2 ('roh' keluar dari badan) ke atas dan kelihatanlah sekujur tubuh diri saya sendiri yang telentang di katil (mungkinkah ini yang dikatakan melihat muka sendiri tanpa biasan?...sdr. spanjunk sahaja yg tahu).

Memang betul tu gak nyer.. Memang betul tu, manusia sentiasa mi'raj.. Jasad manusia betul ta' pernah ujud sekali2. Jasad cuma frekuensi ar RUH.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  shazlida on Wed Jan 21, 2009 10:52 pm

Merpati Putih wrote:Jasad cuma frekuensi ar RUH.
'Frekuensi' itu jualah yang mengkhayalkan. Evil or Very Mad Twisted Evil jocolor farao scratch flower afro albino Like a Star @ heaven cyclops I love you

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  spanjunk on Fri Jan 23, 2009 12:14 am

Merpati Putih wrote:
Tiba2 terasa 'roh' saya terawang2 ('roh' keluar dari badan) ke atas dan kelihatanlah sekujur tubuh diri saya sendiri yang telentang di katil (mungkinkah ini yang dikatakan melihat muka sendiri tanpa biasan?...sdr. spanjunk sahaja yg tahu).

Memang betul tu gak nyer.. Memang betul tu, manusia sentiasa mi'raj.. Jasad manusia betul ta' pernah ujud sekali2. Jasad cuma frekuensi ar RUH.

ler.....
JAUHNYA BERFANTASI......
biasan cermin ke....
air ke....sudahlah....
YANG SENANG2 AJE....
ni banyak sangat baca buku nh.......
banyak sangat berfantasi.......
sampai terangkat-angkat le plak....
SUPERMAN KE APE NH.......???
BULEH TERBANG KE????

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  shazlida on Fri Jan 23, 2009 1:30 am

spanjunk wrote:ler.....
JAUHNYA BERFANTASI......
biasan cermin ke....
air ke....sudahlah....
YANG SENANG2 AJE....
ni banyak sangat baca buku nh.......
banyak sangat berfantasi.......
sampai terangkat-angkat le plak....
SUPERMAN KE APE NH.......???
BULEH TERBANG KE????
Ish...ko ni spanjunk... cite tu khayalan saje. Yang ko pecaye buat pe...
Anyway hepi besdey 2 u... panjang umur, murah rezki dan macam2 lagilah.
(aku terjumpa blog ko...kalu bukan ko, sori ek).

Senang2 ko jenguklah blog aku... http://caturist.blogspot.com... nanti aku kasi ko hadiah! (anta gambo dulu).

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  spanjunk on Fri Jan 23, 2009 2:29 am

shazlida wrote:
spanjunk wrote:ler.....
JAUHNYA BERFANTASI......
biasan cermin ke....
air ke....sudahlah....
YANG SENANG2 AJE....
ni banyak sangat baca buku nh.......
banyak sangat berfantasi.......
sampai terangkat-angkat le plak....
SUPERMAN KE APE NH.......???
BULEH TERBANG KE????
Ish...ko ni spanjunk... cite tu khayalan saje. Yang ko pecaye buat pe...
Anyway hepi besdey 2 u... panjang umur, murah rezki dan macam2 lagilah.
(aku terjumpa blog ko...kalu bukan ko, sori ek).

Senang2 ko jenguklah blog aku... http://caturist.blogspot.com... nanti aku kasi ko hadiah! (anta gambo dulu).

Hallamakkkkkkkk!!!
terima kasih kerana ingatkan aku......
dh cukup bulan ropanya aku arinh......
kekkekekeke
aku saje jek pancing......
hidup ini umpama senda gurau....
sori la kalu terkasar.......
ana pun manusia seperti ente jua......

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Too Lazy to be ambitious

Post  Merpati Putih on Fri Jan 23, 2009 7:30 pm

Too lazy to be ambitious,
I let the world take care of itself.
Ten days' worth of rice in my bag;
a bundle of twigs by the fireplace.
Why chatter about delusion and enlightenment?
Listening to the night rain on my roof,
I sit comfortably, with both legs stretched out.

By: Ryokan

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

re:siapakah malaikat iblis syaitan jembalang bunian

Post  salik on Sat Mar 28, 2009 3:20 am

22. Dan berkatalah syaitan tatkala perkara (hisab) telah diselesaikan:
"Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kepadamu janji yang benar,
dan akupun telah menjanjikan kepadamu tetapi aku menyalahinya.
Sekali-kali tidak ada kekuasaan bagiku terhadapmu,
melainkan (sekedar) aku menyeru kamu lalu kamu mematuhi seruanku,
oleh sebab itu janganlah kamu mencerca aku akan tetapi cercalah dirimu sendiri.
Aku sekali-kali tidak dapat menolongmu dan kamupun sekali-kali tidak dapat menolongku.
Sesungguhnya aku tidak membenarkan perbuatanmu mempersekutukan aku (dengan Allah) sejak dahulu." Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu mendapat siksaan yang pedih.

surah ibrahim

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  T R I N I T Y on Sun Mar 29, 2009 5:53 am

Apa bezanya ciptaan Malaikat,Syithan,Jin dan Manusia.
Jasad malaikat dari cahaya,jasad syithan dari hujung api dan manusia dari tanah
dan seterusnya dari air mani.

Jasad jin dari apa?
Apakah kesemuanya ada ruh sebagaimana manusia yg.dimasukkan ruh?

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  prime on Fri Apr 03, 2009 7:52 am

apakah yang manusia2 ini pelikkan???
jin,syaitan iblis atau ma'laikat sekali pun..
biarkanlah mereka wujud..
JANGAN DITANYA DIMANAKAH KEDUDUKAN MEREKA SELAGI TIDAK ENGKAU KENAL DIRIMu SENDIRI

prime

Jumlah posting : 129
Registration date : 2009-04-01

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  shazlida on Fri Apr 03, 2009 9:24 am

prime wrote:apakah yang manusia2 ini pelikkan???
jin,syaitan iblis atau ma'laikat sekali pun..
biarkanlah mereka wujud..
JANGAN DITANYA DIMANAKAH KEDUDUKAN MEREKA SELAGI TIDAK ENGKAU KENAL DIRIMu SENDIRI
Loh! salam2an dulu.. baru bicara.
Selamat datang Prime!
(kakakaka.... apa daaaa...)

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  Sponsored content Today at 5:56 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum