SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  T R I N I T Y on Fri Apr 03, 2009 10:34 am

ngak usah kenal2 diri,nanti tinggal bayang2 aje kan susah jadinya.
Bayang2 kamu pun kamu ngak boleh atur,...mau kenal diri.
Ayuh,...bergumbira.

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  salik on Fri Apr 03, 2009 12:54 pm

MANUSIA BELAJAR ALQURAN HADIS DAN PELBAGAI KITAB,,,,,TETAPI SYAITAN MASIH BERJAYA MENGHASUT MANUSIA???.........AGAKNYA SYAITAN ,JIN ,IBLIS,BUNIAN NIIII BERJAYA HASUT MANUSIA NI PAKAI KITAB APER YER.......???HEHE

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  prime on Fri Apr 03, 2009 2:58 pm


ku perkenalkan diriku...
hajat kamu telah diperkenankan....

prime

Jumlah posting : 129
Registration date : 2009-04-01

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  shazlida on Fri Apr 03, 2009 6:00 pm



Waduh! 'Jin' alaf baru!

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  prime on Fri Apr 03, 2009 7:35 pm

T R I N I T Y wrote:ngak usah kenal2 diri,nanti tinggal bayang2 aje kan susah jadinya.
Bayang2 kamu pun kamu ngak boleh atur,...mau kenal diri.
Ayuh,...bergumbira.
apa kamu takut kalau emangnya kamu itu cuma bayang2..... atau enggak redho kamu???
apa yang susahnya 'transform' menjadi bayang?
emangnya kamu punya 'daya dan upaya untuk ngatur itu 'bayangan'?
itulah ku bilangin.... kenal dulu ama diri kamu....
sebelum kamu 'membeber' tentang ketuhanan....

prime

Jumlah posting : 129
Registration date : 2009-04-01

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  kafka on Fri Apr 03, 2009 8:41 pm

haha optimus prime in the house!
shalom!

kafka

Jumlah posting : 16
Registration date : 2008-12-27

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  salik on Fri Apr 03, 2009 9:24 pm

kalo ngak ada daya upaya...mana bisa mau transform jadi bayang.
kalo ngak dikurnia mana bisa mau kenal diri,
awas sii....berhala alaf baru tu
dulu udah di pecah sama nabi ibrahim sama Kapak,
sekarang timbul lagi sihhhhh....macam robot dehh.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  salik on Fri Apr 03, 2009 10:53 pm

Apa yang perlu disedari bahawa pengkelasan berkenaan maksud dan tuju hati seorang hamba kepada ibadat memang terbukti nyata ada jika diperhatikan diperhalusi segala tindak-tanduk feel kelakuan kebanyakan manusia.

Satu golongan daripada mereka ialah yang terdiri daripada alim ulama atau seseorang yang merasai mempunyai sedikit kelebihan ilmu, sama ada ilmu dunia atau ilmu akhirat. Ahli-ahli ilmu ini dengan pelbagai kelebihan diri mereka telah memperbuat pelbagai kebajikan kononnya untuk saudara-saudara sebangsa atau saudara seagama. Mereka menganjurkan amar dan pelbagai kebaikan, menyeru manusia kononnya kembali kepada Al-Qur'an dan Al-Hadis, taat dan patuh kepada perintah agama, tetapi dalam hati kecil mereka mengendung bersama harapan dan keinginan

* agar mereka termasyhur sebagai penganjur kebenaran,
* terkenal dengan ketinggian dan kebenaran ilmu mereka,
* suka untuk didekati dan dikenali serta dihormati oleh manusia ramai.

Mereka akan rasa seronok dan berbesar hati jika mereka dihormati kerana kebaikan dan ketinggian mereka, dan akan merasa kecewa dan kadang-kadang melenting apabila kebaikan dan ketinggian mereka diremehkan oleh orang lain. Antara ciri-ciri mereka yang sebegini ialah;

* Suka bercakap dan banyak menghabiskan masa dengan manusia dalam memperagakan hal diri mereka;
* Suka berdebat dan berjidal dalam mempertahankan pendirian dan pegangan ilmu mereka;
* Suka merendah-rendahkan ahli-ahli ilmu yang lain, lebih-lebih lagi ilmu-ilmu yang mereka tidak kuasai atau langsung tidak tahu mengenainya.
* Cepat menjatuhkan hukum ini dan itu kerana kononnya punya alasan dan bukti-bukti yang kukuh bersumberkan zhohir ayat Al-Qur'an dan Al-Hadis.
* Senang jika ilmunya diakur dan akan melenting apabila datang sanggahan.

Inilah perihal ahli-ahli ilmu dan ahli-ahli kebajikan yang menggunakan kelebihan yang ada pada mereka untuk mendapat mencari habuan diri dan perhatian manusia. Hamba kepada dirinya dan hamba kepada manusia. Tidaklah mereka tergolong dalam golongan mereka yang berikhlas kepada Allah. Mulut kata ikhlas tetapi hati penuh dengan najis syirik dan penderhakaan.

KALAU ADA BUNGA BUNGA SEPERTI INI ....JOM CABUUUUUUTTTT.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  prime on Fri Apr 03, 2009 11:34 pm

salik wrote:kalo ngak ada daya upaya...mana bisa mau transform jadi bayang.
kalo ngak dikurnia mana bisa mau kenal diri,
awas sii....berhala alaf baru tu
dulu udah di pecah sama nabi ibrahim sama Kapak,
sekarang timbul lagi sihhhhh....macam robot dehh.

kalu udah emang bayang2 gimana.... mahu 'transform' lagi
kalu emang diri udah tiada apa perlu kurnia lagi?
berhala2 hati gimana mau 'dipecahin' ya???
emang udah rupanya gini.... lalu redha aja deh...

prime

Jumlah posting : 129
Registration date : 2009-04-01

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  salik on Sat Apr 04, 2009 1:05 am

kalu udah emang bayang2 gimana.... mahu 'transform' lagi
kalu emang diri udah tiada apa perlu kurnia lagi?
berhala2 hati gimana mau 'dipecahin' ya???
emang udah rupanya gini.... lalu redha aja deh...[/quote]

ada pun di jadikan , tiada pun dijadikan
Allah menjadikan ada dan menjadikan tiada.
sooo TIADA pun di kurniakan supaya tiada
kok dah jadi bayang cuba diri pukul 9 pagi tengah padang.... tengok masih ada bayang lagi tak
kalu masih ada bayang .....gimana bayang jadi bayang....hehehe...
kalao udah tahu ngak boleh pecahin Berhala hati.....didoa siii....Jadi hamba lagi selamat sihhh

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  T R I N I T Y on Sat Apr 04, 2009 1:28 am

Bayang2 itu hanyalah suatu tanda,..menunjukan diri insan itu adalah dikuasai oleh penyuluh
objek cahaya.Objek cahaya pula patuh pada peraturan sunnahnya yg.tetap.
Tuhan hanya ingin menarik perhatian akal itu agar dia menyedari.

Pokoknya insan wajib percaya ada pengaturnya dengan bukti kejadian bayang2nya.Jin setan,malaikat,
bunian atau transfomer semua bayangan kejadian yg.tidak kekal.Itulah sifat2 diri yg.disatukan
dalam tubuh manusia membentuk sebuah kerajaan diri.

Sebab itu manusia adalah kejadian yg.sempurna.

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  salik on Sat Apr 04, 2009 1:56 am

kata Al imam Al Ghazali....
Ilmu apabila di bahaskan akan terbit beribu ribu ilmu Baru.
sesekali duduk Syariat La Mr TRINITI...kalo duduk Makrifat Dah Tak der Cerita.
KOK KALO SEMUA DUDUK DALAM MAKRIFAT...MEREKA TAKKAN BUKAK INI KOOMPUTER DAAA.
Sekarang ni pencerita pencerita duduk Dalam Syariat menceritakan perihal ALAM MAKRIFAT.
haha...memang kelakor ...ada sedar ker

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  T R I N I T Y on Sat Apr 04, 2009 2:02 am

Very Happy terpulang pada permintaan soalannya.Kalau bentuk syariat kena jawab ala syariat le beb.
Quran itu ada zahir dan batin.Dua punca air nampak bersatu,..tapi hakikatnya tidak.Terdapat
batasan memisahkan nya.

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  prime on Sat Apr 04, 2009 2:57 am

syariat pun kagak mengerti lagi mahu bangga diri...
itulah sifat manusia duniawi....
ngomong aja pandai....
dari hadis sampai ke firman...
masih juga mencari jaln 'selamat'...
kononnya.....
BERHALA DIDEPAN MATA AJA YANG MEREKA NAMPAK...
SEDANGKAN MATA ITU JUGA BERBENTUK....
JIKA ENGGAK PAKE CERMIN ENGGAK BISA LIHAT DIA...

prime

Jumlah posting : 129
Registration date : 2009-04-01

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  T R I N I T Y on Sat Apr 04, 2009 3:05 am

Yang aku soal pun kamu ngak bisa huraikan,..
mana mungkin bicara sama orang tiada pijak dibumi nyata.

Asyik..asyik...disebutnya sifar..O
Kalau udah kosong,..habis bicara la.
Apa mau disoal lagi. Very Happy

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  salik on Sat Apr 04, 2009 3:19 am

Di Jaman Rasulullah ,ketika bercakap dengan sahabatnya
maka datang lah seorang Yahudi...memarahi Nabi Muhammad dengan Berkata
"Hei MUHAMMAD sesungguhnya engkau akan mati"
dengan bersahaja nabi menjawab " Engkau pun akan mati jugak"
Lalu para sahabat bangun dan melempar kan kata kata marah kepada Yahudi itu
dengan itu Nabi pun Bangun dan berlalu pergi.
sahabat hairan,,lalu mengejar nabi dan bertanya "mengapakah engkau berlalu pergi wahai Rasulullah"
Lalu jawab Nabi......AKU NAMPAK SYAITAN
lalu sahabat berkata ,,,,bukankan kami ingin membela mu hai nabi.
nabi bersabda....BUKAN KAH AKU TELAH MENJAWAB BAHAWA DIA( YAHUDI ITU)pun akan mati juga.

BERHATI HATI DARI UCAPAN YANG BERNAFSU

AKU PUN MAU IKUT RASULULLAH DALAM CERITA TUHH.
MAU BERLALU PERGI DONGGG.
SALAM..........

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  salik on Sat Apr 04, 2009 3:25 am

Di Jaman Rasulullah ,ketika bercakap dengan sahabatnya
maka datang lah seorang Yahudi...memarahi Nabi Muhammad dengan Berkata
"Hei MUHAMMAD sesungguhnya engkau akan mati"
dengan bersahaja nabi menjawab " Engkau pun akan mati jugak"
Lalu para sahabat bangun dan melempar kan kata kata marah kepada Yahudi itu
dengan itu Nabi pun Bangun dan berlalu pergi.
sahabat hairan,,lalu mengejar nabi dan bertanya "mengapakah engkau berlalu pergi wahai Rasulullah"
Lalu jawab Nabi......AKU NAMPAK SYAITAN
lalu sahabat berkata ,,,,bukankan kami ingin membela mu hai nabi.
nabi bersabda....BUKAN KAH AKU TELAH MENJAWAB BAHAWA DIA( YAHUDI ITU)pun akan mati juga.

BERHATI HATI DARI UCAPAN YANG BERNAFSU

AKU PUN MAU IKUT RASULULLAH DALAM CERITA TUHH.
MAU BERLALU PERGI DONGGG.
SALAM..........

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  T R I N I T Y on Sat Apr 04, 2009 3:31 am

Bagus gak tu,...kalau belum berlindung dari syithan yg.kena rejam kenalah pohon perlindungan.
Jangan ikut macam aku.Apa padang pun boleh main.Dari nak main nyorok2 belakang pc.
Ini baru sembang kat tenet.Belum bertemu 4 mata.

Habis cam mana Allah nak lantik sebagai khalifah yg.kuat semangat.
Kalau baca tulisan ku dengan marah maka yg.marah adalah anda...
aku tak marah.nanti kena jual. Very Happy

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  prime on Sat Apr 04, 2009 8:50 am

T R I N I T Y wrote:Bagus gak tu,...kalau belum berlindung dari syithan yg.kena rejam kenalah pohon perlindungan.
Jangan ikut macam aku.Apa padang pun boleh main.Dari nak main nyorok2 belakang pc.
Ini baru sembang kat tenet.Belum bertemu 4 mata.

Habis cam mana Allah nak lantik sebagai khalifah yg.kuat semangat.
Kalau baca tulisan ku dengan marah maka yg.marah adalah anda...
aku tak marah.nanti kena jual. Very Happy

hanya syaitan mengenal syaitan.....

prime

Jumlah posting : 129
Registration date : 2009-04-01

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  ferolled on Sat Apr 04, 2009 10:49 am

Jika masih kenal mengenali nyata sangkar ilmu masih tersergam!

ferolled

Jumlah posting : 253
Registration date : 2008-11-20

View user profile http://www.ondakompun.blogspot.com

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  T R I N I T Y on Sat Apr 04, 2009 3:58 pm

Walau pun makhluk ghaib ciptaan Allah tak dapat difahami,...namun pertama disuruh beriman.
Orang kata,...kalau tak nampak macam mana nak beriman.Tak kan nak beriman ikut2 dan
bertaklid aje.

Bukan kah Allah telah menjadikan banyak bukti.Udara yg.ghaib dan tak mempunyai gandingan
molikul melainkan O2.dinamakan nya dan banyak unsur2 zarah yg.ghaib seperti gelombang.arus
letrik dan sebagainya.

Walau pun bukti ujikaji tak mampu meneruskan pencariannya,...maka disitu lah pemutus akal.
Akal yg.kena tunduk pada tuhan dan meyakini apa yg.dikalamkan.Sebaliknya manusia
meneruskan kajian dan meninggalkan petunjuk tuhan.Lalu Allah tambah lagi hal2 yg.menyesatkannya.

Kalau lah manusia menyerahkan urusan akhir akal nya pada tuhan pasti dapat penyelesaiannya.

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  spanjunk on Sat Apr 04, 2009 7:53 pm

ferolled wrote:Jika masih kenal mengenali nyata sangkar ilmu masih tersergam!
tepat sekali tembakan itu.... jadi ape nak buat nh???????????
RUNTUHKAN AJEEEEEEEEEEEE!!!!
diri sendiri yang buat, maka sendiri lah runtuhkan ye tak.. bounce

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  salik on Sat Apr 04, 2009 9:16 pm

[quote="spanjunk"][quote="ferolled"]Jika masih kenal mengenali nyata sangkar ilmu masih tersergam![/quote]
tepat sekali tembakan itu.... jadi ape nak buat nh???????????
[b]RUNTUHKAN AJEEEEEEEEEEEE!!!![/b]
diri sendiri yang buat, maka sendiri lah runtuhkan ye tak.. :bounce:[/quote]

KALAU CERITA MENGIKUT FAHAM.,,BUKAN CERITA SEDUDUK,SECERITA....CERITA TU DAH JADI SANGKAR..KESIAN

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  spanjunk on Sat Apr 04, 2009 9:22 pm

salik wrote:
spanjunk wrote:
ferolled wrote:Jika masih kenal mengenali nyata sangkar ilmu masih tersergam!
tepat sekali tembakan itu.... jadi ape nak buat nh???????????
RUNTUHKAN AJEEEEEEEEEEEE!!!!
diri sendiri yang buat, maka sendiri lah runtuhkan ye tak.. bounce

KALAU CERITA MENGIKUT FAHAM.,,BUKAN CERITA SEDUDUK,SECERITA....CERITA TU DAH JADI SANGKAR..KESIAN

salam bro....
ape maksud lu???
panjangkan lagi sket la

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  T R I N I T Y on Wed Apr 08, 2009 4:06 am

Nak cerita sikit kisah melihat bayangan jin dan hantu.
Samada itu ilusi atau bayangan minda,...namun pengalaman itu adalah luar biasa.
Aku ne,...memang dulunya tak percaya yg.hantu atau jin boleh tunjuk rupa atau mampu
buat sesuatu pada manusia.

Masa budak2 dulu memang suka main atas kubur tengah malam,curi limau kat kubur cina,
masuk rumah kosong,...tapi tak pernah nampak atau kena kacau pun.Aku kacau anak dara
orang sampai pengsan ada le.

Mak aku kata,..masa aku kecik dulu,....kalau nak tengok setan,..telanjang bulat waktu magrib,
cukur bulu kening dan tengok melalui celah kekang.Aku buat macam mana dinyatakan sambil
memangil setan.

Tak nampak apa pun.Last...mak aku kata engkau dah jadi setan mana nak ada setan lagi.
Bila dah besar ni,..barulah percaya bahawa jin pun boleh angkat manusia waktu tengah tidor laa,

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: SIAPAKAH MALAIKAT, SYAITAN, IBLIS, JEMBALANG, BUNIAN?

Post  Sponsored content Today at 5:55 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum