CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  Merpati Putih on Mon Dec 22, 2008 10:53 pm

Cerita2 'mistik': mu'jizat, keramat... tidak ada spesis makhluk yang pernah menyaksikan. 'PERNAH KAH SAUDARA MELIHAT TOK X menyeberang sungai, tanpa sampan. Dia hanya berjalan diatas air. Bagaimana anda menilai berita2 ini?
TO lol!


Last edited by Merpati Putih on Thu Aug 06, 2009 11:47 am; edited 1 time in total

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

DIALOG TOK BATIN DENGAN SIPANDIR@PANDAI.

Post  Merpati Putih on Mon Dec 22, 2008 11:29 pm

TOK BATIN: 'Saudara percaya ke cerite mu'jizat, keramat dan mistik ni?'

SIPANDIR@PANDAI: 'Percaye!!'

TOK BATIN: 'Macam mane na' percaye?'

SIPANDIR@PANDAI: 'Bacer ler dalam Mustika, kitab2...surat2 khabar, internet2...atau dengar2 citer orang'.

TOK BATIN: 'Pernah ker tengok atau saksikan?'

SIPANDIR@PANDAI: ' Ape ta' pernah pulak. Citer ni ker banyak dalam TV dan media2. Tok2 guru pun sentiasa citer pasal iblis, syaitan, malaikat, orang bunian...mu'jizat nabi mi'raj, membelah bulan...'.

TOK BATIN: 'Kalau die orang tipu macam mane?

SIPANDIR@PANDAI: 'Tak kan Tok Batin na' jadi boduh dan kena tipu, macam saya kena tipu!!!

TOK BATIN: 'Aku pulak dikenakan nyer, mintak maaf ler , silap soalan'.
affraid

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  Merpati Putih on Mon Dec 22, 2008 11:54 pm

[The Shepherds and the Angels] And there were shepherds living out in the fields nearby, keeping watch over their flocks at night. An angel of the Lord appeared to them, and the glory of the Lord shone around them, and they were terrified. But the angel said to them, "Do not be afraid. I bring you good news of great joy that will be for all the people. Today in the town of David a Savior has been born to you; he is Christ the Lord.- Luke 2:8-11


8 Di daerah itu ada gembala-gembala yang tinggal di padang menjaga kawanan ternak mereka pada waktu malam.

9 Tiba-tiba berdirilah 'seorang' malaikat Tuhan di dekat mereka dan kemuliaan Tuhan bersinar meliputi mereka dan mereka sangat ketakutan.

10 Lalu kata malaikat itu kepada mereka: ''Jangan takut, sebab sesungguhnya aku memberitakan kepadamu 'kesukaan besar' untuk seluruh bangsa:

11 Hari ini telah lahir bagimu Juruselamat, yaitu Kristus, Tuhan, di kota Daud.

MAKA SIGEMBALA2 AKHIRNYA MENEJADIKAN DIRI MEREKA KAMBING2 TOLOL, KAMBING2 PULA MEJADI PENGEMBALA, setelah mendengar ayat2 ini.


Last edited by Merpati Putih on Tue Aug 18, 2009 3:33 am; edited 1 time in total

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  zali on Tue Dec 23, 2008 3:23 am

Merpati Putih wrote:
Cerita2 'mistik': mu'jizat, keramat... tidak ada spesis makhluk yang pernah menyaksikan. 'PERNAH KAH SAUDARA MELIHAT TOK X menyeberang sungai, tanpa sampan. Dia hanya berjalan diatas air. Bagaimana anda menilai berita2 ini?
TO lol!

ni bukan cerita mukjizat,mistik atau keramat tapi di you tube beberapa magician seperti criss angel telah memperlihatkan ilusi yang tak masuk dek akal seperti jalan atas air,hilang,terbang,di gelek steamroll dll.

banyak pendapat mengatakan...itu bantuan jin...sihir dll.
apa pandangan awak dalam hal ni?
tanya balik...bagaimana nak menilai benda ni?

satu lagi adakah ini ada kaitan dangan 'god spot' dalam badan manusia yang apabila dapat dicapai maka semua boleh buat seperti dalam fahaman yoga?
apakah god spot yang di capai dalam yoga tu sama dengan apa yang di capai dalam solat/semasa 'pengembaraan'?

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  Merpati Putih on Tue Dec 23, 2008 11:29 am

zali wrote:ni bukan cerita mukjizat,mistik atau keramat tapi di you tube beberapa magician seperti criss angel telah memperlihatkan ilusi yang tak masuk dek akal seperti jalan atas air,hilang,terbang,di gelek steamroll dll.

banyak pendapat mengatakan...itu bantuan jin...sihir dll.
apa pandangan awak dalam hal ni?
tanya balik...bagaimana nak menilai benda ni?

satu lagi adakah ini ada kaitan dangan 'god spot' dalam badan manusia yang apabila dapat dicapai maka semua boleh buat seperti dalam fahaman yoga?
apakah god spot yang di capai dalam yoga tu sama dengan apa yang di capai dalam solat/semasa 'pengembaraan'?

Ilusi2 ni memang ler ta' masuk dek akal, kerana bila manusia diakal2kan. Tambah2 pula melalu u-tube, macam2 bolih diilusikan melalui kamera trik. Zaman internet berupakan zaman semua bolih jadi. Lihat jer filem 'matrix'.

Yang mengatakan bantuan jin atau sihir ni, ta' dapat saya menyalahkan nyer, kerana mereka dididik untuk mempercayainya, melainkan dia orang mengubah kepercayaannya. Walau bagaimana pun mereka2 ini akan cuba menegakkan 'benang basah' nyer dan berkata 'Kami pernah bertemu dengan jin2'. Tetapi yang pentingnya 'saya ta' pernah berjumpa dengan makhluk2 ghaib ni, dan saya juga 'ta' pernah menyaksikan yang mereka ni telah melihat benda2 ni. 'Pada saya ia tetap satu ilusi'.

Sihir ini bermacam caranya. Sekiranya kita berlajar fisik, kimia, biologi dan filosofi, apa yang kita lihat dengan mata biologi kita adalah sebahgian dari ilusi2/ sihir minda. Semua yang kita lihat, dengar cuma sihir2 gelombang minda.

Sdr zali nilailah ikut persepsi2 sdr sendiri, senisbah apa yang dididik olih memori silam, atau mengubah kaedah yang baru pulak.

'God spot' dalam yoga hanyalah satu senikata ilusi. Pada fahamnya ia, tetap membawa pengertian AR RUH/ DAYAKUASA KETUHANAN yang memang dah 'tersedia ada' pada rangkaian hidup. Sekiranya nilai kuasa ini 'menambah' maka tidak lah kita merasa heran, ketika melihat orang yang digelik steam-roller, dapat bertahan. 'KUASA PERSEPSI/ KEKUATAN MENTAL' melalui latihan2 yang bertubi2.

Ini pandangan saya jer. 'AKU TETAP AKU".
drunken

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  tok janggut on Thu Jan 01, 2009 5:09 pm

Betulkah Hang Tuah ada, betulkah Mat Kilau ada, betulkah Tok janggut Wujud. Saya tak pernah melihatnya.

Dan betulkah Tunku Ab. Rahman perdana Menteri yang pertama, saya tak pernah jumpa dengannya kecuali mengetahui melalui pembacaan.

tok janggut

Jumlah posting : 31
Registration date : 2009-01-01

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  beruk on Fri Jan 02, 2009 9:26 pm

tok janggut wrote:Betulkah Hang Tuah ada, betulkah Mat Kilau ada, betulkah Tok janggut Wujud. Saya tak pernah melihatnya.

Dan betulkah Tunku Ab. Rahman perdana Menteri yang pertama, saya tak pernah jumpa dengannya kecuali mengetahui melalui pembacaan.

Hang Tuah, Mat Kilau, Tok Janggut saya tak pasti..saya hanya belajar utk menjawab soalan sejarah shj

tp Tunku Ab Rahman memang wujud, beliau baru meninggal beberapa tahun shj..tentang beliau jadi 1st PM pun saya tdk sangsi sebab Malaysia baru merdeka 50 thn lebih shj, beberapa org yg masih hidup sekarang pernah melihat beliau jadi 1st PM..

beruk

Jumlah posting : 303
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  tok janggut on Sat Jan 03, 2009 9:55 am

Salam,

Tentang Hang Tuah, Mat Kilau, Tok Janggut, sedara tak apsti, tentang Tunku Ab Rahman, sedara pasti walaupun sedara tak menemuinya. Bolehkah percaya orang-orang yang pernah menemuinya itu. Kalau saya katakan cerita mereka juga bohong macam mana?

tok janggut

Jumlah posting : 31
Registration date : 2009-01-01

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  beruk on Mon Jan 05, 2009 8:56 pm

tok janggut wrote:Salam,

Tentang Hang Tuah, Mat Kilau, Tok Janggut, sedara tak apsti, tentang Tunku Ab Rahman, sedara pasti walaupun sedara tak menemuinya. Bolehkah percaya orang-orang yang pernah menemuinya itu. Kalau saya katakan cerita mereka juga bohong macam mana?

saya percaya, kerana org2 yg pernah menemuinya tergolong dlm boleh dipercayai...tiada sebab utk mereka membohongi saya (mereka tiada apa2 kepentingan samada Tunku wujud atau tdk)

beruk

Jumlah posting : 303
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  mek on Tue Jan 06, 2009 8:37 am

so apa kaitannya pulak dgn tuhan? drunken drunken

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  beruk on Tue Jan 06, 2009 1:20 pm

mek wrote:so apa kaitannya pulak dgn tuhan? drunken drunken

tuhan hanya pemerhati

beruk

Jumlah posting : 303
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  Merpati Putih on Wed Jan 07, 2009 11:23 am

beruk wrote:
mek wrote:so apa kaitannya pulak dgn tuhan? drunken drunken

tuhan hanya pemerhati

Apa pulak lah yang diperhatikan olih 'Tuhan' tu ye!! cyclops

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  Anas on Thu Aug 06, 2009 10:43 am

saye pernah kaji dan menguji bermacam2 ilmu pengasih,pelet,minyak pengasih..tapi banyak hampeh...gerun saja lebeh...

tapi semua tak berjaya...cuma yang menjadi bila faktor gelombang minda,sugesti,niat,makrifat,dan keyakinan yg buat sesuatu ilmu menjadi..

takat ini ilmu2 ghaib tak pulak saya nampak penggunaan hantu atau jin...letih nk panggil hantu atau jin ni...

Anas

Jumlah posting : 14
Registration date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  salik on Thu Aug 06, 2009 4:50 pm

hehe.

Orang Zaman Firaun dulu pun tak percaya juga bahawa akan datang suatu masa manusia boleh naih kapalterbang.
Tapi yang benernya , manusia sekarang udah terbang menuju ke langit relex di angkasa.

Dulu masa aku kecik bapak ku cerita sama datuk ku , ongputih nak buat kotak ,buleh tengok ongputih main bola kat Amarika dalam kotak kat dalam umah kito.

Atuk aku cakap , umph si omputih pembohong.

Kalau dengan keyakinan yang kuat tokbatin pun buleh terbang gak nih. hah jangan terperanjat.
Jangan jangan tok ni lama tak berforum , agaknya terbang ke langit tak ?
hehehe.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  zeromind on Fri Aug 07, 2009 2:13 am

salik wrote:hehe.

Orang Zaman Firaun dulu pun tak percaya juga bahawa akan datang suatu masa manusia boleh naih kapalterbang.
Tapi yang benernya , manusia sekarang udah terbang menuju ke langit relex di angkasa.

Dulu masa aku kecik bapak ku cerita sama datuk ku , ongputih nak buat kotak ,buleh tengok ongputih main bola kat Amarika dalam kotak kat dalam umah kito.

Atuk aku cakap , umph si omputih pembohong.

Kalau dengan keyakinan yang kuat tokbatin pun buleh terbang gak nih. hah jangan terperanjat.
Jangan jangan tok ni lama tak berforum , agaknya terbang ke langit tak ?
hehehe.

ye ler tuan salik, dah lama tok tak ada sini. inna lillah. king

zeromind

Jumlah posting : 13
Registration date : 2009-07-13

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  salik on Fri Aug 07, 2009 2:53 am

Saya pernah melihat dengan mata kepala sendiri semasa kecil atuk kawan saya mengantungkan cincin dengan seutas benang dan dia arahkan cincin itu berpusing macam kipas daa , maka disuruh berhenti lalu serta merta berhenti. dan begitulah seterusnya.

gurau gurau lah juga yer tak ,. tapi ini benar saya lihat.

nak kata apa tu yerk. sain ke /mukjizat ker .....hentam saja tapi nyata saya lihat.
saya pun rasa seronok juga bila dia suruh saya cuba.
menjadi pulak tuh,


sekadar cita cita kosong tapi benar....hehe

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  Anas on Sat Aug 08, 2009 5:28 pm

salik wrote:Saya pernah melihat dengan mata kepala sendiri semasa kecil atuk kawan saya mengantungkan cincin dengan seutas benang dan dia arahkan cincin itu berpusing macam kipas daa , maka disuruh berhenti lalu serta merta berhenti. dan begitulah seterusnya.

gurau gurau lah juga yer tak ,. tapi ini benar saya lihat.

nak kata apa tu yerk. sain ke /mukjizat ker .....hentam saja tapi nyata saya lihat.
saya pun rasa seronok juga bila dia suruh saya cuba.
menjadi pulak tuh,


sekadar cita cita kosong tapi benar....hehe

tu ilmu gerak hati goyang...hehe

Anas

Jumlah posting : 14
Registration date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  salik on Sat Aug 08, 2009 5:55 pm

[quote="Anas"]
salik wrote:
tu ilmu gerak hati goyang...hehe

nak kato ilmu bukan lah ilmu pasai tak pernah belajo.
yang pelik siapa siapa buat menjadi.
si cincin tu mengikut arahan sesiapa saja....hehehe

pelik....nyata benar
pasai apa benar ...pasai aku tenguk dan cuba buat sendri
Very Happy

tapi orang tua tu dah meninggal 30 tahun lepas....hehehe

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  ferolled on Sun Aug 09, 2009 7:19 pm

salik wrote:Saya pernah melihat dengan mata kepala sendiri semasa kecil atuk kawan saya mengantungkan cincin dengan seutas benang dan dia arahkan cincin itu berpusing macam kipas daa , maka disuruh berhenti lalu serta merta berhenti. dan begitulah seterusnya.

gurau gurau lah juga yer tak ,. tapi ini benar saya lihat.

nak kata apa tu yerk. sain ke /mukjizat ker .....hentam saja tapi nyata saya lihat.
saya pun rasa seronok juga bila dia suruh saya cuba.
menjadi pulak tuh,


sekadar cita cita kosong tapi benar....hehe

Orang kampung saya (Cik Mi Bomoh) juga berkebolehan melakukan aksi demikian. Selepas bermain tdaun terup (Hongkong @ HOW-Full House) di kedai kopi dia menunjukkan aksi berkenaan. Dia memaklumkan ada jin ang mengikut suruhan di dalam kunci yang diikatnya pada tali nylon. Di suruh pusing kunci yang tergantung berpusing. Di suruh berhenti ia berhenti. Saya dan jemaah semua kagum berselang ketawa. Cuma tak pecah perut. Namun selang beberapa hari pelaku itu mengajarkan saya trick itu setelah diminta. Saya ketawa tak henti-henti setelah mengetahui caranya. Tak lebih dari mainan sains dan kanak2 bawah umur pun boleh melakukannya. Ia kerap diaplikasikan kepada BOMOH yang mencari nafkah dengan mengubat orang. Jika hendak di hubungkait dengan ilmu ia seperti konsep kejadian gempa bumi. Tak lari dari DAYA yang menggerakkan. Peace!

ferolled

Jumlah posting : 253
Registration date : 2008-11-20

View user profile http://www.ondakompun.blogspot.com

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  T R I N I T Y on Mon Aug 10, 2009 2:08 am

Semua cerita ghaib yg.belum dapat dilihat melainkan didengar dan dikabarkan hanyalah cerita.
Samada percaya atau tidak,bergantung pada pengaruh persekitaran diri,teknik penyampai dan
kelemahan akal seseorang dalam soal fikir.

Contoh kanak,...adalah gulongan mudah terpedaya dan mudah percaya segala cerita orang tua.
Lebih lagi ibu bapanya,gurunya atau rakan baiknya.Cerita yg.sama jika disampaikan oleh orang
yg.terkenal sebagai kaki temberang,..walaupun benar....tetap kita tak percaya.Jika sebaliknya
diceritakan oleh orang baik2 dan dihormati,..walaupun cerita itu dia sendiri belum yakin,...tapi
dapat perhatian.

Ini soal tanda2 iman pada pembelajaran manusia sebenarnya dan selepas itu Allah mengajar manusia
soal cara beriman.

Kitab Allah juga banyak kisah ghaib dan yg.mengesahkannya adalah Allah.Persoalannya ialah
yg.mana dulu pembaca kitab itu percaya..??

Percaya Allah atau lebih percaya kisah ghaib dalam Alquran..?Apa kebanyakannya berlaku dan
kelakarnya manusia ne,...ialah percaya dan takut pada kisah ghaib yg.Allah ceritakan tapi tak
takut Allah.

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  salik on Mon Aug 10, 2009 4:31 am

alimul ghoibi wasshahadah

3. (yaitu) mereka yang beriman kepada yang ghaib, yang mendirikan shalat, dan menafkahkan sebahagian rezki yang Kami anugerahkan kepada mereka.

Ada pulak ayat quran suruh percaya pada yang ghaib nie rupanya...hehe
dulu masa aku kecik...aku tak percaya mak aku kata jangan sentuh wayar letrik nanti bergeger badan
sekali aku peeegang daa....sekali tercampak daaa.
rupanya sang eletrik dan gelombang nie ghaib
nasib baik orang putih percaya benda ghaib masa cipta tv dulu yerk.
skali ...gambar kuar daa...kat scrin tv yang datang dari alam ghaib dan nyata

Laughing

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  yahya786 on Tue Aug 11, 2009 12:41 pm

betul atau bohong tak bermakna apa2 buat aku. aku berilusi sesuka aku. cerita dulu dan sekarang sama saje. ia hanya ilusiku

yahya786

Jumlah posting : 15
Age : 45
Location : kulaijaya
Registration date : 2009-05-18

View user profile http://www.mahkotacafe.com/786

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  kosong on Tue Aug 11, 2009 10:53 pm

yahya786 wrote:betul atau bohong tak bermakna apa2 buat aku. aku berilusi sesuka aku. cerita dulu dan sekarang sama saje. ia hanya ilusiku

ooh gitu hebat ar pakya..pakai ilmu cam ne erk..
benda hantu2 ni dah ramai dok sebut jadi 'perintah' tu kuat sgt aar so apa lagi dia muncul laar..tapi hampir 100 org bangsa arab aku temui dan tanya korunk percaya antu tak ? dia kata tak..di negara mereka..hasil pemerhatian aku juga ramai juga bangsa mereka biasa2 jerk berumah di kubur.. Very Happy

kosong

Jumlah posting : 10
Registration date : 2009-06-17

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  salik on Wed Aug 12, 2009 12:20 am

Aku pernak gak tengok cahaya bersimpang siur di atas bumbung bumbung rumah kat tempat aku nie..
macam apiii daa
nak kata hantu , bukan hantu tapi macam bola api melintang sana sini.
nak kata jatuh dari langit , kalau dari langit mesti dari atas ke bawah
tapi ini melintang.

Ah ...ku buat tak tahu jek......
Semuanya penampakan kehebatannya jua.

Kawan aku kata pernah nampak UFO kat padang tempat aku kerja...belum ada ajeki nak engok....

Kalau tuhan tidak menghijab manusia dari melihat alam ghaib , sudah tentu manusia akan kebingungan dan tidak dapat hidup aman.
itulah sifat keperkasaannya dan Arrahman

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  T R I N I T Y on Wed Aug 12, 2009 5:00 pm

Masa zaman susah2 dulu aku selalu gak cari tempat2 yg.dikatakan ada penunggu.
Tujuannya nak mintak nombor.Nak jadi kaya ler katakan.
Habis ku seru semua penunggu yg.tidok dalam umah tu untuk tuliskan nombor eko.

Sampai pagi aku tunggu....sekor pun tak jelma.Yang jelma....nyamok2 penghisab darah... Twisted Evil

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: CERITA2 MISTIK DALAM UGAMA2, 'BENAR ATAU PEMBOHONG?'

Post  Sponsored content Today at 5:52 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum