99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  sekoi on Tue Dec 29, 2009 7:54 pm

1) Ala FreeMason.

Beri Alasan Saudara

sekoi

Jumlah posting : 40
Registration date : 2009-12-14

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  spanjunk on Tue Dec 29, 2009 8:36 pm

salamunkaulanminrabbinrahim....

KARL MARX baharu ke???
wakakakaak....
wakakakakaak....
wakakakakakaka....
ataupun " REINCARNATION " of the " KARL MARX idealogisme "

ataupun memang " karl marx " sendiri " BERHULUL " dengannya....
wakakakakaka....
wakakakakakkaak....
sekoi.... oh sekoi.... pandai2jek lu nh buka "tread semacam nh"....
kang kene " SUMPIT " bontot tuh kang.....
wakakakakakka....
wakakakakkaka....
wakakakakkakaka

nasib ko la " PAK TOK "....
"engel" nye sape lak????
wakakakakaka....
wakakakakakak.....

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  shazlida on Tue Dec 29, 2009 8:58 pm

99) Sebab hanya kepada 'Tok Batin Sekoi' sahaja yang kita harus percaya! Cayalah! cheers

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Merpati Putih on Tue Dec 29, 2009 9:14 pm

tokbatinsenoi sedang terbahak2, berguling2 ketawa, sampai na' keluor isi perut... percayalah!!!

teruskan.. 99 dalil sdr sekoi.... Satu thread yg sungguh mencabar.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Wed Dec 30, 2009 12:03 am

Salam,

Haha, Mungkin ini satu ujian bagi orang yang berilmu seperti tok.
Tidak semestinya tajuk begini di pandang buruk.
Mungkin Ada pro dan kontranya.

Jika kita memandang Air kencing itu berbau dan najis,
Tetapi Air kenching juga baik untuk kita mengesan penyakit dalam badan kita.
dan ianya menjadi laluan bagi mencari obat yang sesuai buat jasad kita.

Jika kita memandang wajah zahiriah yang cantik bersih
Belum semestinya badan kita sihat sejahtera.

Silakan saudara SEKOI ,
Mungkin di dalam penyampaian Tokbatin yang di sangkakan buruk itu , ada terdapat pengajaran yang baik bagi kita. Kerana forum ini terdapat banyak kitab lama yang di usahakan oleh tok batin agar dapat kita mengali pengajaran darinya.

Yang saya Amati , bahawa Tokbatin senoi adalah seorang yang telus.

wakaka, alahai pak sekoi ,

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Merpati Putih on Wed Dec 30, 2009 12:47 am

Dalil Pertama (1).

TBS tidak penah membenarkan 'walau sesiapapun' mempercayainya.

setiap kelibat imej2, nama2, huruf2, suara2 hanya 'benda kaku/ beku' yang bersimpang siur dilayar minda TBS. TBS sentiasa bersendirian ujudnya, tanpa ada sesuatu makhluk disisinya.

TBS sentiasa bermimpi seolah2 ada manusia2 berbahas dengannya.

TBS sentiasa 'mengetahui' yang dihadapinya cuma aktiviti synape dan neuron saraf otaknya. TBS palsu telah lama lupus.. yang ada kini hanya TBS 'AZALI' yang beraksi, menari mengikut irama gendang 'Tuhannya'..

Dipersilakan sdr sekoi, teruskan menjadi bayang2 khayalan TBS. Ma ksh kerna membuka thread sangat bagus nih!

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Yuzia on Wed Dec 30, 2009 9:01 am

Kalau Tuan Sekoi seorang ahli yg berfikir (yg disebut dalam AQ)

soalan sepu emas :-

Siapa yg cipta pemikiran ala FREEMASON ini??? FIKIRAN asal dari mana???
Kalau nak fikir kena tembus hijab tu!!!!!

Yuzia

Jumlah posting : 59
Registration date : 2009-07-10

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  sekoi on Wed Dec 30, 2009 10:48 am

Yuzia wrote:Kalau Tuan Sekoi seorang ahli yg berfikir (yg disebut dalam AQ)

soalan sepu emas :-

Siapa yg cipta pemikiran ala FREEMASON ini??? FIKIRAN asal dari mana???
Kalau nak fikir kena tembus hijab tu!!!!!

Allahlah yang cipta pemikiran Ala Freemason,
Dan siapakah Yang cipta soalan soalan Sekoii?????......... Very Happy Laughing bounce

sekoi

Jumlah posting : 40
Registration date : 2009-12-14

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  sekoi on Wed Dec 30, 2009 11:14 am

Bagi manusia ada malaikat-malaikat yang selalu mengikutinya bergiliran,

Di muka dan di belakangnya, mereka menjaganya atas perintah Allah.

Sesungguhnya Allah tidak mengubah keadaan sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri.

Dan apabila Allah menghendaki keburukan terhadap sesuatu kaum, maka tak ada yang dapat menolaknya;

Dan sekali-kali tak ada pelindung bagi mereka selain Dia.

لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلا مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ Laughing pirat

sekoi

Jumlah posting : 40
Registration date : 2009-12-14

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Yuzia on Wed Dec 30, 2009 11:22 am

Dah tahu tak apa ....saja nak mengenali watak sekoi tu
teruskan cerita ala sumpit ini.......

Yuzia

Jumlah posting : 59
Registration date : 2009-07-10

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  ferolled on Wed Dec 30, 2009 11:32 am

1) Ala FreeMason.
2) AKU hanya mempercayai diriKU sahaja! Tiada luar dari itu!

ferolled

Jumlah posting : 253
Registration date : 2008-11-20

View user profile http://www.ondakompun.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Merpati Putih on Wed Dec 30, 2009 2:04 pm

Dalil kedua (2)

Tbs ta' perlu mengajar sesiapapun... kerana bukannya dapat syurga, bidadari... dan tidak juga akan masuk keneraka, berdosa, kena siksa kubur... Dan yang pasti 'tidak akan' dapat apa2pun.

sdr sekoi,
Mana dia tuhan 'Allah' yg sdr ceritakan tuh?... Dia ada dalam Kaabah ker???
Dan mana pula malaikat2 yg mengiringi sdr. tuh??? Mengapa ta' gunakan kamera, tangkap gambor2 mereka dan buktikan kepada tbs yang mereka2 nih memang ada.. Dan kat mana sdr pernah berkenalan ngan benda2 nih????

Yang jelas, tidak ada seorangpun pernah berjumpa ngan allah dan malaikat2 nih, walaupun nabi (M). (Nabi M) tidak pernah ketemu dengan allah dan malaikat2 dan tidak mampu membuktikan kepada penganut2 ugama Islam dan juga kepada semua manusia tentang ujudnya kedua 'berhala2 ghaib' nih.. Ini semua permainan dari minda2 matrik Freemanson@Semiramis Babilon@ Israelliyat@ Allah Arab.

Gunakan wifi atau radar terkini, untuk mengesan 'benda2 ghaib'

Ma ksh..........

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  sekoi on Thu Dec 31, 2009 8:35 am

sdr sekoi,
Mana dia tuhan 'Allah' yg sdr ceritakan tuh?... Dia ada dalam Kaabah ker???
Dan mana pula malaikat2 yg mengiringi sdr. tuh??? Mengapa ta' gunakan kamera, tangkap gambor2 mereka dan buktikan kepada tbs yang mereka2 nih memang ada.. Dan kat mana sdr pernah berkenalan ngan benda2 nih????
6. Al An'aam
9. Dan kalau Kami jadikan rasul itu malaikat, tentulah Kami jadikan dia seorang laki-laki dan (kalau Kami jadikan ia seorang laki-laki), tentulah Kami meragu-ragukan atas mereka apa yang mereka ragu-ragukan atas diri mereka sendiri[461].

Kalau nak tengok Malaikat kena berbuat baik sebaik baik mungkin , insyaallah boleh nampak.
Kalau nak tengok tuhan , pak merpati kena jadi tuhan dulu baru buleh nampak.
Boleh ker pak merpati jadi tuhan???

mekasih
sama sama Sad[quote]

sekoi

Jumlah posting : 40
Registration date : 2009-12-14

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Merpati Putih on Thu Dec 31, 2009 10:54 am

Al An'aam

وَلَوْ جَعَلْنَاهُ مَلَكاً لَّجَعَلْنَاهُ رَجُلاً وَلَلَبَسْنَا عَلَيْهِم مَّا يَلْبِسُونَ



وَلَوْ جَعَلْنَاهُ مَلَكاً


Dan 'kalau' kami cipta ia sebagai malaikat


لَّجَعَلْنَاهُ رَجُلاً


sungguh2 kami jadikan dia satu lembaga/ kelibat

وَلَلَبَسْنَا عَلَيْهِم مَّا يَلْبِسُونَ

Dan sungguh2 kami akan pakaikan/ litupi dengan pakaian yang dipakai olih para2 malaikat

PS*** Kalau mengikut lughah bahasa arabnya, tafsiran dibawah ini adalah sangat bertentangan dan mengelirukan/ putar belit penafsir kepada pembaca2 AQ.

6:9] Dan kalau Kami jadikan rasul itu malaikat, tentulah Kami jadikan dia seorang laki-laki, tentulah Kami meragu-ragukan atas mereka apa yang mereka ragu-ragukan atas diri mereka sendiri

***PS***: ini prasa tambahahan jer.. (kalau Kami jadikan ia seorang laki-laki)

sdr. sekoi,
sebelum kita teruskan 'bahasan': "kenapa manusia itu mesti mengaku dirinya 'TUHAN'???", sya anjurkan agar sdr bertanya kepada ulama'2 yang fasihah Arab tentang ayat diatas. (Tanya pada mufti2)

Mengapa sangatlah bertentangannya penafsirsan awal mengikut bahasa AQ dengan tafsiran yang kita baca dan kita ikuti dari kitab2 tafsir. Dan andainya ia adalah benar2 kalam 'TUHAN YANG MAHA BERILMU', mengapa manusia tidak mampu memahaminya??? kan pelik@ ajaib?

Apakah allah ini sifatnya suka memutar belit??


وَلَوْ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ كِتَاباً فِي قِرْطَاسٍ فَلَمَسُوهُ بِأَيْدِيهِمْ لَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِنْ هَـذَا إِلاَّ سِحْرٌ مُّبِينٌ

6:7] Dan kalau Kami turunkan kepadamu tulisan di atas kertas, lalu mereka dapat menyentuhnya dengan tangan mereka sendiri, tentulah orang-orang kafir itu berkata: "Ini tidak lain hanyalah sihir yang nyata."

***P/S***: pengertian kafir disini ialah = tidak percaya, kerana sifatnya sentiasa meneliti fakta2 yang rasional, bukanya ia beriman sekadar ikut2an.


Gunakan radar IQ dan perhatikan bagaimana manipulasi2 aqalliyat (psiko2 tatabahasa) dari para2 filosof menjerangkap 'ketololan' dan kelemahan meneliti.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  sekoi on Fri Jan 01, 2010 3:18 am

Merpati Putih wrote:
Al An'aam

وَلَوْ جَعَلْنَاهُ مَلَكاً لَّجَعَلْنَاهُ رَجُلاً وَلَلَبَسْنَا عَلَيْهِم مَّا يَلْبِسُونَ



وَلَوْ جَعَلْنَاهُ مَلَكاً


Dan 'kalau' kami cipta ia sebagai malaikat


لَّجَعَلْنَاهُ رَجُلاً


sungguh2 kami jadikan dia satu lembaga/ kelibat

وَلَلَبَسْنَا عَلَيْهِم مَّا يَلْبِسُونَ

Dan sungguh2 kami akan pakaikan/ litupi dengan pakaian yang dipakai olih para2 malaikat

PS*** Kalau mengikut lughah bahasa arabnya, tafsiran dibawah ini adalah sangat bertentangan dan mengelirukan/ putar belit penafsir kepada pembaca2 AQ.

6:9] Dan kalau Kami jadikan rasul itu malaikat, tentulah Kami jadikan dia seorang laki-laki, tentulah Kami meragu-ragukan atas mereka apa yang mereka ragu-ragukan atas diri mereka sendiri

***PS***: ini prasa tambahahan jer.. (kalau Kami jadikan ia seorang laki-laki)

sdr. sekoi,
sebelum kita teruskan 'bahasan': "kenapa manusia itu mesti mengaku dirinya 'TUHAN'???", sya anjurkan agar sdr bertanya kepada ulama'2 yang fasihah Arab tentang ayat diatas. (Tanya pada mufti2)

Mengapa sangatlah bertentangannya penafsirsan awal mengikut bahasa AQ dengan tafsiran yang kita baca dan kita ikuti dari kitab2 tafsir. Dan andainya ia adalah benar2 kalam 'TUHAN YANG MAHA BERILMU', mengapa manusia tidak mampu memahaminya??? kan pelik@ ajaib?

Apakah allah ini sifatnya suka memutar belit??


وَلَوْ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ كِتَاباً فِي قِرْطَاسٍ فَلَمَسُوهُ بِأَيْدِيهِمْ لَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِنْ هَـذَا إِلاَّ سِحْرٌ مُّبِينٌ

6:7] Dan kalau Kami turunkan kepadamu tulisan di atas kertas, lalu mereka dapat menyentuhnya dengan tangan mereka sendiri, tentulah orang-orang kafir itu berkata: "Ini tidak lain hanyalah sihir yang nyata."

***P/S***: pengertian kafir disini ialah = tidak percaya, kerana sifatnya sentiasa meneliti fakta2 yang rasional, bukanya ia beriman sekadar ikut2an.


Gunakan radar IQ dan perhatikan bagaimana manipulasi2 aqalliyat (psiko2 tatabahasa) dari para2 filosof menjerangkap 'ketololan' dan kelemahan meneliti.




لَّجَعَلْنَاهُ رَجُلاً


sungguh2 kami jadikan dia satu lembaga/ kelibat



رَجُلاً= LELAKI


1 وللرجال رجل رجل ول dan para lelaki/suami
2 رجلين رجل رجل ين dua orang lelaki
3 فرجل رجل رجل ف maka seorang lelaki
4 للذكر ذكر ذكر ل bagi (anak) lelaki
5 أبناءكم بني بن anak-anak lelakimu
6 رجالا رجل رجل orang-orang lelaki
7 عبادكم عبد عبد كم budak-budak lelakimu
8 رجال رجل رجل orang-orang lelaki
9 الذكران ذكر ذكر jenis lelaki
10 أبناء بنو بن anak-anak lelaki

Pergi la tanya orang Arab sendiri Apa Makna REJAL ?
Kuang kuang kuang.....
itu la , asyik belajar bahasa Arab terjemahan Yahudi , dah kena tipu
REJAL tu lelaki dalam bahasa arab seharian yang asli.

silakan tanya orang ARAB yang tahu berbahasa melayu suruh dia tunjukkan REJAL MANA?
jangan tanya kamus yang dah tercemar keasliannya.

mendanya KELIBAT TUH / KELIBAT SETANG KEEEERRR BROOOO?????
Atau Kelibat FREEMASONG , song song sang

sekoi

Jumlah posting : 40
Registration date : 2009-12-14

View user profile

Back to top Go down

CARA MENGEDIT

Post  Merpati Putih on Fri Jan 01, 2010 10:55 am

sdr2 dan sdr sekoi.

kaedah mengedit dari tulisan2 forumer sufitauhidfilos.

1. Tekan butang edit pada mana2 posting yg sdr hendak copy/ tiru.

2. Buat perubahan kepada tulisan2 yang yg anda inginkan perubahan padanya.

3. Padam/ delete mana2 prasa yg anda tidak kehendaki.

4. copy dan paste pada layar balasan anda.

5. Buat percubaan demi percubaan dengan melihat 'preview' sebelum menghantar posting sdr.

sdr sekoi,

رجل

adalah kata akar/ root/ asas (tiga huruf) tanpa (kasrah, fatah, tanuin) intonasi dan tidak memiliki apa2 maana.

رجل membawa maksud yang berbagai2. Pengertian asalnya bermaksud رجل = haiwan/ binatang kecil yang menyusu.

Maana2 bolih sahaja berobah mengikut intonasi/ sebutan dan mengikut apa yang ada dibelakang dan didepan huruf asas yang tiga,

رِجَلُ الغَيْبُ bermaksud lembaga/kelibat/sosok yang ta' nampak atau ghaib = malaikat, hantu, bunian, wali, hantu raya, toyol..... dan ia tidak menunjukan kepada lelaki manusia.

'Sebatang sungai' tidak bermaksud sungai itu memiliki 'BATANG'. kan begitu sdr sekoi???

Kita berbahas bukan bermaksud menghina, mencaci dan marah.. kita berbahas untuk memperbaiki kesilapan2 yang kita sangka sahih kerana terikut2.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Merpati Putih on Fri Jan 01, 2010 12:02 pm





Kita seharusnya mengendalikan sifat marah secara tersusun, agar ia tidak mengedutkan muka dan mengecilkan injab2 jantung.

semoga sdr2 diberi rahmat olih 'TUHANMU'.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  agus on Fri Jan 01, 2010 9:40 pm

Kalau beranggapan semua ugama sama jawabnya hancurrr...

agus

Jumlah posting : 26
Registration date : 2009-12-01

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  sekoi on Sat Jan 02, 2010 1:08 am

Nampaknya bukan orang lain yang marah,
si penghantar posting marahlah yang sebenarnya sedang marah,

Itulah tandanya Berilmu dengan ilmu ilmu.
Bukan datang dari diri yang berilmu.

Diri yang berilmu senentiasa sebatian dengan ilmunya
Apa yang diberitakan ilmunya , begitulah dirinya.

Sebaliknya ramai orang sekarang bercerita tentang ilmu , tetapi dirinya tidak berilmu.
Kebanyakannya SOLAT, tetapi tidak MeNdIrIkAn SolAt....

sekoi

Jumlah posting : 40
Registration date : 2009-12-14

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Sat Jan 02, 2010 2:17 am

Dalil 1.

Tok batin mencampurkan yang benar dan yang salah.

satu perlakuan yang boleh mengelirukan Agama manusia.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Merpati Putih on Sat Jan 02, 2010 8:57 am

Dalil ketiga (3)

Berbahas memerlukan sifat MAHMUDAH (maqam terpuji = tanpa marah, mengeji, mencaci... naluri IQ). Bila dinamakan forum (perbahasan), maka seharusnya 'kita2' mengetengahkan hujah2 tanpa condong kemana2 pihak.

Bila kita tidak mampu menjelaskan fakta2, kita tak perlu mengeluarkan kata2 kesat untuk menjatuhkan maruah sesama sendiri.

sdr sekoi,

Dalam bahasa Arab.. ada tujuh puluh dahan2 senikata yg terbit dari thulathi (tiga huruf asas).. dan ini belum lagi ditambah dgn ة ى يّ يّة , dan setiap ranting dari dahan2 ini mempunya intonasi dan juga maana yang berbeza2 (lughah, nahu, bayan, mantik, balaghah)

Kalu kita hanya meniru dari 'orang lain', tanpa memikirkan dan meneliti kembali, ia tidak dikatakan 'ilmu'.. tetapi 'meniru/ taqlid' membuta tuli.

Sebagai seorang Muslim sepatutnya kita mempelajari bahasa Arab sebaik2nya untuk memahami AQ.... Jd adakah sdr benar2 seorang Muslim, kiranya sdr 'hanya' memahami AQ, tanpa bahasa Arab?

tak begitu ker sdr salik?

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Kochi on Sat Jan 02, 2010 1:55 pm

salam utk semua....
kita tidak wajib percaya kepada tok batin senoi... yg mustahak kita wajib percaya pada allah...utuk mkluman semua...allah tidak percaya pada kita, biar jadi org beriman dari jadi org berilmu sesungguhnya allah tidak melihat pada ilmu tuan-tuan...disisi allah kita hina,miskin,lemah,bodoh cheers

Kochi

Jumlah posting : 32
Registration date : 2010-01-01

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Merpati Putih on Sat Jan 02, 2010 2:49 pm

Dalil keempat (4)

Sudah terang dan jelas, tbs ta' pernah sekali2 menyuruh sesiapapun percaya padanya... sila telusuri/sorot semua tulisannya... Semua tulisan2nya adalah khas buat dirinya sendiri... Yang ada hanya diri dan alamnya sendiri.

Tbs sentiasa berkata2 dengan komputernya. Kalu 'na' sesat' teruskanlah membaca!!!! Bukan terlarang pun??? laaaaaaarg..
.

affraid

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  sekoi on Sat Jan 02, 2010 10:45 pm

[quote]
Merpati Putih wrote:Dalil ketiga (3)

[justify]Berbahas memerlukan sifat MAHMUDAH (maqam terpuji = tanpa marah, mengeji, mencaci... naluri IQ). Bila dinamakan forum (perbahasan), maka seharusnya 'kita2' mengetengahkan hujah2 tanpa condong kemana2 pihak.

Bila kita tidak mampu menjelaskan fakta2, kita tak perlu mengeluarkan kata2 kesat untuk menjatuhkan maruah sesama sendiri.

Ya , Benar
Dan bagaimana dengan DIRI TUAN SENDIRI,
Adakah tuan sebegitu rupa dalam posting posting saudara sendiri.

Tilik diri, ...ITULAH JALAN KENAL DIRI PERINGKAT AWAL.
Kenal sifat Mazmumah dalam diri Kita sendiri , dan tahu perbezaan baik dan buruk yang ada dalam diri sendiri.
Apa yang buruk yang kita telah lakukan , kita perlu mengakui walaupun pahit untuk di telan , kerana ianya benar.
Mengaku kepada Allah. Dan Jika telah kenal akan keburukan diri sendiri kita akan bersifat dengan sifat rendah diri
khyusyuk dan tawadduk. Kerana itulah Adab para Ulama dahulukala mengucapkan WALLAHUA"LAM di setiap penyampaian ilmu.

Seperti yang saudara KOCHI perjelaskan , saya juga bersetuju dengannya.
Walaubagaimanapun terpulang lah kepada fikiran masing masing dan fikir fikirkanlah.

Hanya Allah yang Maha tahu

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post Kochi Today at 1:55 pm
salam utk semua....
kita tidak wajib percaya kepada tok batin senoi... yg mustahak kita wajib percaya pada allah...utuk mkluman semua...allah tidak percaya pada kita, biar jadi org beriman dari jadi org berilmu sesungguhnya allah tidak melihat pada ilmu tuan-tuan...disisi allah kita hina,miskin,lemah,bodoh cheers

memang kita hina miskin lemah dan bodoh sebodoh bodohnya.

SEDAR DIRI........SEDAR DIRI

sekoi

Jumlah posting : 40
Registration date : 2009-12-14

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Merpati Putih on Sun Jan 03, 2010 12:03 am

Dalil keenam (6)

للرذبوبية سرّ لو أظهر لبطلت النبوة للنبوة سرّ لو كشف لبطل العلم وللعلماء سرّ لو أظهر لبطلت الأحكام

Bagi Ketuhanan itu rahsia, andainya dizahirkan sesungguhnya telah batallah 'kenabian'. Bagi 'kenabian itu rahsia,andainya di bukakannescaya batallah ilmu. Bagi ulama2 itu rahsia, kalau dizahirkan maka batallah hukum2.

أفشاء سرّ الرّبوبية كفر
Menyiarkan rahsia 'Ketuhanan' adalah kafir.

إني لأكتم من علمي جواهره كى لا يرى دلك ذو جهل فيفتنّا
Sesungguhnya aku sembunyikan dari ilmuku mutiara2nya,supaya tiada dilihat olih yang demikian itu 'orang yang jahil' , dan akan memfitnah mereka akan kami.

Barangsiapa mengatakan haqiqat itu bersalahan dengan syariat, maka orang itu kafir. Haqiqat dan syariat adalah kedua2nya itu syariat nabi.

a. Haqiqat adalah syariat bathin
b. Syariat adalah hukum zahir.

seharusnya sdr2 mengeluarkan hujah2 dan fakta2 dengan dalil, bukannya na' menghentam jer... walau bagaimanapun tbs sentiasa kooooooooool. tanpa mengira lawan atau kawan.

Teruskan dengan dalilil.......2 ente2. thred yang menyeronokan.


Last edited by Merpati Putih on Sun Jan 03, 2010 5:38 am; edited 2 times in total

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Sponsored content Today at 1:53 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum