99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Wed Jan 06, 2010 3:43 pm

"Merpati Putih"]Dalil Kelimabelas (15)
Tuan salik,
Jd.. mampukah tanah liat kering ini beranimasi tanpa 'animasi' dari 'Tuhan' sebatian dirinya?????

Bersaksi Aku, Tiada yang Nyata Melainkan Allah dan Bersaksi Aku Muhammad Pesuruh Allah

Siapakah Aku?
Orangkah? Manusiakah? Insankah?


Mengapa Diri Menzalimi Sendiri
Mengingkari Ma’arifat Anugerah Ilahi


Dia Kata…
Saksikanlah yang Satu pada yang Banyak
Saksikanlah yang Banyak pada yang Satu
Saksikanlah yang Satu pada yang Satu


Nanti Dulu….. Sebenarnya, Siapakah Aku?

Dia Kata…
Milikilah Suatu Petunjuk Jalan
Sebagai Lorong Untuk Menempuh Hidup Yang Sementara Ini
Dan Emas Pada Pelananya Yang Selalu Terpijak
Gunakanlah Untuk Amal Ibadahmu Yang Ikhlas
Walaupun Berat… Sukar… Kau Harus Tempuh
Milikilah! Dan Ia Harus Menjadi Dirimu


Kata Kenal Bahasa Qolbi
Indah Budi Disulam Pekerti
Tiada Yang Dalam Melainkan Hati
Tiada Yang Tinggi Melainkan Diri



Tajamnya Pedang Menghiris Diri
Parahnya Luka Bisa Diubati
Tajamnya Kata Mengguris Hati
Kemana Ubat Mahu Dicari?



Akhir Ilmu Tatkala Kembali
Akhir Akal Tiada Mengerti
Akhri Ma’arifat Binasalah Diri
Namun Bulat Tiada Bertepi

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Wed Jan 06, 2010 5:58 pm

Salam

Lerr.....Mana pak janggut tu , Dah Ghaibul ghuyub.
Gambar tok ker tok?

Macam kenal jek

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Merpati Putih on Wed Jan 06, 2010 10:39 pm

Dalil Keenambelas (16)

Ahli 'muraqabah' berkata kepada dirinya, selepas ia bertanya: 'Apakah erti muraqabah?',

Dia menjawab:" 'Falasafat muraqabah adalah kritis secara radikal tentang kesedaran kedirian individunya sendirian, tanpa menyangkut dengan 'kehadiran orang lain".

Tugas seorang ahli muraqabah: adalah ia sentiasa membisikan kepada dirinya bagaimana ia harus memimpin hidupnya."

Ahli falasafah mencerna setiap ilmu yang dimuat turun dari jaring sesawang (jaring2 ilmiah dan tidak peduli darimana jua datangnya AQ, injil, Avesta, Vedas, upanishads..........).


Ia harus berhenti sejenak mengkaji serta meneliti, merenungkan, mengupas, mempelajari, merungkai makna2 dan maanawiyah dari yang tersurat dan tersirat…. Namun bukanlah untuk kegunaannya, cuma untuk memenuhi detik hayatnya yang terluang.

Kehidupan 'manusia tbs' cuma berkisar dijaringan ilusi2 filosofi. ia tidak menyedari, setiap fikiran yang dimilikinya, setiap keputusan yang dibuatnya, dan setiap tindakan yang diturutinya didasarkan pada beberapa rumusan2 filosofis. Ahli muraqabah telah mengistinbat/ menyaring kedalam teori2 yang membentuk hakikat kehidupannya.... tanpa memerlukan berkata2 dengan 'orang lain'.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Wed Jan 06, 2010 11:07 pm

Silaturrahim

Sila....tu .....ArRahim

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Merpati Putih on Thu Jan 07, 2010 9:38 am

DalilK ketujuhbelas (17)





Setiap yang mampu dicakupi olih indera lima, adalah ilusi2 bukan realiti.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  spanjunk on Thu Jan 07, 2010 8:32 pm

Merpati Putih wrote:DalilK ketujuhbelas (17)





Setiap yang mampu dicakupi olih indera lima, adalah ilusi2 bukan realiti.

wakakakakakak....
nampaknya dah " KENE TAKLUK " dah MERPATI PUTEH....
wakakakakak.....
wajkakakakak...
wakakakakakka....

TERBANG DALAM SANGKAR AJE LA DIA.....
wakakakakakka
wakakakakkaka...
wakakakakakkaka....
[b]

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Fri Jan 08, 2010 3:32 am

Merpati Putih wrote:DalilK ketujuhbelas (17)





Setiap yang mampu dicakupi olih indera lima, adalah ilusi2 bukan realiti.

Hurmmm,hurmmm,hurmmm,
Nampaknya dalil yang ke 17 dah tutup habis dah nie ,
Tokbatinsenoi memang tidak boleh di percayai.
Yang boleh di percayai hanya Allah semata mata.

Wa ka ka.

sekoi oh sekoi,,,,,manaaaa lah kau sekoi.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Fri Jan 08, 2010 11:08 am

وَتَرَى الشَّمْسَ إِذَا طَلَعَت تَّزَاوَرُ عَن كَهْفِهِمْ ذَاتَ الْيَمِينِ وَإِذَا غَرَبَت تَّقْرِضُهُمْ ذَاتَ الشِّمَالِ وَهُمْ فِى فَجْوَةٍ مِّنْهُ ذلِكَ مِنْ ءَايَاتِ اللَّهِ مَن يَهْدِ اللَّهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِ وَمَن يُضْلِلْ فَلَن تَجِدَ لَهُ وَلِيًّا مُّرْشِدًا

Dan engkau akan melihat matahari ketika terbit, cenderung ke kanan dari gua mereka dan apabila ia terbenam, meninggalkan mereka ke arah kiri, sedang mereka berada dalam satu lapangan gua itu. Yang demikian ialah dari tanda-tanda (yang membuktikan kekuasaan) Allah. Sesiapa yang diberi hidayat petunjuk oleh Allah, maka dialah yang berjaya mencapai kebahagiaan

dan sesiapa yang disesatkanNya maka engkau tidak sekali-kali akan beroleh sebarang penolong yang dapat menunjukkan kepadanya.

Siapakah وَلِيًّا مُّرْشِدًا itu

Terang dan nyata tiada lain lagi Guru / pemimpin / wali yang mursyid Hanya Allah semata mata

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  nurhaq on Sat Feb 06, 2010 1:11 pm

TBS tak pernahpun menyuruh sesiapa percayakan TBS.... percaya atau tidak yang membaca hasil TBS terpulang yang membaca... jika percaya, jadi lah ia percaya, jika tak, jadilah ia tak percaya.... (diri sendiri yang berfikir / merasa).... aku memuji warna hijau kerana diriku melihat hijau itu cantik....kalau sesiapa yang suka biru, biarlah dengan biru mereka (aku tak kisahpun / tak menggugat minat ku kepada hijau) adalah tidak adil jika kamu menghina warna hijau atas kerana minat kamu terhadap biru (taksub)... kan ke2 duanya atas satu warna yang sama...... hijau, biru, merah,putih, dll = sifat, warna = zat

Ayat kursi pun yang ngajar itu iblis...... apa yang iblis sampaikan itu benar, akan tetapi dirinya (iblis) tetap didalam kesesatan... jika kamu yakin iblis itu menyesatkan... maka tak bermenafaat akan ayat kursi itu.... dan jika kamu yakin pak kiai tu benar, kalau dia minum beer dan tidur ngan bini kamu pun perlakuannya jadi benar dan di sanjung....

ada MATA melihat, ada TELINGA mendengar, ada AKAL berfikir dan ada HATI timbanglah dengan ADIL, mata,telinga dan akal boleh tertipu, tetapi hati yang yakin tetap dengan kecintaannya ,yang BETUL tak semuanya BENAR akan tetapi yang BENAR tetap BENAR (jelas)......

LU PIKIRLAH SENDIRI>>>>> SAMEKOM !!!

nurhaq

Jumlah posting : 47
Registration date : 2010-01-11

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  nurhaq on Sat Feb 06, 2010 1:53 pm

Merpati Putih wrote:Dalil Kelimabelas (15)

15:33] Berkata ???????: "Aku sekali-kali tidak akan sujud kepada manusia yang Engkau telah menciptakannya dari tanah liat kering (yang berasal) dari lumpur hitam yang diberi bentuk"

Jd jasad manusia hanyalah tanah liat kering dari lumpur hitam yang tidak mampu bergerak, berkata2, mendengar, melihat, berfikir, makan, minum, berak, kencing, berjima'...... dengan sendirinya. Maka hormatilah 'kedirian/ Tuhan' yang menganimasikan tanah liat kering ini.

Jd.. mampukah tanah liat kering ini beranimasi tanpa 'animasi' dari 'Tuhan' sebatian dirinya?????

"Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu (Adam), lalu Kami bentuk, tubuhmu, kemudian Kami katakan kepada para malaikat : "Bersujudlah kamu kepada Adam ", maka merekapun bersujud kecuali Iblis. Dia tidak , temasuk golongan yang bersujud. Allah berfirman : "Apakah yang menghalangimu untuk bersujud (kepada Adam) di waktu Aku menyuruhmu?" Menjawab Iblis : Saya lebih baik daripadanya; Engkau ciptakan saya dari api sedang dia Engkau ciptakan dari tanah". Allah berfirman : "Turunlah kamu dari durga ini; karena kamu tidak sepatutnya menyombongkan diri di dalamnya, maka keluarlah. Sesungguhnya kamu termasuk mahluk yang hina".

"Apakah yang menghalangimu untuk bersujud"

jawapan TBS :Jd jasad manusia hanyalah tanah liat kering dari lumpur hitam yang tidak mampu bergerak, berkata2, mendengar, melihat, berfikir, makan, minum, berak, kencing, berjima'...... dengan sendirinya. Maka hormatilah 'kedirian/ Tuhan' yang menganimasikan tanah liat kering ini.

jawapan yang mencipta persoalan :
"Saya lebih baik daripadanya; Engkau ciptakan saya dari api sedang dia Engkau ciptakan dari tanah"

nurhaq

Jumlah posting : 47
Registration date : 2010-01-11

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  entah on Mon Feb 07, 2011 1:53 pm

aku seronok dengan topik ini. Semua yang mengikut tok batin senoi adalah sesat! Ingat kata aku ni. Semua yang mengikut tok batin senoi adalah sesat!

entah

Jumlah posting : 24
Registration date : 2011-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  duda on Mon Feb 07, 2011 8:54 pm

Tok Batin Senoi tak pernah menyatakan anda sesat dan dia tiada pernah sesekalipun biarkan anda mempercayai hasil tulisannya jika anda merasakan dia sesat. terima kaseh kerana penyesatan ini kerana kebenaran barangkali kebenaran hanya terletak pada orang yang merasakan dirinya betol.. wahhh hebat betol dunia ciptaan Allah Laughing

duda

Jumlah posting : 11
Registration date : 2010-12-27

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Mon Feb 07, 2011 11:30 pm

Walaubagaimana pun persoalan kritis tok batin banyak membuka minda untuk kita kenali ketaksuban dan berlepas diri dari sikap taksub yang mengakibatkan terlepas dari keyakinan diri.


Yakin Diri dan percaya kepada diriku sendiri..... Very Happy

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  entah on Tue Feb 08, 2011 5:58 pm

salik wrote:Walaubagaimana pun persoalan kritis tok batin banyak membuka minda untuk kita kenali ketaksuban dan berlepas diri dari sikap taksub yang mengakibatkan terlepas dari keyakinan diri.


Yakin Diri dan percaya kepada diriku sendiri..... Very Happy

Kerana itu aku mengatakan sesiapa yang mengikut tok batin senoi adalah sesat. Jangan menjadi pentaqlid ibarat burung kakak tua.. pasti kamu sesat!


entah

Jumlah posting : 24
Registration date : 2011-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Tue Feb 08, 2011 11:08 pm

قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لأزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الأرْضِ وَلأغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ
إِلا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ
قَالَ هَذَا صِرَاطٌ عَلَيَّ مُسْتَقِيمٌ

Iblis berkata: "Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahwa aku sesat pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya,
kecuali hamba-hamba Engkau yang mukhlis di antara mereka".
Allah berfirman: "Ini adalah jalan yang lurus; kewajiban Aku-lah (menjaganya).

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  entah on Wed Feb 09, 2011 10:45 am

salik wrote:
قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لأزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الأرْضِ وَلأغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ
إِلا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ
قَالَ هَذَا صِرَاطٌ عَلَيَّ مُسْتَقِيمٌ

Iblis berkata: "Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahwa aku sesat pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya,
kecuali hamba-hamba Engkau yang mukhlis di antara mereka".
Allah berfirman: "Ini adalah jalan yang lurus; kewajiban Aku-lah (menjaganya).

Gimana yang dikatakan hamba yang mukhlis itu tuan?

entah

Jumlah posting : 24
Registration date : 2011-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Wed Feb 09, 2011 11:31 am

entah wrote:
salik wrote:
قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لأزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الأرْضِ وَلأغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ
إِلا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ
قَالَ هَذَا صِرَاطٌ عَلَيَّ مُسْتَقِيمٌ

Iblis berkata: "Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahwa aku sesat pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya,
kecuali hamba-hamba Engkau yang mukhlis di antara mereka".
Allah berfirman: "Ini adalah jalan yang lurus; kewajiban Aku-lah (menjaganya).

Gimana yang dikatakan hamba yang mukhlis itu tuan?

" kewajiban Aku-lah (menjaganya)"

Penyerahan Very Happy

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  entah on Wed Feb 09, 2011 4:11 pm

salik wrote:
entah wrote:
salik wrote:
قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لأزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الأرْضِ وَلأغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ
إِلا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ
قَالَ هَذَا صِرَاطٌ عَلَيَّ مُسْتَقِيمٌ

Iblis berkata: "Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahwa aku sesat pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya,
kecuali hamba-hamba Engkau yang mukhlis di antara mereka".
Allah berfirman: "Ini adalah jalan yang lurus; kewajiban Aku-lah (menjaganya).

Gimana yang dikatakan hamba yang mukhlis itu tuan?

" kewajiban Aku-lah (menjaganya)"

Penyerahan Very Happy

Penyerahan? Apa yang nak diserahkan tuan?

entah

Jumlah posting : 24
Registration date : 2011-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Wed Feb 09, 2011 6:28 pm

Solat.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Merpati Putih on Thu Feb 10, 2011 10:06 am

كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئاً وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ

2:216] Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

Maka berperanglah untuk menerjah keufuk 'kebenaran abadi' dalam apa cara juapun.

setiap zarah 'keberadaan' memiliki fungsinya tersendiri.... kalo tidak untuk apa ujud?

umpamanya: seorang pencuri dipandang hina olih masyarakat kerana ia adalah satu sifat yang mazmumah... yang bertentangan dengan naluri sesaorang yang takut hartanya kena curi.


Persoalan?????
Dan adakah sipencuri berkuasa untuk jadi pencuri?
Dan adakah sipencuri suka jadi pencuri?
Dan adakah sipencuri minta dilahirkan sebagai pencuri?
Dan apakah tohan tidak mengetahui apa yang akan dilakukan olih sipencuri sebelum Tohan menciptanya?
Mengapa Tohan memasukan sipencuri keneraka kerana 'tidak keadilan' dalam ciptaanNYA..
Mengapa tidak diberikan taraf nabi kepada sipencuri, dan nabi pula jadi sipencuri?

namun disebalik 'pencurian' (menentang adat), maka adanya polis2, balai polis, kereta peronda polis, bini polis, rumah polis,makanan untuk polis, penjara, ... lawyer, majestret, peguam negara, dokter2 untuk merawat banduan, trak black maria... Dan sepatutnya, polis2, warden2 penjara, peguam, majesterit, raja2 seharusnya berterima kasih kepada penentang undang2... tanpa pencuri, penzina, pembunuh, ...... tidak akan ada penguasa2.

tidakkah ente2 telusuri dengan bijak... disebalik rahsia 'ciptaan @ karyawan2'

Banyak fungsi2 rahsia yang tidak dapat difahami olih orang kebanyakan kerana membenci 'perperangan'. 'Perperangan bukan cuma membawa pengertian 'berbunuh2an' tetapi mempunya cabang yang sangat rendang.

Walo bagaimanapun.. jangan percaya kepada tokbatinsenoi.. kerana keujudannya adalah tersendiri.


_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  entah on Thu Feb 10, 2011 11:57 am

salik wrote:Solat.
Dan apa pula yang dimaksudkan solat itu tuan? Gi mana mau dikaitkan solat itu dengan penyerahan? Apa yang nak diserahkan?

entah

Jumlah posting : 24
Registration date : 2011-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  entah on Thu Feb 10, 2011 12:01 pm

Merpati Putih wrote:
كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئاً وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ

2:216] Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

Maka berperanglah untuk menerjah keufuk 'kebenaran abadi' dalam apa cara juapun.

setiap zarah 'keberadaan' memiliki fungsinya tersendiri.... kalo tidak untuk apa ujud?

umpamanya: seorang pencuri dipandang hina olih masyarakat kerana ia adalah satu sifat yang mazmumah... yang bertentangan dengan naluri sesaorang yang takut hartanya kena curi.


Persoalan?????
Dan adakah sipencuri berkuasa untuk jadi pencuri?
Dan adakah sipencuri suka jadi pencuri?
Dan adakah sipencuri minta dilahirkan sebagai pencuri?
Dan apakah tohan tidak mengetahui apa yang akan dilakukan olih sipencuri sebelum Tohan menciptanya?
Mengapa Tohan memasukan sipencuri keneraka kerana 'tidak keadilan' dalam ciptaanNYA..
Mengapa tidak diberikan taraf nabi kepada sipencuri, dan nabi pula jadi sipencuri?

namun disebalik 'pencurian' (menentang adat), maka adanya polis2, balai polis, kereta peronda polis, bini polis, rumah polis,makanan untuk polis, penjara, ... lawyer, majestret, peguam negara, dokter2 untuk merawat banduan, trak black maria... Dan sepatutnya, polis2, warden2 penjara, peguam, majesterit, raja2 seharusnya berterima kasih kepada penentang undang2... tanpa pencuri, penzina, pembunuh, ...... tidak akan ada penguasa2.

tidakkah ente2 telusuri dengan bijak... disebalik rahsia 'ciptaan @ karyawan2'

Banyak fungsi2 rahsia yang tidak dapat difahami olih orang kebanyakan kerana membenci 'perperangan'. 'Perperangan bukan cuma membawa pengertian 'berbunuh2an' tetapi mempunya cabang yang sangat rendang.

Walo bagaimanapun.. jangan percaya kepada tokbatinsenoi.. kerana keujudannya adalah tersendiri.


Benarlah kata-kata dari huruf2 yang tertera di sini. Namun aku langsung tidak mengikuti tok batin senoi. Smile
Kerahsiaan yang dikatakan rahsia itu hanya bisa dipaham sekiranya sang ikan berenang melawan arus sungai... Subhanallah!

entah

Jumlah posting : 24
Registration date : 2011-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Thu Feb 10, 2011 12:38 pm

entah wrote:
salik wrote:Solat.
Dan apa pula yang dimaksudkan solat itu tuan? Gi mana mau dikaitkan solat itu dengan penyerahan? Apa yang nak diserahkan?

Serah Hak Milik.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  entah on Thu Feb 10, 2011 3:43 pm

salik wrote:
entah wrote:
salik wrote:Solat.
Dan apa pula yang dimaksudkan solat itu tuan? Gi mana mau dikaitkan solat itu dengan penyerahan? Apa yang nak diserahkan?

Serah Hak Milik.

Apakah hak milik itu tuan? Gi mana mau diserahkan lewat solat? Mohon pencerahan.

entah

Jumlah posting : 24
Registration date : 2011-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  salik on Thu Feb 10, 2011 5:51 pm

Penyucian

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: 99 Sebab Mengapa TokBatinSenoi Tidak Boleh diPercayai

Post  Sponsored content Today at 5:56 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum