syair spanjunk

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Sun Jul 05, 2009 4:05 pm

zali wrote:
spanjunk wrote:Fecundación

dan sebelum haiwan tu berenang bersatu dengan
yang sepatutnya ini lah yang terjadi :

untuk mengekalkan ilusi 'kuasa'
gajah terpaksa melakukannya...

JANGAN MALU DAN JANGAN SEGAN!!!!!
KERANA ITULAH TEMPAT TERBITNYA ZALI
KALAU TAK CAYA GI TANYE PENCIPTA.....ZALI

WAKAKAKAKAKA
WAKAKAKAKAK

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  salik on Sun Jul 05, 2009 9:54 pm

spanjunk wrote:
zali wrote:
spanjunk wrote:Fecundación

dan sebelum haiwan tu berenang bersatu dengan
yang sepatutnya ini lah yang terjadi :

untuk mengekalkan ilusi 'kuasa'
gajah terpaksa melakukannya...

JANGAN MALU DAN JANGAN SEGAN!!!!!
KERANA ITULAH TEMPAT TERBITNYA ZALI
KALAU TAK CAYA GI TANYE PENCIPTA.....ZALI

WAKAKAKAKAKA
WAKAKAKAKAK


EMANGNYA KITA FAHAM BENAR ALLAH MENCIPTAKAN KITA YER TAK...
BILA DAH SEMPURNA FAHAM MACAM TU....
TAKKAN LAH NAK BUANG MAK/BAPAK.
KENA LAH HORMAT SIKIT MAK BAPAK KITA YER TAK.

JADI DAH PAHAM ILMU TUHAN PUN CAM TU LER,
TAKKAN NAK BUANG NABI/RASUL/QURAN/DAN KITAB YER TAK.
SEHARUSNYA DI SERAH KAN BALIK PADA TUHAN.....JANGAN DI BUANG.....SIA SIA LAH JADINYA
KITA NI BERDIRI DI BUMI NYATA.
NIE BUKAN MENGHASUT SIAPA SIAPA....
CUMA NASIHAT PADA DIRIKU SENDIRI.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Sun Jul 05, 2009 10:02 pm

perghhhhhhhhhh!!!!!
HAKIKAT tuh..............
terasanya aku............
APABILA AKU MELIHAT CERMIN DIRIKU SENDIRI...........

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  Merpati Putih on Sun Jul 05, 2009 10:22 pm

Wah!! Permainan catur semakin getir.... sengit... sengit.. setelah lawannya mengacukan sedikit umpan.. permainan kan belum berakhir?.. umpan psikologi patut dikorbankan. bukankah begitu hai sdr2?

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  salik on Sun Jul 05, 2009 10:31 pm

spanjunk wrote:perghhhhhhhhhh!!!!!
HAKIKAT tuh..............
terasanya aku............
APABILA AKU MELIHAT CERMIN DIRIKU SENDIRI...........

AKU PUN TERASA GAK, SEBAB DULU AKU PUN BUANG KITAB,
TAPI SEKARANG BUKAN SAHAJA AKU DAH PAKAI KITAB BALIK SEMULA
BAHKAN.......AKU BUAT KITAB BARUUUUUUUUUUUUUU
MERCU TANDA ABADI LAGI TUHHHH
HAHAHAHAH.......MANUSIA,,,,MANUSIA,,,,MAKNUSIA.
CAKAP AKU NI TAK SERUPA BIKIN LAAAA

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Sun Jul 05, 2009 11:38 pm

Merpati Putih wrote:
Wah!! Permainan catur semakin getir.... sengit... sengit.. setelah lawannya mengacukan sedikit umpan.. permainan kan belum berakhir?.. umpan psikologi patut dikorbankan. bukankah begitu hai sdr2?

yang bertanya itu lagilah tahu jawapannya....
tak boleh la kalau ari2 nak ' STALEMATE ' jek....
PAPAN CANTIK2 PUN KALAU SENTIASA KUNCI TAK PAKAI BUAT HAPE....
ISKKK... ISKKK.. ISKKK... KESIAN...
JANGAN LAH PULAK SALAH KAN TUHAN TU KEDEKUT TAK BAGI MAIN....
INGATLAH.... SEMUANYE KEMBALI PADA DIRI....
TUHAN TUH TAK AMBIK UNTUNG PUN....
CUMA MANUSIA JEK YANG KADANG2 RASA ' BERUNTUNG.....'
JANGAN TAK KENAL ' DI UNTUNG ' SUDAH LE...

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  Merpati Putih on Sun Jul 05, 2009 11:53 pm

Papan lama pun belum habis.. Na' papan baru? kelakar sungguh le!!!. Pemain kental tidak mahu kenal siapakah side komenter2nya. selamat bertarung hingga keakhir... atau piiiiiiiisssssss. zzag.. zzag.. zzag..

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Mon Jul 06, 2009 12:08 am

Merpati Putih wrote:
Papan lama pun belum habis.. Na' papan baru? kelakar sungguh le!!!. Pemain kental tidak mahu kenal siapakah side komenter2nya. selamat bertarung hingga keakhir... atau piiiiiiiisssssss. zzag.. zzag.. zzag..

papan lama sume ' stale mate '....
agaknye dia takut ataupun memang kedekut.....
sama macam tuhan SI KUNGKALIKUNG ...
.

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  Merpati Putih on Mon Jul 06, 2009 12:38 am

kedekut ke!!! tidak kedekut ke!! itu sterategi2 permainan tbs. Side court coacher tidak diperlukan.. papan lama masih terbuka luas.

Sebelum masuk gelanggang bersedia dahulu dengan dalil2 Alquran ke! Hadis ke! Injil ke!, avesta, sutras........ Hukum akal ke! hukum qias ke, ijma' ulama' ke!..... jangan pakai belasah jer..

kalau mengaku Islam baca alQuran tu betul2, jgn ceduk sana, ceduk sini, Baca kitab hadis tu betul2 ., sirrah, ilmu qias, ilmu akal (wajib , mustahil, harus), ijma' ulama', ilmu nahu, bayan, mantik, balaghah...... Baca lah sikit tentang injil, zabur, taurat.. apa salahnya.

Ini mengaku islam jer, tambah2 pulak lepas ambil ilmu tariqat dan bace sikit, (sikit jer, macam patuk ayam) kitab ihya Ulumuddin dah mula melompat ..... Sepatutnya selidik lah betul2 ilmu2 yang dirahsiakan dan ilmu yang dikhabarkan.

Tanda2 checkmate telah tiba weh!!!... berhati2 dijalan raya.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Mon Jul 06, 2009 12:46 am

Merpati Putih wrote:
kedekut ke!!! tidak kedekut ke!! itu sterategi2 permainan tbs. Side court coacher tidak diperlukan.. papan lama masih terbuka luas.

Sebelum masuk gelanggang bersedia dahulu dengan dalil2 Alquran ke! Hadis ke! Injil ke!, avesta, sutras........ Hukum akal ke! hukum qias ke, ijma' ulama' ke!..... jangan pakai belasah jer..

kalau mengaku Islam baca alQuran tu betul2, jgn ceduk sana, ceduk sini, Baca kitab hadis tu betul2 ., sirrah, ilmu qias, ilmu akal (wajib , mustahil, harus), ijma' ulama', ilmu nahu, bayan, mantik, balaghah...... Baca lah sikit tentang injil, zabur, taurat.. apa salahnya.

Ini mengaku islam jer, tambah2 pulak lepas ambil ilmu tariqat dan bace sikit, (sikit jer, macam patuk ayam) kitab ihya Ulumuddin dah mula melompat ..... Sepatutnya selidik lah betul2 ilmu2 yang dirahsiakan dan ilmu yang dikhabarkan.

Tanda2 checkmate telah tiba weh!!!... berhati2 dijalan raya.

kakakakakka....
mabok ilmu rupanye.....
mengata orang lebih2 diri sendiri tu yang kata dulu....
guru yang hebat.... memang angkat anak murid dia....
walaupun anak murid jatuh dalam gaung pasal dia juga....
wakakakakakaka.....
nie nak jadik kitab ke????
atau kaldai yang bawak kitab????
kakakakakakakakka


keluar kau nafsu.....
keluarrrrrrrrrrr.............
kakakakakaka

senang jek....
kalau tak takut....
KEDEKUTTTTTTTTTTTTTTTT LER....
KAKAKAKA
NAK BUKAK KITAB LAGI KER...
NIE GUA TENGAH BACE KITAB DIRI GUA NH.....
KAKAKAKA....

WAHAI NAFSU KU....
MALAM INI KAU TUNJUKKAN DIRI KAU YANG SEBENAR....
MALAM INI JELAS KELIHATAN LAH WAJAH KU YANG SEBENAR
WAHAI NAFSUKU.....

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  Merpati Putih on Mon Jul 06, 2009 1:18 am

إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ وَمَن يُشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْماً عَظِيماً
[4:48] Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik, dan Dia mengampuni segala dosa yang selain dari (syirik) itu, bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan Allah, maka sungguh ia telah berbuat dosa yang besar.



انظُرْ كَيفَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الكَذِبَ وَكَفَى بِهِ إِثْماً مُّبِيناً
4:50] Perhatikanlah, betapakah mereka mengada-adakan dusta terhadap Allah ? Dan cukuplah perbuatan itu menjadi dosa yang nyata (bagi mereka).



وَمَن يَكْسِبْ إِثْماً فَإِنَّمَا يَكْسِبُهُ عَلَى نَفْسِهِ وَكَانَ اللّهُ عَلِيماً حَكِيماً
[4:111 Barangsiapa yang mengerjakan dosa, maka sesungguhnya ia mengerjakannya untuk (kemudharatan) dirinya sendiri. Dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.



إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ وَمَن يُشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً بَعِيداً
[4:116 Sesungguhnya Allah tidak mengampuni dosa mempersekutukan (sesuatu) dengan Dia, dan dia mengampuni dosa yang selain syirik bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan (sesuatu) dengan Allah, maka sesungguhnya ia telah tersesat sejauh-jauhnya.



إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَظَلَمُواْ لَمْ يَكُنِ اللّهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَلاَ لِيَهْدِيَهُمْ طَرِيقاً
[4:168 Sesungguhnya orang-orang yang kafir dan melakukan kezaliman, Allah sekali-kali tidak akan mengampuni (dosa) mereka dan tidak (pula) akan menunjukkan jalan kepada mereka,



قُلْ أَغَيْرَ اللّهِ أَبْغِي رَبّاً وَهُوَ رَبُّ كُلِّ شَيْءٍ وَلاَ تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلاَّ عَلَيْهَا وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ثُمَّ إِلَى رَبِّكُم مَّرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ
[6:164 Katakanlah: "Apakah aku akan mencari Tuhan selain Allah, padahal Dia adalah Tuhan bagi segala sesuatu. Dan tidaklah seorang membuat dosa melainkan kemudharatannya kembali kepada dirinya sendiri; dan seorang yang berdosa tidak akan memikul dosa orang lain. Kemudian kepada Tuhanmulah kamu kembali, dan akan diberitakan-Nya kepadamu apa yang kamu perselisihkan."



قُلْ إِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالإِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَأَن تُشْرِكُواْ بِاللّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَاناً وَأَن تَقُولُواْ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ
[7:33 Katakanlah: "Tuhanku hanya mengharamkan perbuatan yang keji, baik yang nampak ataupun yang tersembunyi, dan perbuatan dosa, melanggar hak manusia tanpa alasan yang benar, (mengharamkan) mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang Allah tidak menurunkan hujjah untuk itu dan (mengharamkan) mengada-adakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui."



لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُبْطِلَ الْبَاطِلَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ
[8:8agar Allah menetapkan yang hak (Islam) dan membatalkan yang batil (syirik) walaupun orang-orang yang berdosa (musyrik) itu tidak menyukainya.



أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إَن تَتَّقُواْ اللّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَاناً وَيُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ
[8:29Hai orang-orang beriman, jika kamu bertaqwa kepada ALlah, Kami akan memberikan kepadamu Furqaan607. Dan kami akan jauhkan dirimu dari kesalahan-kesalahanmu, dan mengampuni (dosa-dosa)mu. Dan Allah mempunyai karunia yang besar.

607: Artinya: petunjuk yang dapat membedakan antara yang haq dan yang batil,.



فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللّهِ كَذِباً أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ إِنَّهُ لاَ يُفْلِحُ الْمُجْرِمُونَ
[10:17 Maka siapakah yang lebih zalim daripada orang yang mengada-adakan kedustaan terhadap Allah atau mendustakan ayat-ayatNya? Sesungguhnya, tiadalah beruntung orang-orang yang berbuat dosa.



وَيُحِقُّ اللّهُ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ
[10:82 Dan Allah akan mengokohkan yang benar dengan ketetapan-Nya, walaupun orang-orang yang berbuat dosa tidak menyukai(nya).



كَذَلِكَ نَسْلُكُهُ فِي قُلُوبِ الْمُجْرِمِينَ
[15:12 Demikianlah, Kami mamasukkan (rasa ingkar dan memperolok-olokkan itu) kedalam hati orang-orang yang berdosa (orang-orang kafir),



مَّنِ اهْتَدَى فَإِنَّمَا يَهْتَدي لِنَفْسِهِ وَمَن ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى
17:15] Barangsiapa yang berbuat sesuai dengan hidayah (Allah), maka sesungguhnya dia berbuat itu untuk (keselamatan) dirinya sendiri; dan barangsiapa yang sesat maka sesungguhnya dia tersesat bagi (kerugian) dirinya sendiri. Dan seorang yang berdosa tidak dapat memikul dosa orang lain,

Hai sdr spanjunk siapakah yang sdr maksudkan, akan memikul dosa orang lain?


Last edited by Merpati Putih on Mon Jul 06, 2009 1:39 am; edited 1 time in total

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  salik on Mon Jul 06, 2009 1:28 am

Merpati Putih wrote:
إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ وَمَن يُشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْماً عَظِيماً
[4:48] Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik, dan Dia mengampuni segala dosa yang selain dari (syirik) itu, bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan Allah, maka sungguh ia telah berbuat dosa yang besar.



انظُرْ كَيفَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الكَذِبَ وَكَفَى بِهِ إِثْماً مُّبِيناً
[
4:50] Perhatikanlah, betapakah mereka mengada-adakan dusta terhadap Allah ? Dan cukuplah perbuatan itu menjadi dosa yang nyata (bagi mereka).



وَمَن يَكْسِبْ إِثْماً فَإِنَّمَا يَكْسِبُهُ عَلَى نَفْسِهِ وَكَانَ اللّهُ عَلِيماً حَكِيماً
[4:111 Barangsiapa yang mengerjakan dosa, maka sesungguhnya ia mengerjakannya untuk (kemudharatan) dirinya sendiri. Dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.



إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ وَمَن يُشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً بَعِيداً
[4:116 Sesungguhnya Allah tidak mengampuni dosa mempersekutukan (sesuatu) dengan Dia, dan dia mengampuni dosa yang selain syirik bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan (sesuatu) dengan Allah, maka sesungguhnya ia telah tersesat sejauh-jauhnya.



إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَظَلَمُواْ لَمْ يَكُنِ اللّهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَلاَ لِيَهْدِيَهُمْ طَرِيقاً
[4:168 Sesungguhnya orang-orang yang kafir dan melakukan kezaliman, Allah sekali-kali tidak akan mengampuni (dosa) mereka dan tidak (pula) akan menunjukkan jalan kepada mereka,



قُلْ أَغَيْرَ اللّهِ أَبْغِي رَبّاً وَهُوَ رَبُّ كُلِّ شَيْءٍ وَلاَ تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلاَّ عَلَيْهَا وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ثُمَّ إِلَى رَبِّكُم مَّرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ
[6:164 Katakanlah: "Apakah aku akan mencari Tuhan selain Allah, padahal Dia adalah Tuhan bagi segala sesuatu. Dan tidaklah seorang membuat dosa melainkan kemudharatannya kembali kepada dirinya sendiri; dan seorang yang berdosa tidak akan memikul dosa orang lain526. Kemudian kepada Tuhanmulah kamu kembali, dan akan diberitakan-Nya kepadamu apa yang kamu perselisihkan."



قُلْ إِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالإِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَأَن تُشْرِكُواْ بِاللّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَاناً وَأَن تَقُولُواْ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ
[7:33 Katakanlah: "Tuhanku hanya mengharamkan perbuatan yang keji, baik yang nampak ataupun yang tersembunyi, dan perbuatan dosa, melanggar hak manusia tanpa alasan yang benar, (mengharamkan) mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang Allah tidak menurunkan hujjah untuk itu dan (mengharamkan) mengada-adakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui."



لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُبْطِلَ الْبَاطِلَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ
[8:8agar Allah menetapkan yang hak (Islam) dan membatalkan yang batil (syirik) walaupun orang-orang yang berdosa (musyrik) itu tidak menyukainya.



يِا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إَن تَتَّقُواْ اللّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَاناً وَيُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ
[8:29Hai orang-orang beriman, jika kamu bertaqwa kepada ALlah, Kami akan memberikan kepadamu Furqaan607. Dan kami akan jauhkan dirimu dari kesalahan-kesalahanmu, dan mengampuni (dosa-dosa)mu. Dan Allah mempunyai karunia yang besar.

607: Artinya: petunjuk yang dapat membedakan antara yang haq dan yang batil,.



فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللّهِ كَذِباً أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ إِنَّهُ لاَ يُفْلِحُ الْمُجْرِمُونَ
[10:17 Maka siapakah yang lebih zalim daripada orang yang mengada-adakan kedustaan terhadap Allah atau mendustakan ayat-ayatNya? Sesungguhnya, tiadalah beruntung orang-orang yang berbuat dosa.



وَيُحِقُّ اللّهُ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ
[10:82Dan Allah akan mengokohkan yang benar dengan ketetapan-Nya, walaupun orang-orang yang berbuat dosa tidak menyukai(nya).



كَذَلِكَ نَسْلُكُهُ فِي قُلُوبِ الْمُجْرِمِينَ
[15:12 Demikianlah, Kami mamasukkan (rasa ingkar dan memperolok-olokkan itu) kedalam hati orang-orang yang berdosa (orang-orang kafir),



مَّنِ اهْتَدَى فَإِنَّمَا يَهْتَدي لِنَفْسِهِ وَمَن ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى
[
17:15] Barangsiapa yang berbuat sesuai dengan hidayah (Allah), maka sesungguhnya dia berbuat itu untuk (keselamatan) dirinya sendiri; dan barangsiapa yang sesat maka sesungguhnya dia tersesat bagi (kerugian) dirinya sendiri. Dan seorang yang berdosa tidak dapat memikul dosa orang lain,


DAN MERPATI SEDANG MENTERJEMAHKAN KESALAHAN DIRINYA SENDIRI
TANPA DI SEDARI
KERNA IA TIDAK MELIHAT WAJAH DIRINYA SENDIRI
SEANDAINYA KU PAMERKAN CERMIN
DIA SESUNGGUHNYA AKAN MURKA.
KATANYA

BAHASA APA NIH....HEHEHEHEHEHE
BAHASA YANG KU TERJEMAHKAN ADALAH BAHASANYA SENDIRI.
LALU IA AKAN MENYALAHKAN TAKDIR.
ITULAH MANUSIA
YANG TAK INGIN MERENDAH DIRI.....SENTIASA HIDUP MENINGGI

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  salik on Mon Jul 06, 2009 1:31 am

Tanda2 checkmate telah tiba weh!!!... berhati2 dijalan raya.

TAK PERLU RASANYA MENG UJUBKAN DIRI BERHATI HATI,
KERNA IANYA SEDIA ADANYA.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Mon Jul 06, 2009 1:37 am

aku lupa bahawa....
tiada sesiapa disini...
melainkan akuuuuuuuuuuu juga.....
ku campakkan quran kesana kemari.....
dimana akhirnya aku juga yang menyambutnya....
kerana tiada sesiapa disini melainkan akuuuuuuuuuuuu....
yang mencampak dan menyambutnya kembali....

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  hamim on Mon Jul 06, 2009 1:44 am

quran nyatanya cerita ' manusia2 '...
maka benarlah ape yang di firmankan tuhan....
tentang manusia yang lupa... engkar ... dan lalai....
tangaan manusia sendirilah yang membuat kerosakan
sedang mereka tidak sedar....
manusialah yang menzalimi dirinya sendiri....
habis di telanjangi.... maka suka2 aje
mereka menaburkannya kesana kemari....
bagaikan tidak bernilai lagi....

hamim

Jumlah posting : 94
Registration date : 2009-02-01

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  Merpati Putih on Mon Jul 06, 2009 1:55 am

sdr salik,

TAK PERLU RASANYA MENG UJUBKAN DIRI BERHATI HATI,
KERNA IANYA SEDIA ADANYA.

ujub ke! tidak ke! tbs akan menghadapinya.. kerana ujub adalah diwajibkan untuk menerangkan kebenaran.

pada haqiqatnya sdr sedang membohongi diri sdr sendiri. sdr cuba memutar belitkan fakta, kerana nafsu serakah yang terpendam, kerana untuk membalas dendam.

Ingat2... Apa yang tbs katakan adalah benar mengikut lunas2 alquran... hadis, ilmu qias... ijma' ulama'...... tbs tidak perlukan komentar sdr.. kerana anda hanya mengaku sahaja Islam...... tetapi dimana dalil2 sdr.


Saidina Ali ra pernah berkata: 'haramlah seseorang itu mati/ meninggal, sebelum ia mengetahui yang ianya ahli syurga atau neraka'.

Tidakkah sifat2 Al mazmumah (yang dibenci/ keji) dan Al muhlikah (yang merosak dan membinasakan amal) seseorang itu, dengan 'straight forward' nya menunjuki bahawa seseorang itu ahli syurga atau ahli neraka?

Jangan bermain dibara api...


kerana sdr seorang pembohong..

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  salik on Mon Jul 06, 2009 1:59 am

AKAL KU BERKATA AKU DIDALAM LAUTAN
HATIKU MERASA .....TIADA PUN AIR

AKALKU BERKATA AKU DIDALAM RUMAH
HATIKU BERKATA....KENAPA DIBAKAR MENTARI

ADAKAH AKU BERMIMPI??


salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  salik on Mon Jul 06, 2009 2:06 am

Sesungguhnya aku hairan , aku berkata kata dengan diriku sendiri lalu aku di marahi orang orang.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Mon Jul 06, 2009 2:10 am

Merpati Putih wrote:sdr salik,

TAK PERLU RASANYA MENG UJUBKAN DIRI BERHATI HATI,
KERNA IANYA SEDIA ADANYA.

ujub ke! tidak ke! tbs akan menghadapinya.. kerana ujub adalah diwajibkan untuk menerangkan kebenaran.

pada haqiqatnya sdr sedang membohongi diri sdr sendiri. sdr cuba memutar belitkan fakta, kerana nafsu serakah yang terpendam, kerana untuk membalas dendam.

Ingat2... Apa yang tbs katakan adalah benar mengikut lunas2 alquran... hadis, ilmu qias... ijma' ulama'...... tbs tidak perlukan komentar sdr.. kerana anda hanya mengaku sahaja Islam...... tetapi dimana dalil2 sdr.


Saidina Ali ra pernah berkata: 'haramlah seseorang itu mati/ meninggal, sebelum ia mengetahui yang ianya ahli syurga atau neraka'.

Tidakkah sifat2 Al mazmumah (yang dibenci/ keji) dan Al muhlikah (yang merosak dan membinasakan amal) seseorang itu, dengan 'straight forward' nya menunjuki bahawa seseorang itu ahli syurga atau ahli neraka?

Jangan bermain dibara api...


kerana sdr seorang pembohong..

itu saidina ali yang kata.......
tok batin kata ape plak???
semuanye dogma warisan yang dibaharukan....
bukan ke begitu..........
sape yang putar belit cite nh.........
sape yang pembohong.......
sape plak yang ngaku tak pakai dogma warisan tapi..........
kutuk orang yang cuma tahu dogma warisan jek

sebenar2nye itulah yang dia telan selama ini.......
setakat gaya bahasa jek berbeza..........

sape yang berlagak pandai....
tapi tak pandai2.....???

bro...
lu tau tak....
lu yang sebenar2nye mabok ilmu....
semua lu campor dah jadik macam air batu champor....
lu sorang jek boleh minummmmmmm.....

kitab diri tu bace dulu....
lu mengiakan bukan menidakkan pun bukan....
apsal guna plak sume kitab2 tuh...

sekadar nak buat defence jek........
lu jangan ingat lu sorang jek yang tau sume ilmu2...
lu jangan ingat lu sorang jek yang mimpi...
lu nak buat ape sume ilmu2 tuh....
nak bawak sampai kemana????

lu cakap tak serupa bikin lerrrr
belit2....
sape yang boleh tetapkan lu punye amal diterima.....
sape????
lu sendirik ler.....

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  Merpati Putih on Mon Jul 06, 2009 2:14 am

maafkan tbs, sepertimana tbs memaafkan sdr2 semua..... tanpa kekesalan berpanjangan.. semoga Allah/ Tuhan mengampuni kita semua kerana berjuang diatas kebenaran dan kesaannya. Amin!!!

Bantu membantulah kamu2 diatas kebajikan dan ketaqwaan, dan janganlah kamu2 saling membantu diatas kedosaan dan permusuhan.


Wabillahi taufiq wal hidayah, salam....

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Mon Jul 06, 2009 2:17 am

Merpati Putih wrote:
إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ وَمَن يُشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْماً عَظِيماً
[4:48] Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik, dan Dia mengampuni segala dosa yang selain dari (syirik) itu, bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan Allah, maka sungguh ia telah berbuat dosa yang besar.



انظُرْ كَيفَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الكَذِبَ وَكَفَى بِهِ إِثْماً مُّبِيناً
4:50] Perhatikanlah, betapakah mereka mengada-adakan dusta terhadap Allah ? Dan cukuplah perbuatan itu menjadi dosa yang nyata (bagi mereka).



وَمَن يَكْسِبْ إِثْماً فَإِنَّمَا يَكْسِبُهُ عَلَى نَفْسِهِ وَكَانَ اللّهُ عَلِيماً حَكِيماً
[4:111 Barangsiapa yang mengerjakan dosa, maka sesungguhnya ia mengerjakannya untuk (kemudharatan) dirinya sendiri. Dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.



إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ وَمَن يُشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً بَعِيداً
[4:116 Sesungguhnya Allah tidak mengampuni dosa mempersekutukan (sesuatu) dengan Dia, dan dia mengampuni dosa yang selain syirik bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan (sesuatu) dengan Allah, maka sesungguhnya ia telah tersesat sejauh-jauhnya.



إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَظَلَمُواْ لَمْ يَكُنِ اللّهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَلاَ لِيَهْدِيَهُمْ طَرِيقاً
[4:168 Sesungguhnya orang-orang yang kafir dan melakukan kezaliman, Allah sekali-kali tidak akan mengampuni (dosa) mereka dan tidak (pula) akan menunjukkan jalan kepada mereka,



قُلْ أَغَيْرَ اللّهِ أَبْغِي رَبّاً وَهُوَ رَبُّ كُلِّ شَيْءٍ وَلاَ تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلاَّ عَلَيْهَا وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ثُمَّ إِلَى رَبِّكُم مَّرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ
[6:164 Katakanlah: "Apakah aku akan mencari Tuhan selain Allah, padahal Dia adalah Tuhan bagi segala sesuatu. Dan tidaklah seorang membuat dosa melainkan kemudharatannya kembali kepada dirinya sendiri; dan seorang yang berdosa tidak akan memikul dosa orang lain. Kemudian kepada Tuhanmulah kamu kembali, dan akan diberitakan-Nya kepadamu apa yang kamu perselisihkan."



قُلْ إِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالإِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَأَن تُشْرِكُواْ بِاللّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَاناً وَأَن تَقُولُواْ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ
[7:33 Katakanlah: "Tuhanku hanya mengharamkan perbuatan yang keji, baik yang nampak ataupun yang tersembunyi, dan perbuatan dosa, melanggar hak manusia tanpa alasan yang benar, (mengharamkan) mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang Allah tidak menurunkan hujjah untuk itu dan (mengharamkan) mengada-adakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui."



لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُبْطِلَ الْبَاطِلَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ
[8:8agar Allah menetapkan yang hak (Islam) dan membatalkan yang batil (syirik) walaupun orang-orang yang berdosa (musyrik) itu tidak menyukainya.



أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إَن تَتَّقُواْ اللّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَاناً وَيُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ
[8:29Hai orang-orang beriman, jika kamu bertaqwa kepada ALlah, Kami akan memberikan kepadamu Furqaan607. Dan kami akan jauhkan dirimu dari kesalahan-kesalahanmu, dan mengampuni (dosa-dosa)mu. Dan Allah mempunyai karunia yang besar.

607: Artinya: petunjuk yang dapat membedakan antara yang haq dan yang batil,.



فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللّهِ كَذِباً أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ إِنَّهُ لاَ يُفْلِحُ الْمُجْرِمُونَ
[10:17 Maka siapakah yang lebih zalim daripada orang yang mengada-adakan kedustaan terhadap Allah atau mendustakan ayat-ayatNya? Sesungguhnya, tiadalah beruntung orang-orang yang berbuat dosa.



وَيُحِقُّ اللّهُ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ
[10:82 Dan Allah akan mengokohkan yang benar dengan ketetapan-Nya, walaupun orang-orang yang berbuat dosa tidak menyukai(nya).



كَذَلِكَ نَسْلُكُهُ فِي قُلُوبِ الْمُجْرِمِينَ
[15:12 Demikianlah, Kami mamasukkan (rasa ingkar dan memperolok-olokkan itu) kedalam hati orang-orang yang berdosa (orang-orang kafir),



مَّنِ اهْتَدَى فَإِنَّمَا يَهْتَدي لِنَفْسِهِ وَمَن ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى
17:15] Barangsiapa yang berbuat sesuai dengan hidayah (Allah), maka sesungguhnya dia berbuat itu untuk (keselamatan) dirinya sendiri; dan barangsiapa yang sesat maka sesungguhnya dia tersesat bagi (kerugian) dirinya sendiri. Dan seorang yang berdosa tidak dapat memikul dosa orang lain,

Hai sdr spanjunk siapakah yang sdr maksudkan, akan memikul dosa orang lain?

bile gua cakap......???
bileeeeeeee???
gua kata sengallllll adelah......
nak jadik sengal kuasa dua ke????
dosa pahala bukan urusan gua...
kalau lu rase lu nak amik atau ganti keje2 tuhan
wakakakakakkaka
sengal kuasa 3 lerrrrrrrrr

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  Merpati Putih on Mon Jul 06, 2009 2:20 am

Sudah tamat permainan ini, bye!!!

sdr2 sudah kehabisan buah catur dalil2.... telah terperangkap didalam kekeliruan.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  salik on Mon Jul 06, 2009 2:24 am

MASUKLAH ISLAM KESELURUHAN............
SALAMUNQOULAMMIRROBBIROHIM


Last edited by salik on Mon Jul 06, 2009 3:13 am; edited 2 times in total

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Mon Jul 06, 2009 2:28 am

Merpati Putih wrote:
maafkan tbs, sepertimana tbs memaafkan sdr2 semua..... tanpa kekesalan berpanjangan.. semoga Allah/ Tuhan mengampuni kita semua kerana berjuang diatas kebenaran dan kesaannya. Amin!!!

Bantu membantulah kamu2 diatas kebajikan dan ketaqwaan, dan janganlah kamu2 saling membantu diatas kedosaan dan permusuhan.


Wabillahi taufiq wal hidayah, salam....

sori arrrrrrrrrrr
bukan maksud gua nak kacau forum lu.........
tapi terpanggilnye gua disini kerana..........
gua kesal ....
kerana orang ' berilmu ' seperti lu.......
buat suke hati jek........
lu tak check ke.... ramai netters dan forumers lain dok cite pasal lu.........
dia orang sume confuse dengan idealogy lu.........
gua rase terpanggil beb.....
sebelum ramai yang sengalll....
bukan senang nak capai peringkat 'khas' macam lu..........
kebanyakannya yang awam......... macam gua lerrrrr....
nak guide.... guide ler betul2....
rugi ler orang macam lu nh kalau takleh beri sumbangan............


sesungguhnye gua ... spanjunk tiada daya dan upaya untuk datang kesini melainkan dengan kuasa ALLAh...

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  gelap on Mon Jul 06, 2009 2:53 am

Sdr.Spanjuk,anda telah menghambakan Allah tanpa disadari.Teruskan saja perasaan, kata jiplakan/saduran/copy paste yg sdr beberkan.Semuanya kerja Allah,persoalannya adl kesadaran sdr ttg Tauhid Mutlak dan hanya bisa ditemukan dlm diri.Anda terjebak dgn kepintaran mengolah kata2,teruskan sampe perut mual...........

gelap

Jumlah posting : 3
Registration date : 2009-06-24

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  Sponsored content Today at 5:52 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum