syair spanjunk

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

syair spanjunk

Post  zali on Thu Feb 12, 2009 12:33 pm

syair spanjunk : Mungkin kamu takkan pernah..percaya..
Bahwa sesungguhnya..aku telah terjatuh….

Ku..a..kui a...ku.. telah... LaRuT….
Larut.. Kedalam..
ka....mu yang ku....cintai


kena ke menggigil/gagap untuk diperlihatkan pada orang lain
yang kononnya kita amat takut pada tuhan ataupun perasan
yang kita dah naik taraf yang lebih tinggi dari orang lain?

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Thu Feb 12, 2009 7:18 pm

zali wrote:syair spanjunk : Mungkin kamu takkan pernah..percaya..
Bahwa sesungguhnya..aku telah terjatuh….

Ku..a..kui a...ku.. telah... LaRuT….
Larut.. Kedalam..
ka....mu yang ku....cintai


kena ke menggigil/gagap untuk diperlihatkan pada orang lain
yang kononnya kita amat takut pada tuhan ataupun perasan
yang kita dah naik taraf yang lebih tinggi dari orang lain?
KAKAKAKAKAKAKKA
kakakakkakakaka
ahakahakahak....

pandai2 jek buat andaian sendiri......
itu lagu la.....
ahmad dhani yang tulis.....


Lyrics to Larut by Dewa:


mungkin aku pernah juga..merasakan cinta..
tapi tak pernah..seindah ini..
mungkin aku juga pernah merasakan rindu..
Tapi tak pernah...Sedalam ini



Mungkin kamu takkan pernah..percaya..
Bahwa sesungguhnya..aku telah terjatuh….

Ku..a..kui a...ku.. telah... LaRuT….
Larut.. Kedalam..
ka....mu yang ku....cintai


setahu gua.... 'once' nyanyi takde gagap pun.....
ENTAHLA ANAK SAPE NTAH CAKAP DIA GAGAP........

it's a pretty good song....
from album .....
REPUBLIC CINTA
NK DOWNLOAD ?
blajo ngan zali....
dia pandai carik bende free....
kakakakakakakakka

at last....
ade jugak bende yg buleh blajo ngan ko bro.....
kakakakakka lol!

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  zali on Thu Feb 12, 2009 11:53 pm

argh...
terkena kali ni...brengsek!

saya ingat awak bersyair...saya jadi geram sebab awak tak nak cerita dan
tergantung soalan tu lama sangat...

saya dah buruk sangka dah kat awak...
mintak maaf je la...

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Fri Feb 13, 2009 1:47 am

zali wrote:argh...
terkena kali ni...brengsek!

saya ingat awak bersyair...saya jadi geram sebab awak tak nak cerita dan
tergantung soalan tu lama sangat...

saya dah buruk sangka dah kat awak...
mintak maaf je la...
hidup ini umpama senda gurau.....
tu la........
lain kali jangan 'BURUK SANGKA'
NH SUME SOAL HATI.......
payah cikit nk cite......


nh... dengar la puas2...


spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Fri Feb 13, 2009 7:40 pm

zali wrote:argh...
terkena kali ni...brengsek!

saya ingat awak bersyair...saya jadi geram sebab awak tak nak cerita dan
tergantung soalan tu lama sangat...

saya dah buruk sangka dah kat awak...
mintak maaf je la...

Cuma melalui hadith Rasulullah SAW, baginda berpesan bahawa dalam diri manusia ada seketul darah yang mana jika ia baik maka seluruh jasad akan turut baik, dan sekiranya ia rosak maka seluruh jasad akan turut sama rosak. Seketul darah itu adalah hati.

takpe bro....
kita umpamakan lah.....
hidup di dunia nh umpama senda gurau....


YAKINILAH SESUNGGUHNYA MUHAMMAD SAW ITU BUKANLAH PENYAIR

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

CINTA DALAH HAKIKAT

Post  spanjunk on Fri Feb 13, 2009 9:31 pm

spanjunk wrote:perihal hati yang penuh dengan PRASANGKA....... dan CINTA ADALAH HAKIKAT sebuah kehidupaN




lyrics to Laskar Cinta by DEWA



Wahai jiwa-jiwa yang tenang
Berhati-hatilah dirimu
Kepada hati-hati yang penuh
Dengan kebencian yang dalam


Karena sesungguhnya iblis
Ada dan bersemayam
Di hati yang penuh dengan benci

Di hati yang penuh dengan prasangka

Laskar cinta...
Sebarkanlah benih-benih cinta
Musnahkanlah virus-virus benci
Virus yang bisa rusakkan jiwa
Dan busukkan hati


Laskar cinta...
Ajarkanlah ilmu tentang cinta
Karena cinta adalah hakikat
Dan jalan yang terang bagi semua
Umat manusia


Jika kebencian meracunimu...
Kepada manusia lainnya
Maka sesungguhnya iblis
Sudah berkuasa atas dirimu


Maka jangan pernah berharap
AKU akan mengasihi
Menyayangi manusia-manusia
Yang penuh benci seperti kamu..


Wahai jiwa jiwa yang tenang jangan sekali kali kamu......
Mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi

Bahwasanya kamu memang tak punya daya dan upaya.......
Serta kekuatan untuk menentukhan kebenaran yg sejati

Bukankah kita memang tercipta laki laki dan wanita........
Dan menjadi suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda

Bukankah kita memang harus saling mengenal dan menghormati........
Bukan untuk saling bercerai-berai dan berperang angkat senjata

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  zali on Sat Feb 14, 2009 2:03 am

nirvana satu kasi...
dengan lirik la...baru best.

terima kasih dj spanjunk.

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Sat Feb 14, 2009 9:50 am

zali wrote:nirvana satu kasi...
dengan lirik la...baru best.

terima kasih dj spanjunk.

ler..
kata pandai download.......
DJ pun, DJ la.........
JANJI ROCKKKKKKKKKKKK!!!
Hati2 dgan Hati anda......


Last edited by spanjunk on Sun Feb 15, 2009 10:43 pm; edited 1 time in total (Reason for editing : janji rockkkkkk)

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

ucapkan salam pada 'HIDUP' dan 'MATI'

Post  spanjunk on Fri Feb 20, 2009 1:10 am

KAMU-KAMU ADALAH SURGA YANG ADA.........
ucapkan salam pada 'hidup' dan 'mati'.......




spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

AKU BUKAN SIAPA2

Post  spanjunk on Sun Feb 22, 2009 7:30 am

AKU BUKAN SIAPA-SIAPA............



aku.... bisa menjadi raja yang paling ditakuti
aku... bisa taklukkan segala bangsa di dunia
tapi apa artinya.... bila kau tak cinta.....



apa artinya dunia yang bisa kugenggam
bila tak ada cinta darimu untukku.......
aku bukanlah siapa-siapa....
bila tak ada cinta darimu untukku


aku.... bisa melayang terbang di atas awan-awan
aku.... bisa selami palung terdalam di dunia
tapi apa artinya.... bila kau tak cinta

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Kekal selamanya Cintaku dengan cahaya mu....

Post  spanjunk on Mon Feb 23, 2009 10:53 pm

RATIB MENTARI MERAH DIUFUK TIMUR.....



Ada yang tertinggal
Setelah terbenam Mentari

Ada yang tertinggal
Setelah kering air di kali


Alam telah menyakinkan
Kau mesti pergi
Kau mesti...

Alam telah menyakinkan
Kau mesti kembali...

Bagai yang telah dijanjikan Illahi....
Ada yang tertinggal
Setelah musnah semua mimpi


Kekal selamanya
Cintaku dengan cahaya mu

Kekal selamanya
Tetap dalam ingatanku


Lemas dalam rindu
Tenggelam dalam tangisan

Engkau telah pergi
Tapi masih ada...

Yang kau tinggalkan dalam kalbuku
Yang tinggal...

AKU.......



ALLAHHUMMA'SALLIALA'MUHAMMAD
WA'ALA'ALI'MUHAMMAD....

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  zali on Tue Feb 24, 2009 3:43 pm

ni boleh tak dj spunjunk?
ratib si iblis


zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

IKUT SUKO ATI EKAU LA JANG....

Post  spanjunk on Tue Feb 24, 2009 7:56 pm

SUKO ATI EKAU LA NAK....
KALAU TAK BULEH PUN EKAU BUEK JUGO KAN....
BUEK LA APO EKAU SUKO...
Rolling Eyes Rolling Eyes Laughing

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

RATAMAHATTA...

Post  spanjunk on Wed Feb 25, 2009 6:46 am

TRIBUTE TO...
TOK BATIN SENOI....AND FRIENDS





ROOTS... BLOODY ROOTS...

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  zali on Wed Feb 25, 2009 9:54 pm



maka biarkan ia datang...di hatimu...

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  shazlida on Thu Feb 26, 2009 9:49 pm

Salam semua...

Lama tak singgah sini... dah jadi macam kedai jual cd. Macam2 lagu ada. Suka hati....

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  zali on Fri Feb 27, 2009 4:17 pm

shazlida wrote:Salam semua...

Lama tak singgah sini... dah jadi macam kedai jual cd. Macam2 lagu ada. Suka hati....

ye la...pegi mana?
ni memang ruang syair dan ratib...jadi macam-macam cd keluar...
dj spunjunk memang suka bersyair...layann....

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  shazlida on Fri Feb 27, 2009 5:59 pm

zali wrote:ye la...pegi mana?
ni memang ruang syair dan ratib...jadi macam-macam cd keluar...
dj spunjunk memang suka bersyair...layann....

Aku tak kemana... sibuk sikit dgn urusan duniawi... jenguk aku kat sini k http://caturist.blogspot.com/

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Sat Feb 28, 2009 6:07 pm

salamunkaulanminrabbinrahim...

nie pun idea zali gak...
kita layan jek....
asyik nak 'BERCEKAU' jek... ape korang tak boring gedegek ke???

dah tu... asyik menang jek plak!!!!
kah...kah...kahh..
kah...kah...kah...
kah...kah....kah...
jangan marah... gurau jek...

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

can u keep e'm seperated???

Post  spanjunk on Sun Mar 01, 2009 7:52 am

can u keep e'm seperated???
i dont think so...
LET just COME OUT AND PLAY!!!!



Hey, man you disrespecting me???
take him out.....


It goes down the same as the thousand before
No one's getting smarter
No one's learning the score
Your never ending spree of death and violence and hate
Is gonna tie your own rope.......
Tie your own rope..........
Tie your own..........


Hey, man you talkin' back to me???
take him out......


You gotta keep'em separated
Hey, they don't pay no mind
If you're under 18 you won't be doing any time
Hey, come out and play


u fool!!!!!!!
between me and u, cannot be seperated..........
drunken drunken affraid No

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

DI SEBALIK SEJUTA WAJAH...

Post  spanjunk on Sun Mar 01, 2009 5:21 pm

SALAMUNKAULANMINRABBINRAHIM.....

JANGANLAH KITA ASYIK MEMANDANG KEPADA RUPA SAHAJA...
TETAPI....
PANDANGLAH KEPADA YANG 'BERUPA' ITU SKALI......

JANGAN KITA ASYIK DENGAN KEINDAHAN WAJAH SAHAJA...
TETAPI....
ASYIKKANLAH SKALI DENGAN KEINDAHAN YANG 'BERWAJAH' ITU JUA....

JANGANLAH MEMANDANG KEPADA SIAPA YANG BERKATA ITU....
TETAPI.....
PANDANGLAH KEPADA APA YANG CUBA 'DIKATAKANNYA' ITU...
.

KALAU KALIAN BENCI KEPADAKU
TIDAK MENGAPA.....
KERANA AKU DAN KALIAN.....
UMPAMA KUNCI LANGIT DAN BUMI....
TIDAK AKAN TERPISAH WALAUPUN SEKELIP MATA....
PERJALANANKU...
ADALAH HIDUPMU....
LAKSANA KIRI DAN KANAN YG sempurna.....


WAHAI 'MANUSIA'...........
JANGAN KAU LIHAT KEPADA KE'CUN'AN DAN KEMERDUAN PENYAMPAINYA SAHAJA!!!!
MAKA TILIK LAH DIKAU APA YANG CUBA DISAMPAIKANNYA.......






....................DISEBALIK SEJUTA WAJAH.....................................

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  zali on Sun Mar 01, 2009 10:15 pm

KALAU KALIAN BENCI KEPADAKU
TIDAK MENGAPA.....
KERANA AKU DAN KALIAN.....
UMPAMA KUNCI LANGIT DAN BUMI....
TIDAK AKAN TERPISAH WALAUPUN SEKELIP MATA....
PERJALANANKU...
ADALAH HIDUPMU....
LAKSANA KIRI DAN KANAN YG sempurna.....


tak ada sapa yang benci sapa kat sini spanjunk...
kerana tak ada sesapa pun kat sini...

apapun...peha shima memang gebu...
dulu la...


Last edited by zali on Sun Mar 01, 2009 10:16 pm; edited 1 time in total (Reason for editing : cuci)

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Tue Mar 03, 2009 12:02 am

zali wrote:

tak ada sapa yang benci sapa kat sini spanjunk...
kerana tak ada sesapa pun kat sini...


SESUNGGUHNYA AKU TIDAK PERNAH.....

MENAFIKAN KEWUJUDAN DIRIKU SEBAGAI MAKHLUK CIPTAANNYA..........

Wajjahtu wajhia lillazi fataras sama wati wal ardha - Kuhadapkan mukaku, kepada yang
menjadikan langit dan bumi,


ADE PLAK YG CAKAP, MUKA TUH LEBIH KURANG SAMA JEK....

Allah Maha Besar sebesar-besarnya. Dan puji-pujian bagi Allah sebanyak-banyaknya.
Dan maha suci Allah siang dan malam. Kuhadapkan mukaku, kepada yang
menjadikan langit dan bumi, aku cenderung lagi berserah kepada Allah dan bukanlah
aku dari golongan orang-orang yang menyekutukan Allah. Sesungguhnya
sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku kuserahkan hanya pada Allah tuhan
seru sekelian alam. Sekali-kali tidaklah aku menyekutukanNya . Dan dengan
demikian aku ditugaskan, dan aku adalah dari golongan orang-orang Muslim (Islam).

ALLAH SWT DAN MUHAMMAD SAW TIDAK KAU BULEH PISAHKANNYA..........
ITULAH KUNCI LANGIT DAN BUMI.........................
LANGIT YANG MANA?
BUMI YANG MANA?
RASA DIDALAM RASE.........
SETETES MANI DAN TAPAK SEMAIANNYA....
UNTUK JASAD DAN RUHKU....
IBARAT KUNCI DAN ANAK MANGGA....
BERGUNAKAH JIKA SALAH SATUNYA TIADA???
LAKSANA KIRI DAN KANAN YANG SEMPURNA.....???

HAKIKATNYA ENGKAU MELIHAT DAN AKU JUGA MELIHAT.....
SIAPA HAMBA DAN SIAPA MENGHAMBA....???
HANYA KEYAKINAN DAPAT MERESTUI....
HAKIKAT CINTA YANG SEJATI...

"Kami telah menciptakan kamu; maka mengapa kamu tidak membenarkan? Adakah kamu perhatikan (benih manusia) yang kamu pancarkan? Kamukah yang menciptakannya? Ataukah Kami yang menciptakannya?" (Al Qur'an, 56:57-59)


terlalu banyak persoalan tentang penciptaan manusia... sedangkan manusia sendiri disuruh memerhatikan tentang penciptaan dirinya.....dan ALLAH juga membuat perumpamaan tentang diri manusia sendiri....

1. mani adalah sebahagian kecil dari proses penciptaan manusia. Maksudnya bukan satu proses yang lengkap
(spermazoa).

2. Sel kelamin laki-lakilah yang menentukan jenis kelamin bayi.Hakikatnya air juga lah

3. Janin manusia melekat pada rahim sang ibu bagaikan lintah.setetes mani dan tapak semaiannya...

4. Manusia berkembang di tiga kawasan yang gelap di dalam rahim.Juga adalah merupakan tempat yg paling kukoh

Selama persetubuhan seksual, 250 juta sperma terpancar dari si laki-laki pada satu waktu. Sperma-sperma melakukan perjalanan 5-menit yang sulit di tubuh si ibu sampai menuju sel telur. Hanya seribu dari 250 juta sperma yang berhasil mencapai sel telur. Sel telur, yang berukuran setengah dari sebutir garam, hanya akan membolehkan masuk satu sperma. Artinya, bahan manusia bukan mani seluruhnya, melainkan hanya sebagian kecil darinya. Ini dijelaskan dalam Al-Qur'an :

WE ARE THE CHAMPION MY FRIENDS.....................




"Apakah manusia mengira akan dibiarkan tak terurus? Bukankah ia hanya setitik mani yang dipancarkan?" (Al Qur'an, 75:36-37)

Seperti yang telah kita amati, Al-Qur'an memberi tahu kita bahwa manusia tidak terbuat dari mani selengkapnya, tetapi hanya bagian kecil darinya. Bahwa tekanan khusus dalam pernyataan ini mengumumkan suatu fakta yang baru ditemukan oleh ilmu pengetahuan modern itu merupakan bukti bahwa pernyataan tersebut berasal dari Ilahi.


cap jari lu ngan gua pun dah tak sama..........
DNA LU PLAK SAMA NGAN MAK BAPAK LU..........
KENAPA MCM NH KEJADIANNYA???
KEKEKEKE
AGAKNYE SENANG NAK CAM/KENAL BILE NK 'CHECK SAMAN' NANTI....
MAKA TERUK LA KENE BAYAR SAMAN......
abih camner......
polis trafik pakai 'preman'.....
camner nak kenal ye tak???


sembilan bulan spuloh ari lu dah bertapa dalam perut mak lu.......
lu tengok kat tapak tangan lu.........
bukan ke 81+18=99???
DAN 18+81=99???
bukan ke 8+1 = 9 dan 1+8 = 9
LAKSANA KIRI DAN KANAN YANG SEMPURNA

dalam surah AL-BAQARAH pun ade diceritakan perihal ALLAH SWT mengajarkan NABI ADAM A.S nama2 benda yg mana bila ditanya kepada malaikat, malaikat pun tak tahu............????nama apa la tuh agaknya ye????

ini ke... rahsia di sebalik genggaman??? KALAU BULEH JUMPA SELAUTAN MAKRIFAT TUH....
bukan blalang mcm cite nujum pak blalang.......
ARWAH pun dh jumpa........
tu la pasal dia buat cite nujum pak blalang............



hakikatnya....
sume bende ade 'cop' sirim kat malaysia nh....
haaa...
ni lah lu nye cop sirim....

ekau buek la suko ati ekau....
ekau tuh pun dh bosa godang!!!!

gua tak suruh lu telan idup2 bro....
bak kata NABIL.......
lu pikir la sendiri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cairan yang disebut mani tidak mengandung sperma saja. Cairan ini justru tersusun dari campuran berbagai cairan yang berlainan. Cairan-cairan ini mempunyai fungsi-fungsi semisal mengandung gula yang diperlukan untuk menyediakan energi bagi sperma, menetralkan asam di pintu masuk rahim, dan melicinkan lingkungan agar memudahkan pergerakan sperma.

Yang cukup menarik, ketika mani disinggung di Al-Qur'an, fakta ini, yang ditemukan oleh ilmu pengetahuan modern, juga menunjukkan bahwa mani itu ditetapkan sebagai cairan campuran:

"Sungguh, Kami ciptakan manusia dari setetes mani yang bercampur, lalu Kami beri dia (anugerah) pendengaran dan penglihatan." (Al Qur'an, 76:2)

Di ayat lain, mani lagi-lagi disebut sebagai campuran dan ditekankan bahwa manusia diciptakan dari "bahan campuran" ini:

"Dialah Yang menciptakan segalanya dengan sebaik-baiknya, Dia mulai menciptakan manusia dari tanah liat. Kemudian Ia menjadikan keturunannya dari sari air yang hina." (Al Qur'an, 32:7-Cool

Kata Arab "sulala", yang diterjemahkan sebagai "sari", berarti bagian yang mendasar atau terbaik dari sesuatu. Dengan kata lain, ini berarti "bagian dari suatu kesatuan". Ini menunjukkan bahwa Al Qur'an merupakan firman dari Yang Berkehendak Yang mengetahui penciptaan manusia hingga serinci-rincinya. Yang Berkehendak ini ialah Pencipta manusia.

dan bagaimana pula ditentukan kelamin KANDUNGAN tersebut???????????

kekekekekekek
kite tengok le 'air' sape lak yang menang...............

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

nowwhy2

Post  spanjunk on Sat Mar 07, 2009 1:21 am

nowWHY2





AKUSTATIK = 0 = MATI ???

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  spanjunk on Sat Mar 07, 2009 11:40 pm

surah al¬Baqarah ayat 23:

"Sekiranya kamu ragu-ragu kepada apa yang telah Kami turunkan
kepada hamba-Ku maka datangkanlah satu surah yang
sepertinya dan ajaklah pembantu-pembantu kamu selain Allah,
sekiranya kamu orang-orang yang benar. "

spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

Re: syair spanjunk

Post  Sponsored content Today at 5:53 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum