Logik atau Tipu?

View previous topic View next topic Go down

Logik atau Tipu?

Post  Merpati Putih on Mon Jun 25, 2012 8:27 am

ibnu Arabi adalah *ularmak* yg dikatakn telah bertemu khidir sebyk 3 kali dalam hayatnya...Mystical Meetings.. gimana beliau boktikn? ontahla

AQ adala kitab injil yg dcopy n paste (rebirth) dirobah, diedit olih waraqah ibn Naufal (sepupu khadijah @ ipar pupu nabi), dikaryakn sebagai 'wahyu ghaib' dari tohan, untuk d'jadikn santapan rohani bagi org2 arab, kemudian kibas2 arab mengexportnya keAsia Tenggara. tip tippho.

???: "Buktikan!"

J:AQ jelas brbahasa ARAB... yg pasti bukn 'berbahasa TOHAN', kerana bahasa tohan mudah dimngerti olih setiap makhluk, kasyifat.. berhayat maopon tidak.

J:jd tohan itu hanya berpihak kpd yg berilmu dan brdarjat, brwang, islamik saje.. seumpama undang sivil yg cuma mmpertahankn org2 berkedudukn dlm politik dan punyai wang.. tohan ini layakka digelar tohan?

Se ulang lagi soklan yg *teramat* logik nih.... “jd, yg tk bace AQ tu kira tak punya tohanla? yg tk bace injil, avesta, sutras... tu tk brtohanla? Khinzir tak baca AQ tu.. tk punya tohanla? jd, monyet tk punya tohanla... gimana ia bolih melompat? pelik namun tk ajaib”
AQ jelas brbahasa ARAB... yg pasti bukn 'berbahasa TOHAN', kerana bahasa tohan mudah dimngerti olih setiap makhluk, kasyifat.. berhayat maopon tidak

Tohan adalah global, bkn terhad kepada yg berugama2 saje... dlm aQ telah tersebut:

yusabbihhu lahu ma fis sama' wa ma fil ardh.
bertasbih kepadanya apa yg ada dibumi dan apa yg dilangit... KESELURUHANNYA.
bahkn dlm kitab2 suci lain pon ada menyebut tntg ini.

walo bagaimanapon segala2nya tetap dari product imaginasi hewan yg brgelar MAKNOSIA.


_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Logik atau Tipu?

Post  Merpati Putih on Mon Jun 25, 2012 8:30 am

G:Anda tak tak sedar diri tu... Bahasa AQ menggunakan bahasa arab kerna turun kepada Nabi M Muhammad SAW.. Dan tiada pun larangan untuk di terjemahkan ke pelbagai bahasa yg di miliki oleh Nya.. Sempit...

H:itu kalo yg tahu mentafsir... kalo yg tk tak berugama pula gimana.. Jaevn Villa umpamanya khinzir2 yg tk bace huruf, tkada ostaz.. tahuka mereka bahawa mohd n allah tu ada? kalo mereka tao dh lamala mereka meng'azan'kn... sempitka? ato tk berkembang IQ?

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Logik atau Tipu?

Post  Merpati Putih on Mon Jun 25, 2012 8:32 am

kalau nak berfalasafah ugama dan tohan inilah padahnya. macam2 bolih jadi. macam2 bolih direka2 dan diada2kan. tambah2 dah berkulat dan berkarat otak dengan ide2 dan karma. sampaikan tohan pun bolih dimaginasikan duduk kat kursi di sidrotul muntaha. nak dkatakan pandai??? lawak tk berseni.... boleh polak tuhan tu dikenal dengan deria hewan.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Logik atau Tipu?

Post  rumpelistikin on Thu Jul 05, 2012 11:38 pm

Come on God, answer Me. For years I'm asking you Why?
Why are the innocent dead and the guilty alive?
Where is Justice? Where is Punishment?
Or have you already answered? Have you already said to the world:
"Here is Justice! Here is Punishment! Here, in Me?"
avatar
rumpelistikin

Jumlah posting : 4
Registration date : 2012-07-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Logik atau Tipu?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum