BERLAJAR DENGAN SYAITAN?

View previous topic View next topic Go down

BERLAJAR DENGAN SYAITAN?

Post  Merpati Putih on Thu Jan 15, 2009 12:55 am

'Berlajar tanpa guru, berlajar dengan Syaitan'. Apa pendapat2 saudara tentang hadis Israilliyat ni? Hadis2 ini selalu disebut dan diulang2 olih pendukung2 yang mengaku diri mereka Islam. Hadis ini dipergunakan agar2 fundamentalis tidak disanggah pendapat mereka.

Disini lah kelemahan yang diharungi olih umat2 Islam kini. Pemikiran mereka dikongkong. Orang2 barat rajin membaca dan meneliti secara ekperimen, walaupun tanpa guru2. Sifat2 begini telah menguntungkan mereka dan mereka telah mendominasi umat2 sejagat. Orang2 barat telah mengkaji AlQuran dan buku2 falafah Islam, umpamanya: Tulisan2 Ar Rumi, alFarabi, Ibn Sina... tanpa larangan dan had. Mereka telah mengkaji dari kitab2 Islam lebih mendalam dari orang2 Islam sendiri. Umat Islam telah jauh ketinggalan dalam serba serbi kerana jumud pemikiran, kerana dijumudkan olih fatwa2 mufti2 Islam sendiri.


Satanís deceptions are within the trend of our fellow Muslimsí thoughts. BEWARE OH !! MY BRETHERENS

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: BERLAJAR DENGAN SYAITAN?

Post  zali on Thu Jan 15, 2009 11:32 am

Merpati Putih wrote:
'Berlajar tanpa guru, berlajar dengan Syaitan'. Apa pendapat2 saudara tentang hadis Israilliyat ni? Hadis2 ini selalu disebut dan diulang2 olih pendukung2 yang mengaku diri mereka Islam. Hadis ini dipergunakan agar2 fundamentalis tidak disanggah pendapat mereka.

Disini lah kelemahan yang diharungi olih umat2 Islam kini. Pemikiran mereka dikongkong. Orang2 barat rajin membaca dan meneliti secara ekperimen, walaupun tanpa guru2. Sifat2 begini telah menguntungkan mereka dan mereka telah mendominasi umat2 sejagat. Orang2 barat telah mengkaji AlQuran dan buku2 falafah Islam, umpamanya: Tulisan2 Ar Rumi, alFarabi, Ibn Sina... tanpa larangan dan had. Mereka telah mengkaji dari kitab2 Islam lebih mendalam dari orang2 Islam sendiri. Umat Islam telah jauh ketinggalan dalam serba serbi kerana jumud pemikiran, kerana dijumudkan olih fatwa2 mufti2 Islam sendiri.


Satanís deceptions are within the trend of our fellow Muslimsí thoughts. BEWARE OH !! MY BRETHERENS

sekali imbas memang betul ayat tu...belajar tanpa guru memang setan
akan menyimpang kan pemahaman kita

tapi pemahaman kita tu dari sumber yang sama dengan setan juga.
mampu ke setan nak beri pemahaman pada kita?

bukankah ilham,minda whatever tu dari tuhan?

entah...saya pun tak faham.

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: BERLAJAR DENGAN SYAITAN?

Post  mek on Thu Jan 15, 2009 12:13 pm

setan itu hanya nama, setiap yg bernama musti ada tuannya .. so kenallah tuan yg empunya nama tongue

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: BERLAJAR DENGAN SYAITAN?

Post  beruk on Thu Jan 15, 2009 12:23 pm

aku tdk pernah lihat setan spt mana aku tdk pernah lihat tuhan.. Mad

beruk

Jumlah posting : 303
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: BERLAJAR DENGAN SYAITAN?

Post  mek on Thu Jan 15, 2009 2:31 pm

so apakah setan telah menyesatkanmu atau menunjukkimu??? What a Face Shocked

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: BERLAJAR DENGAN SYAITAN?

Post  beruk on Thu Jan 15, 2009 2:36 pm

mek wrote:so apakah setan telah menyesatkanmu atau menunjukkimu??? What a Face Shocked

aku idup berpandukan kehendak aku, sesat atau tdk bergantung kpd diriku...aku tdk sesekali menyalahkan sesiapa termasuk setan..

beruk

Jumlah posting : 303
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: BERLAJAR DENGAN SYAITAN?

Post  mek on Thu Jan 15, 2009 2:39 pm

santai gitu? Suspect

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: BERLAJAR DENGAN SYAITAN?

Post  zali on Fri Jan 16, 2009 9:37 am

mek wrote:santai gitu? Suspect

setan sendiri pun ada tuhan tapi black metal,jit dll sembah ke setan...
setan nak larang pun tak boleh...'bukan kerja aku' katanya
berbagai ritual memuja setan diolah dalam bentuk lagu dan bunyian
bising dengan suara menderam...'aku suka muzik ke?...suara aku macam tu ke?' tanya setan.
last sekali setan kata...'santai....'

masalahnya...kedudukan 'muhammad ini' yang sembah setan...bagaimana agaknya?

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: BERLAJAR DENGAN SYAITAN?

Post  T R I N I T Y on Tue Mar 10, 2009 7:27 pm

Itulah kenyataan berilmu tapi tidak memahami ilmu.
Allah hanya suruh berlindunglah dari syithan melalui perlindungannya.
Sesungguhnya syithan itu tiada berkuasa menyesatkan manusia yg.ikhlas
beribadah kerana Allah.

So...macamana syithan nak jadi guru sedangkan manusia lebih hebat dari syithan.
Tentu syithan sokong pendapat aku.. Laughing

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: BERLAJAR DENGAN SYAITAN?

Post  Sponsored content Today at 5:52 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum