HARI QIAMAT?

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  beruk on Sun Jan 04, 2009 4:03 pm

Merpati Putih wrote:
beruk wrote:kalo terlalu lambat sangat dunia nak kiamat tdkkah org2 MUKMIN jadi bosan menunggu utk dimasukkan ke Syurga?? dah berapa ramai bidadari mengangkang menunggu kedatangan org2 yg beriman?? bounce bounce

Betul juger tu.. untung ler orang yang terakhir mati, kerana ta' yah tunggu lama2. Tapi lak.. takut ada pakai no.. terpakasa ler dia menunggu ikut giliran.. letih juger tu nak tunggu.. almaklumlah orangnya beribu2 billion. Hah !! Baik pakai jer bidadari yang dah ada ni.. ker senang. Bidadari tu yang dalam syurga tu pun bukan ada apa2 pun.. tempat buang air mani jer.. eh eh .. silap.. tukang lancap kote jer. lol!

nampaknya org MUKMIN kena tunggu sampai semua MUKMIN yg beramal SOLEH mati dulu...sebab salah satu syarat dunia QIAMAT ialah tiada tinggal seorang MUKMIN kat muka bumi...

Patutkah org MUKMIN awal zaman bengang kat MUKMIN akhir zaman kerana melambatkan QIAMAT.. affraid Evil or Very Mad Evil or Very Mad


Ramai orang soleh meninggal dunia
Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik dan ahli agama dimuka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran - Riwayat Ahmad

beruk

Jumlah posting : 303
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  zali on Sun Jan 04, 2009 4:33 pm

beruk wrote:
zali wrote:
beruk wrote:IBLIS @ SETAN HANYALAH SPACEGOAT.. Sad

A spacegoat is an innocent individual who takes the blame for someone else's misdeeds

dan adakah spacegoat tu tak pernah bersalah dan di persalahkan memanjang...tak bengang ke?

spacegoat bersalah sejak dilahirkan, dilahirkan utk dipersalahkan.. What a Face What a Face

adakah dajal,yajuj majuj juga tergolong dalam kategori spacegoat?

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  zali on Sun Jan 04, 2009 4:52 pm

beruk wrote:
Merpati Putih wrote:
beruk wrote:kalo terlalu lambat sangat dunia nak kiamat tdkkah org2 MUKMIN jadi bosan menunggu utk dimasukkan ke Syurga?? dah berapa ramai bidadari mengangkang menunggu kedatangan org2 yg beriman?? bounce bounce

Betul juger tu.. untung ler orang yang terakhir mati, kerana ta' yah tunggu lama2. Tapi lak.. takut ada pakai no.. terpakasa ler dia menunggu ikut giliran.. letih juger tu nak tunggu.. almaklumlah orangnya beribu2 billion. Hah !! Baik pakai jer bidadari yang dah ada ni.. ker senang. Bidadari tu yang dalam syurga tu pun bukan ada apa2 pun.. tempat buang air mani jer.. eh eh .. silap.. tukang lancap kote jer. lol!

nampaknya org MUKMIN kena tunggu sampai semua MUKMIN yg beramal SOLEH mati dulu...sebab salah satu syarat dunia QIAMAT ialah tiada tinggal seorang MUKMIN kat muka bumi...

Patutkah org MUKMIN awal zaman bengang kat MUKMIN akhir zaman kerana melambatkan QIAMAT.. affraid Evil or Very Mad Evil or Very Mad


Ramai orang soleh meninggal dunia
Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik dan ahli agama dimuka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran - Riwayat Ahmad

peringatan supaya beriman...untuk melewatkan kiamat?

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  mek on Sun Jan 04, 2009 5:37 pm

bila hari akan kiamat sdr2? Basketball

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  beruk on Sun Jan 04, 2009 5:44 pm

mek wrote:bila hari akan kiamat sdr2? Basketball

bila semua manusia bertelanjang mcm hewan agaknya..

beruk

Jumlah posting : 303
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  mek on Tue Jan 06, 2009 8:40 am

beruk wrote:
mek wrote:bila hari akan kiamat sdr2? Basketball

bila semua manusia bertelanjang mcm hewan agaknya..
maknanya qiamat tu belum berlaku lagilah ya atau dah berlaku dah? drunken drunken

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  Merpati Putih on Wed Jan 07, 2009 5:14 pm

mek wrote:
beruk wrote:
mek wrote:bila hari akan kiamat sdr2? Basketball

bila semua manusia bertelanjang mcm hewan agaknya..
maknanya qiamat tu belum berlaku lagilah ya atau dah berlaku dah? drunken drunken

Bila yang diungkapkan 'yang ujud adalah semata2 PENCIPTA MIMPI2'.. Maka yang sebenar2 qiamat/ lenyap cuma khayalan jer.. apa pula na' ditakutkan tentang qiamat ni.. biarkan jer. cyclops cyclops

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  beruk on Wed Jan 07, 2009 7:00 pm

Merpati Putih wrote:

Bila yang diungkapkan 'yang ujud adalah semata2 PENCIPTA MIMPI2'.. Maka yang sebenar2 qiamat/ lenyap cuma khayalan jer.. apa pula na' ditakutkan tentang qiamat ni.. biarkan jer. cyclops cyclops

SAYA SETUJU DGN TUAN MERPATI...KIAMAT MUNGKIN ADA.yg tiada adalah pdg masyar, tiada syurga, tiada neraka...

dosa2 manusia dah terbalas kat muka bumi....akhirat hanya dongeng2 yg disogok oleh pemimpin politik utk kepentingan peribadi mereka semata2..

beruk

Jumlah posting : 303
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  Merpati Putih on Wed Jan 07, 2009 7:38 pm

beruk wrote:

SAYA SETUJU DGN TUAN MERPATI...KIAMAT MUNGKIN ADA.yg tiada adalah pdg masyar, tiada syurga, tiada neraka...

dosa2 manusia dah terbalas kat muka bumi....akhirat hanya dongeng2 yg disogok oleh pemimpin politik utk kepentingan peribadi mereka semata2..

Saya dah tanya dah kat Hanuman ( Rajah Brook...raja segala beruk2), cerita2 ugama ni cuma cerita 'matrix' tikus2 putih, biru, merah, jingga. Hanuman berkata ' semuanya berita2 merapu jer'. Tersilap kot!!! bounce bounce bounce

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  Assalamualaikum on Thu Jan 08, 2009 10:13 am

Merpati Putih wrote:
beruk wrote:

SAYA SETUJU DGN TUAN MERPATI...KIAMAT MUNGKIN ADA.yg tiada adalah pdg masyar, tiada syurga, tiada neraka...

dosa2 manusia dah terbalas kat muka bumi....akhirat hanya dongeng2 yg disogok oleh pemimpin politik utk kepentingan peribadi mereka semata2..

Saya dah tanya dah kat Hanuman ( Rajah Brook...raja segala beruk2), cerita2 ugama ni cuma cerita 'matrix' tikus2 putih, biru, merah, jingga. Hanuman berkata ' semuanya berita2 merapu jer'. Tersilap kot!!! bounce bounce bounce

kamu yang merapu, usahkan seurat daun kamu tidak mampu nak cipta, inikan pula kata-kata kamu yang merapu. sape nak percaya.


Last edited by Assalamualaikum on Thu Jan 08, 2009 10:45 am; edited 1 time in total

Assalamualaikum

Jumlah posting : 16
Registration date : 2008-12-30

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  mek on Thu Jan 08, 2009 10:17 am

pencuri hebat kerjanya meriba tangan sahaja tanpa perlu mencuri apa2 dari sesiapa saja Sleep

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  Merpati Putih on Sat Jan 10, 2009 4:36 am

Hari qiamat tu dah berlaku pun , tapi semua pun ta' mahu ambil tahu.. Biarkan.. biarkan.. cyclops cyclops

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  negro41 on Mon Jan 12, 2009 11:18 pm

Assalamualaikum wrote:
Merpati Putih wrote:
beruk wrote:

SAYA SETUJU DGN TUAN MERPATI...KIAMAT MUNGKIN ADA.yg tiada adalah pdg masyar, tiada syurga, tiada neraka...

dosa2 manusia dah terbalas kat muka bumi....akhirat hanya dongeng2 yg disogok oleh pemimpin politik utk kepentingan peribadi mereka semata2..

Saya dah tanya dah kat Hanuman ( Rajah Brook...raja segala beruk2), cerita2 ugama ni cuma cerita 'matrix' tikus2 putih, biru, merah, jingga. Hanuman berkata ' semuanya berita2 merapu jer'. Tersilap kot!!! bounce bounce bounce

kamu yang merapu, usahkan seurat daun kamu tidak mampu nak cipta, inikan pula kata-kata kamu yang merapu. sape nak percaya.

Hayat itu hanya bersendirian bounce

negro41

Jumlah posting : 115
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  Merpati Putih on Mon Jan 12, 2009 11:28 pm

Assalamualaikum wrote:kamu yang merapu, usahkan seurat daun kamu tidak mampu nak cipta, inikan pula kata-kata kamu yang merapu. sape nak percaya.

Mana ler Tuan assalammulaikum ni? Dah dibantai nyer Merpati Putih, dia hilang lak.. Mcm main lastik jer? bounce

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  shazlida on Tue Jan 13, 2009 12:37 am

Assalamualaikum wrote:kamu yang merapu, usahkan seurat daun kamu tidak mampu nak cipta, inikan pula kata-kata kamu yang merapu. sape nak percaya.

Assalamualaikum Tuan Assalamualaikum....semlekommmm! (3x tak jawab berdosa lo...)

Kisahnya gini: Ada satu orang tu, jaman dulu2...punyala taat beribadat, alih2 sebelum ujung nyawa, terke'zina'. Makanya katanya besok masuk nuraka...kok sia2 saja amal ibadatnya. Yang satu orang lagi, punyalah gampang...na'ujubilah, alih2 sebelum ujung nyawa kok sempat ngucap....yaaaa katanya masuk surga. Gimana ya!

Kata Pak Nuar Berahim... 'INI TIDAK ADIL'...kok merapu saja... waduh 3x

shazlida

Jumlah posting : 161
Registration date : 2008-12-30

View user profile http://caturist.blogspot.com

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  mek on Thu Jan 15, 2009 12:37 pm

now & then, past & go without stop Sleep

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  T R I N I T Y on Tue Mar 10, 2009 11:05 pm

Kiamat kecil,kiamat besar hari yang pasti tiba dimana semua akan musnah melainkan zat maha esha.
Apakah alam kubur itu lama,apakah kehidupan dunia sangat panjang.Panjang pada perhitungan akal.
Bagi si mimpi yang lenyak tidur diulit mimpi indah bagaikan sebentar saja.Bagi yang tidur digangu nyamok,
12 jam tidur pun tak memadai.

Harus bagi Allah untuk mewajahkan hari kiamat itu bagaimana berakhirnya bumi yang bulat dibentangkan.
Ketika itu taulah mana penjurunya dan mana atas dan bawahnya.Langit telah tiada kerana bersatu asalnya.
Maka luaslah pemandangan dan melihat apa yang terselindung.

Maka bersedialah menghadapi ujian terakhir iman walaupun ditangan kanan ada sijil masuk surga.Silakan
wahai si beriman dan yang telah berserah diri.Masuklah kamu semua dalam neraka ku.Jika selamat nasiblah,
jika terjatuh usahalah keluar dengan ilmu dan bekalan kamu.

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  Merpati Putih on Sat Feb 06, 2010 9:48 am

Nabi @ 'tukang ramalan' sendiri tidak meyaqini adanya hari Qiamat dan perbicaraan di Padang masyar.. andainya beliau percaya.. maka tidaklah perlu mengatakan 'orang ini kafir dan orang ini terselamat'. Tidak kah ini bicara yang membuang air liur jer? Perbicaraan yang secara lansung mendahului Makamah Agung.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  salik on Wed Feb 10, 2010 12:41 am

Itulah Tandanya keyakinan yang bukan sekadar keyakinan tetapi mengetahui benar akan sesuatu keadaan kerana dapat Melihat keputusan sebelum Perbicaraan.

Nampaknya Tuan Mp Sedang Meninggikan Martabat Nabi Dengan berselindung di sebaliknya.

Jangan gitu pak!!!

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  tokbiru on Wed Feb 10, 2010 11:11 pm

Sekiranya wujud bumi dan segala isinya ini didasarkan atas keberadaan zat yg meliputi atas tiap sesuatu / yg bersifat, bila nak kiamat??
Dalam kuliah2 dok cerita zat tak bercerai dengan sifat, habis bila agaknya sifat / rupa wujud boleh tertanggal dari zat?? Qiam AH je kot ? Laughing

tokbiru

Jumlah posting : 120
Registration date : 2009-09-03

View user profile

Back to top Go down

'End of the World' is merely a scam filos

Post  Merpati Putih on Fri May 20, 2011 10:00 pm

1,000 (Or So) Things to Do Before the End of the World

A radical Christian group has determined that the beginning of the end of the world will occur this week. But is the math correct?






_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  Merpati Putih on Sat May 21, 2011 11:57 am

A Christian group dedicated to spreading the word about 'the end of the world'. Many of these believers have quit their jobs and given up everything for this 'fake of the retart'.

"I know it's absolutely a fake because the Bible is always absolutely untrue"

200 million people around the world will be 'raptured' or 'swept' to heaven to meet their 'faked savior' on Saturday. The rest of the Christian sects, Muslims, Hindus, Buddhists, Mithra, Satanic blues, Sikhs, Wicca s.. taboos voodoos, vodkas champagne the wines and especially the Atheists, the remaining 97 percent of it population... bla bla blasts will be destroyed in five months of natural disasters of bullshits, starting with earthquakes. The first earthquake is supposed to happen Saturday at 3 p.m. Arizona time.

Skeptics are somewhat less than convinced... and finally it's just a story of the holy books.

Click!!!

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: HARI QIAMAT?

Post  Sponsored content Today at 5:53 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum