MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

View previous topic View next topic Go down

MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  Merpati Putih on Wed Jan 05, 2011 12:20 pm




Ada individu2 yang mengaku: 'Aku telah bertemu Tohan".

DiWarung kopi, kelab disko, internet, kelab malam..... kebel TV astro, YOU TUBE.

Ada pula individu2 yang ketemu tuhan ketiga sedang merogol ato mencuri tembikai susu.

Ada yang mendakwa bertemu tuhan didalam mimpi2 mereka.. selepas berjima'.. tanpa mandi hadas besar.

Ada yang mendakwa ketemu TOHAN ketika mencari api diBukit Tursina.

Ada yang mendakwa menerima wahyu2 dari Tohan dan kemudian para2 mengikut2nya membukukan wahyu2 ini sebagai kitab2 suci.

Ada pula yang mengaku bertemu Tohan dirumah2 ibadat.. kuil, masjid, gereja, synagoue, pagoda, kaabah, kuil emas punjab..

Ada manusia yg bertemu TUHAN @ Hantu dihujung senjada api ketika berperang/ berjihad.

Ada yang bertemu Tohan dkala tsunami, gempa bumi, letusan Merapi.

Ada pula yang bertemu Tohan ketika mengorbankan lembu2, ayam, kerbau, anak dara sunti, babi panggang...

Ada juga yang bertemu Tohan diatas katil, dimalam pertama perkawinan.

yang pelik bin ta' ajaib.. mereka2 ketemu Tohan ketika minim arak, drumah pelacur2..

Ada juga yang bertemu Allah dipenjuru restoran tom-yam. dan ia sedang menjeling2 kpd Tohan.. dan Tohan sedang memerhatikannya.

Namun tidak dinafikan banyak yang mati ketika bertemu Tohan dileboh raya PLUS.

Dan ada yg pernah melihat Allah menurunkan Adam dan Hawa dari Syorga, dan melihat kapal nabi Noh membelah lautan banjir.

Ada juga yang bertemu tuhan2 politikus ketika berkempen.

Entahlah apala na' jd ngan manusia2 nih? KALDAI oh! KALDAI

Tiap saat, tanpa detik, keseluruhan makhluk2 ketemu TOHAN, namun mereka ta' mampu mengingatinya.




_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  Merpati Putih on Wed Jan 05, 2011 12:36 pm




Yang anihnya...
perkara2 n episod2 yang tidak logika ini dibukukan dan dikategorikan sebagai kitab2 suci???????

Ada akal ker???

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  Merpati Putih on Wed Jan 05, 2011 12:52 pm

Kawan TBS.. bernama Ser Eeeeelton John ketemu tuhan ketika meliwat ponggong kekasihnya, juga seorang lelaki (perkahwinan Homoseksual) dan akhirnya dikurniakan dengan cahaya mata.. yg dibeli dari 'kedai' anak2 buangan.

citer ini ta' la lucu sangat , tetapi its just ok for laugh diet.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  Merpati Putih on Wed Jan 05, 2011 1:24 pm

Oh usa people i have met god ,jesus and mahomed in space .Iam sent invite me for your message.?
Durant my pray one electro-magnetic phenomenoncircular my heart light me to voyage the space god send me to explain you many please believe me, alousoumar@hotmail.fr

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  salik on Wed Jan 05, 2011 3:59 pm

Tiap saat, tanpa detik, keseluruhan makhluk2 ketemu TOHAN, namun mereka ta' mampu mengingatinya

Tapiii,
Mengapa ya?
avatar
salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  Merpati Putih on Wed Jan 05, 2011 7:17 pm

Apa tidaknya?
Asyik mengutip2 falasampah2 orang lain..
Mengenal Allah, mengenal Nabi, Malaikat, syaitan, AQ, Hadis, avesta, vedas, bible, syurga neraka, bidadari, wali kuali... jer hinggakan lupa akan 'keujudan diri' @ Zat Tohan yg dibaluti jasad beku.

Asyik melopong dipenjuru2 masjid, gereja, kuil, memikirkan tentang keselamatan diakhirat. Mereka ini lupa bahawa berusaha untuk memaju dan memperkasakan diri adalah zikir sirr. Kencing pun dikategorikan berzikir gak.

Orang lain reka macam2 benda dah.. kapal terbang, computer, kereta api laju, bom nuclear, telipon tanpa wire... setelite, torpedo....
Pas tu pandai pulak komplain 'orang2 plastin ditindas olih Israel'. Rasakan ler, kerana asyik menelaah AQ, Ayat2 Bible... asyik berzikir allah.. allah.. allah.. hu.. hu.. hu.. hai.. hai.. he. jesus.. jesus.. wel.. wel..

yang mereka tau ialah buat pedang, keris, kerambit

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  salik on Thu Jan 06, 2011 1:50 pm

Mereka ini lupa bahawa berusaha untuk memaju dan memperkasakan diri adalah zikir sirr

Tulang Empat kerat itulah "IBU DUIT"...yer tak.
Cuma Gerakkan jerrrr
avatar
salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  Merpati Putih on Thu Jan 06, 2011 9:44 pm

Asyik mengutip2 falasampah2 orang lain..
Mengenal Allah, mengenal Nabi, Malaikat, syaitan, AQ, Hadis, avesta, vedas, bible, syurga neraka, bidadari, wali kuali... jer hinggakan lupa akan 'keujudan diri' @ Zat Tohan yg dibaluti jasad beku.

Tohan tidak mencipta manusia... manusialah yang sebenarnya mencipta tuhan @ allah.


Setiap zarah keberadaan mempunyai misi2 ketuhanan tersendiri/tertentu. setiap ujud tidak memiliki nisbah nilai... kematian dan kehidupan tidak punya nisbah nilai (priceless). Kegembiraan dan kesengsaraan juga tidak punya nilai... kerana ujud segala akan mengalami 'kelupusan abadi'... kesempurnaan diri.


_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  Merpati Putih on Thu Jan 06, 2011 10:27 pm




_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  T R I N I T Y on Wed Feb 02, 2011 1:30 am

Mengenal tuhan,berjumpa tuhan,bersama tuhan,bersatu dengan tuhan.....semuanya
istilah ilmu.
Kenal pada nama,pada sifat dan perbuatan hanyalah mengenal dalil2 aqli.
Setiap dalil aqli pula diperkuatkan dengan dalil naqli.
Nak yakin pd.kitab kena pakai akal semula.

Jadi itu semua usaha sebagai manusia yg.Allah programkan untuk menyampaikan
diri pada kehampirannya dan kesedaran.
Bila tiba usahanya mencapai piawaian kesucian diri,....maka mengenal itu sebenarnya
tidak melalui perantara ilmu,akal atau apa.

Maka ketahuilah AKU siapa.Dah jadi satu peraturan bagi yg.tau tidak dapat
menjelaskan perihal tahunya kerana ketika ia tahu itu adalah dalam kediriannya saja.

Apabila dalam keberadaan alam kun,..mana mungkin menyatakan perihal rasa.
Kalu garam masin,...yg.dapat dibuktikan hanya garamnya.Melihat sebutir garam
bukanlah melihat masinnya.
avatar
T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  salik on Wed Feb 02, 2011 2:43 pm

Salam
Pada sekadar yang saya tahu, yang di katakan bertemu itu adalah Bertemu INGAT, ( ingat mengingati)
Begitu juga Maksud Bersatu.
Sebagaimana dalam alquran di sebut " ingatlah kamu kepada-Ku niscaya Aku ingat (pula) kepadamu',
Jadi sudah barang tentu semasa Kita mengingatinya( itu janjinya), dia juga mengingati di ketika kita mengingatinya.
Disitulah yang di maksudkan Pertemuan...Iaitu bertemu ingat jer lah.
Yang selain itu Wallahu A'lam. [u]

Tetapi Apabila di amati benar benar , barulah kita tahu bahawa pertemuan berlaku setiap detik, sebagaimana kata Tok merpati.Dan Nampaknya Tok Merpati telah Bongkar segalanya.
avatar
salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  entah on Mon Feb 07, 2011 1:21 pm

Dalam pencarian aku untuk bertemu Tuhan, Aku terjumpa dengan seorang manusia yang buruk parasnya, busuk baunya.

Lalu ditanya pada aku, apa yang kau kehendaki.

Aku menjawap, aku mahu kenal diri.
Dikatanya kalau mau kenal diri, binasa diri nanti.

Aku menjawap lagi, aku mahu kenal tuhan.
Dikatanya kalau mau kenal tuhan, lidahmu akan kelu, matamu akan buta.

Lalu aku bertanya, lantas apa yang perlu aku kenali?
Dikatanya, kenalilah apa itu manusia. Kerana kau itu manusia.

entah

Jumlah posting : 24
Registration date : 2011-02-07

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  Emas on Wed Apr 20, 2011 1:28 pm

Berjumpa Tuhan...... Very Happy

Bila aku bangun tidur aje aku dah jumpa tuhan.... Very Happy

Bila aku hilang dari dunia dan tidur entah kemana pada ketika itu aku tak jumpa tuhan Very Happy

Bila aku bermimpi aku jumpa tuhan di alam mimpi...... Very Happy

Pendek kata selama mana aku merasa ada disitulah aku berjumpa tuhan...... Very Happy

Kerana hanya tuhan yang ada . Very Happy

Emas

Jumlah posting : 26
Registration date : 2010-11-13

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGAKU BERJUMPA ato Melihat TOHAN

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum