ADAM n HAWA tidak patut dikeluarkan dari syorga???

View previous topic View next topic Go down

ADAM n HAWA tidak patut dikeluarkan dari syorga???

Post  Merpati Putih on Sun Oct 24, 2010 10:40 am

'TOHAN' sepatutnya tidak mengeluarkan ADAM dan HAWA dari syooooorga... agar generasi2 manusia kekal didalam kenikmatan abadi.

Dengan demikian ta' payahlah 'tohan' mencipta nabi2, malaikat2, syaitan2, ulama'2, sami2, paderi2, masjid2, kitab2.......

'Tohan' jelas menunjukan 'kebodohanNYA'... tak ade korje cari korje.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: ADAM n HAWA tidak patut dikeluarkan dari syorga???

Post  Merpati Putih on Sun Oct 24, 2010 2:39 pm

'kesilapan' ADAM memakan buah khuldi, ta' lah sebesar kesalahan Amerika menegebom Hiroshima.

Macam2 lah karenah tuhan yang pendek IQ. Tuhan berfikir terkeluar dari kotak 'kebijaksanaan'.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: ADAM n HAWA tidak patut dikeluarkan dari syorga???

Post  rahza on Mon Oct 25, 2010 5:15 am

Tuhan fikir: " camana AKU nak tunjuk kehebatan AKU kalau si adam pemalas tu dok tido and lepak jer dlm surga. baik AKU halau dia ke bumi. biaq dia rasakan kehebatan bom AKU... bolehke jawapan camni..( nak blajaq merapu gak cek)

rahza

Jumlah posting : 3
Registration date : 2010-10-23

View user profile

Back to top Go down

Re: ADAM n HAWA tidak patut dikeluarkan dari syorga???

Post  Merpati Putih on Mon Oct 25, 2010 1:00 pm

sdr rahza,
bolih jer merapu ..tak salah.

Tuhan@Allah Maha Kaya..
klo g2 cubalah minta dariNya emas seketul... pasti tak akan dapat kan?
jd betolkah Tuhan@ Allah ini Maha Kaya?... Inilah sebahgian dari 'falasafat kosong' para pemikir kuno. jd layakkah Tuhan@Allah ini di katakan Maha Pemberi?

kalau berlandaskan syarat2 baru nak bagi... secara mantiknya tidaklah dikatakan Maha Kaya.

ادعوني استجب لكم
pohonlah dariKU, nescaya KU perkenankan.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: ADAM n HAWA tidak patut dikeluarkan dari syorga???

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum