SALAM PERKENALAN....

View previous topic View next topic Go down

SALAM PERKENALAN....

Post  umar on Mon Feb 01, 2010 2:04 am

sy budak baru belajar,kalau salah tlng ajarkn..kpda ssiapa yg blh mjwab prtanyaan yg dh sekian lama bsarang dlm kpala ni sgt la dialu2kn..soalan sy: 1)knpa kita kena kenal allah?
2)mcm mana nak kenal allah?
3)blh ke kita ni sbenarnye mcari allah? scratch scratch scratch

umar

Jumlah posting : 1
Registration date : 2010-02-01

View user profile

Back to top Go down

Re: SALAM PERKENALAN....

Post  mek on Thu Feb 04, 2010 11:29 am

kenapa, macammana, boleh ke? errrmmm .. kalu taknak kenal Allah biarlah Allah yg kenal kita, macam mana? macam kamu kenal kita, kenapa tak boleh? kalu tak boleh sesialah apa yg dizahirkan , dibathinkan, dll cheers cheers Laughing

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: SALAM PERKENALAN....

Post  T R I N I T Y on Thu Feb 04, 2010 1:06 pm

Ha...ha...betul tu mek..! Tuhan dah lama kenal ciptaannya.
Seorang anak tentu ingin melihat kedua ibu bapanya yg.tak pernah
wujud......sebab....ia kenal dirinya adalah dilahirkan.

Jadi siapa yg.suruh dan apakah sifat ingin tau itu suatu yg.direka2
atau boleh ditahan tahan.

Segalanya adalah suatu fitrah yg.bukan kuasa diri,...nak buat cammano.
Kalau benar ia adalah khayalan otak dan akal....usahakan lah untuk
hapuskannya.

Kalau rasa tak mampu atau takut,...maka kuasailah dia.
avatar
T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: SALAM PERKENALAN....

Post  agus on Sat Feb 13, 2010 11:30 pm

Min ain roo fa ta = dituntut

agus

Jumlah posting : 26
Registration date : 2009-12-01

View user profile

Back to top Go down

Re: SALAM PERKENALAN....

Post  negro41 on Wed Mar 03, 2010 8:47 am

Tuhan tidak pernah menuntut kepada sesiapa untok mengenali dirinya kerena dia tidak berhajat dan takda faedahnya pun..tapi dalam contact pertanyaan saudara ni , boleh lah saya kata manusia ni aje yang sibok nak kenal tuhan..apa faedahnya pun tak tahu lah Laughing

negro41

Jumlah posting : 115
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: SALAM PERKENALAN....

Post  agus on Wed Apr 14, 2010 5:27 pm

Dan tuntutlah kurniaan Allah pada kamu untuk kebaikan akhirat dan janganlah kamu lupa habuan kamu di dunia.

agus

Jumlah posting : 26
Registration date : 2009-12-01

View user profile

Back to top Go down

Re: SALAM PERKENALAN....

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum