KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Page 4 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Kochi on Sat Feb 13, 2010 9:31 pm

Salam utk semua.....

وَلاَ يَحۡزُنكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الۡكُفۡرِ إِنَّهُمۡ لَن يَضُرُّوا۟ اللّهَ شَيۡئاً يُرِيدُ اللّهُ أَلاَّ يَجۡعَلَ لَهُمۡ حَظًّا فِي الآخِرَةِ وَلَهُمۡ عَذَابٌ عَظِيمٌ (176)
Dan janganlah engkau berdukacita (wahai Muhammad), disebabkan orang-orang yang segera menceburkan diri dalam kekufuran; kerana sesungguhnya mereka tidak sekali-kali akan dapat mendatangkan mudarat kepada Allah sedikitpun. Allah menetapkan tidak memberi kepada mereka (balasan baik iaitu Syurga) pada hari akhirat kelak dan mereka pula beroleh azab seksa yang amat besar.

Kochi

Jumlah posting : 32
Registration date : 2010-01-01

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Kochi on Sat Feb 13, 2010 9:38 pm

Salam utk semua..............

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ يُؤۡتِكُمۡ كِفۡلَيۡنِ مِن رَّحۡمَتِهِ وَيَجۡعَل لَّكُمۡ نُورًا تَمۡشُونَ بِهِ وَيَغۡفِرۡ لَكُمۡ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ()
Wahai orang-orang yang beriman! Bertakwalah kamu kepada Allah dan tetaplah beriman kepada RasulNya (Muhammad), supaya Allah memberi kepada kamu dua bahagian dari rahmatNya dan menjadikan bagi kamu cahaya untuk kamu berjalan dengannya (pada hari kiamat kelak), serta diampunkannya dosa kamu dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

Kochi

Jumlah posting : 32
Registration date : 2010-01-01

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Kochi on Sat Feb 13, 2010 9:51 pm

salam......

Sesungguhnya kita letakkan muhammad itu setinggi2 darjat disisi allah... Dan telah datang kepada kamu Nur dari Allah dan kitab yang nyata, Allah taala memberi khabar berkenaan dengan diriNya sendiri bahawa Ia mengutuskan RasulNya Muhammad dengan Bimbingan Hidayat dan Agama yang hak kepada semua ahli bumi.

Kochi

Jumlah posting : 32
Registration date : 2010-01-01

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  T R I N I T Y on Sun Feb 14, 2010 2:39 am

2[135]
Dan mereka berkata: "Jadilah kamu pemeluk ugama Yahudi atau pemeluk ugama Nasrani, nescaya kamu akan mendapat petunjuk". Katakanlah "Kami orang-orang Islam tidak akan menurut apa yang kamu katakan itu) bahkan kami mengikut ugama Nabi Ibrahim yang tetap di atas dasar Tauhid, dan bukanlah ia dari orang-orang musyrik".

2[136]
Katakanlah "Kami beriman kepada Allah, dan kepada apa yang diturunkan kepada kami , dan kepada apa yang diturunkan kepada Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail dan Nabi Ishak dan Nabi Yaakub serta anak-anaknya, dan juga kepada apa yang diberikan kepada Nabi Musa dan Nabi Isa , dan kepada apa yang diberikan kepada Nabi-nabi dari Tuhan mereka; kami tidak membeza-bezakan antara seseorang dari mereka ; dan kami semua adalah Islam kepada Allah semata-mata".

2[137]
Maka kalau mereka beriman sebagaimana kamu beriman , maka sesungguhnya mereka telah beroleh petunjuk; dan jika mereka berpaling maka sesungguhnya mereka akan tinggal berkekalan dalam perbalahan dan permusuhan ; oleh itu Allah akan memeliharamu dari kejahatan mereka; dan Dia lah jua Yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.

2[138]
dan siapakah yang lebih baik celupannya daripada Allah? dan kepadaNyalah kami beribadat".

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  oghel thunder on Sun Feb 14, 2010 6:47 pm

apa pendapat anda tentang eksistensi tuhan?

oghel thunder

Jumlah posting : 2
Registration date : 2010-02-14

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Merpati Putih on Sun Feb 14, 2010 7:12 pm

Tuhan ngak ada dong.. Dari zaman purba hatta kini, ngak ada sesiapapun yang bisa ketemu ama tuhan. Selamat mampir keforum orang2 gila.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  negro41 on Wed Feb 17, 2010 11:12 am

Merpati Putih wrote:Tuhan ngak ada dong.. Dari zaman purba hatta kini, ngak ada sesiapapun yang bisa ketemu ama tuhan. Selamat mampir keforum orang2 gila.

Kalau ngak ada macam mana bisa bangat disebut2 pasal TUHAN

negro41

Jumlah posting : 115
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Merpati Putih on Wed Feb 17, 2010 12:39 pm

Kalau ngak ada macam mana bisa bangat disebut2 pasal TUHAN

Kerna 'Tuhan' @ allah adalah sebahgian dari khayalan manusia2.

Kalo ada.. pasti sekali dapat dibuktikan.... Buktikanlah.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  haqimi on Thu Feb 18, 2010 7:44 pm

Merpati Putih wrote:
Kalau ngak ada macam mana bisa bangat disebut2 pasal TUHAN

Kerna 'Tuhan' @ allah adalah sebahgian dari khayalan manusia2.

Kalo ada.. pasti sekali dapat dibuktikan.... Buktikanlah.

seperti 'bukti' mencari 'bukti' . Jika ' sibukti ' tiada meredhai ' pembuktiannya ' maka tanggallah ' bukti yang nyata ' yg tinggal hanyalah ' bayang /avatar / rupa / kelibat kepalsuan belaka... perasaan/sarung rasanya telah mengujubkannya dari ' origin '


Merpati Putih wrote:Apakah patut?
Ia mencari kaldainya!!!
Yang sedang ditungganginya

ENGKAU bersembunyi
Menghijab diri
Dengan ‘YANG’ Engkau nyatakan.

Engkau ‘NYATA’
‘TIDAK TERSEMBUNYI’
Kecuali kepada ‘YANG BUTA’
Yang tidak mengenal ‘BULAN PURNAMA RAYA’

terkadang 'penulis/beravatar/berupa/berhuruf'.... seakan2 tiada memahami apa2 yg dituliskan atau barangkali LUPA.... tentang apa2 yg DIWASIATKAN.... moga2 kita2 tiada yg sedemikian...

haqimi

Jumlah posting : 6
Registration date : 2010-02-12

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Merpati Putih on Fri Feb 19, 2010 12:24 pm

sdr haqimi,

Walau bagaimanapun keseluruhan ide2 tetap berada ditahap khayalan, sementara ber 'hayat'.

Benar cuma pada khayalan, namun menjauh dari haqiqat itu sendiri.

Ketika MP tidur nyenyak senyenyak2nya, jasad Mp masih memiliki otak, meskipun demikian tidak ada sesuatu apa pun diingati. Bahkan Mp juga tidak merasai ianya sedang tertidur lena. 'Keberadaan materi = dualisma @ maya' yang dirasakan ujud ketika jaga, tidak satupun terbayang kehadirannya ketika tidur lena. ' Tanpa diri, tanpa tuhan.... keseluruhan seolah2 didataran gahibul ghuyub.

Dikatakan telah ujud berbillion jasad manusia... termasuk jasad2 nabi2, kalaulah mereka ini benar2 ujud, maka mengapa pula mereka tidak menghadirkan diri mereka disaat ini????

---------------------------------------------------------------------------------
Pencerahan kepada haqiqat ketuhanan adalah jenaka2:

seperti ikan2 yang sedang tercari2 lautan. Sekumpulan ikan berforum, membicarakan tentang melihat lautan.

Tidak ada satupun dari ikan2 ini benar2 telah melihat lautan (cuma perasan jer)

Kemudian, satu dari ikan berkata: "Aku berfikir,moyangku, nabi2ku, ustaz2ku, professor2ku, ahli2 filosofiku, kakek buyutku, kitab2 suciku, Alquranku, mursyid2ku, sami2ku, paderi2ku telah melihat lautan."

Ikan kedua berkata: "Ya, ya. Aku juga mendengar tentang hal ini."

Ikan ketiga berkata: "Ya, tentu saja, kakek buyut2, monyet2nya telah melihat lautan"

Seterusnya membina kuil, masjid, gereja, synagoe, tok pekong2 dan membuat avatar2 @ ikon2 daripada teologi2 yang digembar gemborkan.

Dan bergemalah dipelusuk dunia dan mereka berkata: Nabi2, telah melihat malaikat, tuhan. 'Dia telah melihat lautan'. Dia telah 'bersambung dan dikaitkan' dengan lautan.

Pencerahan haqiqat ketuhanan (Enlightenment) berpunca dari keberadaan perasaan @ kedirian; Kedirian awalnya hadir berbakat dan tidak bersalah, namun secara berperingkat2, ketika perasaan mejangkau kecerdasan @ namun kebodohan @ hijab2, maka terlindunglah haqiqat kebenaran yang awal/ fitrah.

Kedirian lahir besifat keheningan, dan saat kedirian mendewasa, kedirian kehilangan keheningan dan akhirinya dipenuhi dengan kata2 yang tidak bermaksud apa2... kecuali terpesona @ morphine @ candu popi.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  salik on Fri Feb 19, 2010 1:19 pm

salam

Oleh itu
Lihatlah apa yang Ada.
Usah di lihat apa yang tiada.
Janganlah Bertafakur akan Zat.
Kerana sememangnya ia tidak akan dapat di capai oleh segala pancaindera dan kata kata.....

Maha suci Allah Yang Maha Besar.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Merpati Putih on Fri Feb 19, 2010 2:37 pm

sdr salik,

Maha suci Allah Yang Maha Besar = 'LAUTAN' yang ta' pernah dijumpai nabi2 tu!!!! ker?????

Tapi Tuhan @ hantu ni pulak, dapat nama allah... pelik tapi ta' ajaib!!!

kalo tuhan @ allah nih ta' pernah ditemui ato dikenal olih sesiapapun camno nak sembah siHANTU NIH?????

ma kasih.....

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  salik on Fri Feb 19, 2010 4:16 pm

Salam Tok,
Kalau tak pernah ketemui, sembah jer lah berhala berhala yang ada nampak depan mata tu tok...
Siapa tak nampak tuhan .!!!!...Dia itulah hantunya.

Allah memang Hebat, Sememangnya tuhan yang tak kelihatanlah yang paling hebat.
Tiada siapa yang dapat merobosi tempat persembunyiannya dari dulu sehingga kini .

Jangan Cari Tuhan ,
Tapi Ingat tuhan,
Baru Jumpa Tuhan

Maha Suci Allah Yang Maha Agung.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Merpati Putih on Fri Feb 19, 2010 5:05 pm




Yang camni ker!!! Tuan salik maksudkan?

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  salik on Fri Feb 19, 2010 5:20 pm

Hahaha...
Cari punya carik tak jumpa.
Macam orang masuk dalam rumah kosong.

halo halo....ada tuan ker!!!
sonyap jer.
halo halo...siapa tuan rumah nie...
sonyap jo.!!!!

sekali jumpa yang perut buncit daaa
Apa lagi .....dah tak der yang lain.
Di sembahnya yang tu sebagai tuan....

Haha.

Kemudian bayangan berhala melekat dalam dirinya.
Di bawa Arca Arca sembahan yang di lihat dengan mata kepala itu,
lalu terlekat dalam dirinya.

Orang Berilmu terperosok dalam ilmu lalu menyembah ilmu
Orang berharta terperosok dalam harta lalu menyembah harta.
Orang berpangkat terperosok dalam pangkat lalu menyembah pangkat
Orang berguru terperosok masuk dalam gurunya lalu menyembah ia akan gurunya.
Orang bermazhab terlekat dalam mazhab lalu menyembah mazhab mazhab.
--------------------------------------------------------------------------------------
Maha suci Allah yang maha tinggi dan Maha gagah perkasa


ALAM AL QUDDDUS’
Post Merpati Putih on Fri Dec 26, 2008 2:28 am
Sesungguhnya 'TUHAN tidak pernah HILANG'
Kenapa pula Ia nya di'CARI'


salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Merpati Putih on Sat Feb 20, 2010 6:42 pm

Orang Berilmu terperosok dalam ilmu lalu menyembah ilmu
Orang berharta terperosok dalam harta lalu menyembah harta.
Orang berpangkat terperosok dalam pangkat lalu menyembah pangkat
Orang berguru terperosok masuk dalam gurunya lalu menyembah ia akan gurunya.
Orang bermazhab terlekat dalam mazhab lalu menyembah mazhab mazhab.


Rukun Iman islamik yang keenam menyatakan qadar buruk dan qadar baik terbit dari tuhan @ allah arab.

Setiap ilmu sepastinya berawal dari 'TUHAN'. Kata jimmy carter.

Jd tuhan 'adakan' kemudian tuhan sendiri 'salahkan'.

Apa punya tuhan @ allah arab daaaaa!!!!

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  agus on Wed Feb 24, 2010 10:20 pm

Untuk kefahaman Hal Ketuhanan tanyalah dari zuriat Nabi IBirahim Khalilullah...yg lain melainkan kesesatan yg Allah sendiri isyaratkan.

agus

Jumlah posting : 26
Registration date : 2009-12-01

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Merpati Putih on Thu Feb 25, 2010 8:13 pm

Untuk kefahaman Hal Ketuhanan tanyalah dari zuriat Nabi IBirahim Khalilullah...yg lain melainkan kesesatan yg Allah sendiri isyaratkan.

وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا

33:67] Dan mereka berkata;:"Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami telah menta'ati pemimpin-pemimpin dan pembesar-pembesar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan (yang benar).

وَانطَلَقَ الْمَلَأُ مِنْهُمْ أَنِ امْشُوا وَاصْبِرُوا عَلَى آلِهَتِكُمْ إِنَّ هَذَا لَشَيْءٌ يُرَادُ

38:6] Dan pergilah pemimpin-pemimpin mereka (seraya berkata): "Pergilah kamu dan tetaplah (menyembah) tuhan-tuhanmu, sesungguhnya ini benar-benar suatu hal yang dikehendaki ***1297.

***1297: Maksudnya: menurut orang-orang kafir bahwa menyembah tuhan-tuhan itulah yang sebenarnya dikehendaki oleh Allah (Tuhan).

tanyalah dari zuriat Nabi IBirahim Khalilullah.....

Adakah lagi pemimpin selain dari (allah ... arab = tuhan... melayu = inggeris..the god = brahman = hindu dll...). Alkesah.. Nabi Ibrahim sendiri ta' percaya kepada malaikat.


وَتَرَى الشَّمْسَ إِذَا طَلَعَت تَّزَاوَرُ عَن كَهْفِهِمْ ذَاتَ الْيَمِينِ وَإِذَا غَرَبَت تَّقْرِضُهُمْ ذَاتَ الشِّمَالِ وَهُمْ فِي فَجْوَةٍ مِّنْهُ ذَلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ مَن يَهْدِ اللَّهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِ وَمَن يُضْلِلْ فَلَن تَجِدَ لَهُ وَلِيّاً مُّرْشِداً

18:17] Dan kamu akan melihat matahari ketika terbit, condong dari gua mereka ke sebelah kanan, dan bila matahari terbenam menjauhi mereka ke sebelah kiri sedang mereka berada dalam tempat yang luas dalam gua itu. Itu adalah sebagian dari tanda-tanda (kebesaran) Allah (TUHAN). Siapa yang diberi petunjuk oleh Allah (TUHAN), maka dialah yang mendapat petunjuk; dan barangsiapa yang disesatkan-Nya, maka kamu tidak akan mendapatkan seorang pemimpinpun yang dapat memberi petunjuk kepadanya.

اللَّهِ يَهْدِي بِهِ مَنْ يَشَاءُ وَمَن يُضْلِلْ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ

39:23] menunjuki siapa yang dikehendaki-Nya. Dan barangsiapa yang disesatkan Allah (TUHAN), niscaya tak ada baginya seorang pemimpinpun.

وَمَن يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن وَلِيٍّ مِّن بَعْدِهِ

42:44] siapa yang disesatkan Allah (TUHAN) maka tidak ada baginya seorang pemimpinpun sesudah itu.

Kerja Tuhan @ Allah @ The Neo ialah menyesatkan manusia2...... jd, ta' ada kerja lain ker, allah @ tuhan nih nak buat... ( kadang2 disesatkan, kadang2 ditunjukan).. mcm cerita budak kecil sedang bermain2 dengan permainan2. Jahat nyer!!! tuhan nih...

Dari ayat2 ini jelas... Islam melarang kepada menyembah selain dari allah @ tuhan (AlaWajibul Ujud)... Hua awal, hua zhahir.. hua bathin. Manusia hanya diperintahkan 'beri Tabik Hormat' jer.. kepada nabi2, AQ... dan bukan untuk mendewa2kan mereka semacam tuhan2... tak begitu ker, sdr Agus?

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  salik on Tue Mar 02, 2010 3:25 pm

Merpati Putih wrote:
Orang Berilmu terperosok dalam ilmu lalu menyembah ilmu
Orang berharta terperosok dalam harta lalu menyembah harta.
Orang berpangkat terperosok dalam pangkat lalu menyembah pangkat
Orang berguru terperosok masuk dalam gurunya lalu menyembah ia akan gurunya.
Orang bermazhab terlekat dalam mazhab lalu menyembah mazhab mazhab.


Rukun Iman islamik yang keenam menyatakan qadar buruk dan qadar baik terbit dari tuhan @ allah arab.

Setiap ilmu sepastinya berawal dari 'TUHAN'. Kata jimmy carter.

Jd tuhan 'adakan' kemudian tuhan sendiri 'salahkan'.

Apa punya tuhan @ allah arab daaaaa!!!!

Ayat yang hanya perlu di terbalikkan saja kepada yang berkata.
Ahhahaha....Berbolak balik ya tuan. Laughing

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  salik on Thu Mar 04, 2010 11:04 pm

Jika Bagi dirinya Hanya satu yang ada,
Apa sahaja di curahkan hanya pada yang satu cuma.
Buruk Atau Baik Hanya satu yang ada baginya.
Sehingga Segalanya menjadi kebaikan
Sehingga Tercurah kasih suci murni.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Merpati Putih on Wed Mar 24, 2010 12:54 pm

Andainya besok keyakinan MP ini salah, dan MP harus masuk neraka, maka setidaknya MP pernah merasakan hidup yang benar2 mencabar dan ideal, dan mampu melihat wajah2 generasi yang 'sedang tidur nyenyak' seolah2 empunya syurga karena terselamatnya mereka2 dari teologi2 ugama yang korup2.

Ide2 ugama adalah dedalu parasit yg menumpang diperasaan.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  agus on Tue May 11, 2010 9:56 pm

Kunci segalanyanya pada Zuriat Nabi Ibrahim...dan seterusnya hingga hari Kiamat.

agus

Jumlah posting : 26
Registration date : 2009-12-01

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  joker84x on Thu May 13, 2010 9:51 am

ianya juga bunyi mcm surah al-syam `

Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila ia mengiringi
Demi siang hari bila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi

Demi langit beserta seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya

Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketaqwaan


macam tu ka Allah yang tunjukkan jalan Dan Dia juga Yg Sesatkan

joker84x

Jumlah posting : 1
Age : 32
Location : bukit mertajam
Registration date : 2010-05-10

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Merpati Putih on Sun May 23, 2010 1:10 pm

sdr, joker84x.....

ape yg sdr faham tentang kefasikan dan ketaqwaan?

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  agus on Sun Aug 15, 2010 7:44 pm

Sesungguhnya Allah berkuasa tiap sesuatu.
Allah Maha pengampumpun lagi Maha Mengasihani.

Janganlah menyengutu dalam sembahan.

agus

Jumlah posting : 26
Registration date : 2009-12-01

View user profile

Back to top Go down

Re: KEFAHAMAN TENTANG TUHAN

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum