Hantu atau khadam wujud ke?

View previous topic View next topic Go down

Hantu atau khadam wujud ke?

Post  Anas on Sat Aug 15, 2009 12:53 pm

Hantu raya atau khadam wujud ke?

Ia boleh disuruh melakukan tugas berat seperti menggerakkan sesuatu barang serta merta seperti menolak kereta..

Benarkah crita ni?

Anas

Jumlah posting : 14
Registration date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  salik on Sat Aug 15, 2009 1:34 pm

Kalau makenik pergi hantar surat orang tak panggil makanik lagi, namanya posmen bounce

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  farquhar on Sat Aug 15, 2009 9:45 pm

Kadang2 pengaruh TV ni, melebih2 ....
sejak kebelakangan ini saya perhatikan banyak cerita2 yg di salurkan dikaca penglihatan itu lebih kepada yg berunsur mistik. Yang peliknya pula, rata2 manusia sekarang ini lebih PERCAYA/mengenal H+A+N+T+U DARI PADA T+U+H+A+N.... patutkah macam ni jadinya....? yang terkesan ialah pada minda anak2 kita yg baru nak mengenal dunia yang fana ini . kalau ibu bapa tak memainkan peranan yg sewajarnya, nescaya generasi akan datang
AKAN LEBIH TAKUTKAN HANTU DARI TUHAN....

farquhar

Jumlah posting : 116
Registration date : 2009-04-01

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  zali on Sun Aug 16, 2009 12:23 am

hantu raya?...ni dia!

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  Anas on Sun Aug 16, 2009 10:48 am

mestila anank2 pecaya & takut hantu...mak2 bapak2 pun pecaya hantu gak...

kalau tak banyak la bomoh yang tumbuh di luar sana..?

Twisted Evil

Anas

Jumlah posting : 14
Registration date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  zali on Sun Aug 16, 2009 2:47 pm

Pengalaman-pengalaman manusia berhadapan dengan perkara-perkara paranormal,'anomalies' dan mistik,menjelaskan kepada manusia bahawa terdapat entiti lain yang sukar untuk dijelaskan,sama-sama berhidup di dalam Matrix ini.Entiti ini,majoritinya menimbulkan ketakutan kepada manusia kerana kewujudannya menyalahi hukum akal manusia.APA JUA PERKARA YANG MENYALAHI HUKUM AKAL,AKAL AKAN MELIHAT IA SESUATU YANG LUARBIASA.Ini dinamakan 'bug' dalam terminologi Matrix.

'Bug' yang terlalu banyak akan mengakibatkan 'overflow' dan lama-kelamaan sistem pemikiran manusia akan 'hang'

Perkara-perkara ghaib,mistik dan seumpamanya akan dianggap oleh akal bahawa luarbiasa dan ia tidak mampu menjelaskannya,atau dengan lebih saintifik,akal manusia tidak dapat memproses data-data dari kategori 'mistik' dan 'ghaib' ini.Apabila akalnya tidak dapat menjelaskan paranormal ini,manusia akan mengeluarkan satu aura hormon yang dinamakan 'KETAKUTAN'.Terma yang lebih tepat dalam bahasa Melayu adalah 'seram'.Perasaan takut akan mengeluarkan aura tertentu yang tidak dirasai oleh deria manusia tetapi dapat dihidu dan dirasai oleh 'entiti' lain.Contoh yang paling popular adalah anjing.Kajian saintifik mendapati anjing dapat mengesan sejenis 'bau' yang dikeluarkan oleh manusia yang di dalam ketakutan.DARI SINI MANUSIA MENYEDARI TERDAPAT ENTITI LAIN YANG TINGGAL BERSAMA-SAMA MEREKA di dalam Matrix,tetapi tidak dapat dirasai oleh dera-deria mereka secara langsung.

Syaitan,jin,hantu,devil,demon,asura,goblin dan bermacam-macam lagi nama yang diberikan kepada entiti ini.

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  salik on Sun Aug 16, 2009 4:46 pm

[quote="zali"]Pengalaman-pengalaman manusia berhadapan dengan perkara-perkara paranormal,'anomalies' dan mistik,menjelaskan kepada manusia bahawa terdapat entiti lain yang sukar untuk dijelaskan,sama-sama berhidup di dalam Matrix ini.Entiti ini,majoritinya menimbulkan ketakutan kepada manusia kerana kewujudannya menyalahi hukum akal manusia.

macammana dengan bayi yang belum pernah mengalami pengalaman pengalaman.
kenapa bayi menangis seolah olah melihat sesuatu yang di takutinya. ( sakit perut kot)

Contoh yang paling popular adalah anjing.Kajian saintifik mendapati anjing dapat mengesan sejenis 'bau' yang dikeluarkan oleh manusia yang di dalam ketakutan.

kadang kadang anjing menyalak sayuuuu...ketika manusia tiada di sekitarnya
hehehehe apa tuuu

3. (yaitu) mereka yang beriman[13] kepada yang ghaib[14],

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  salik on Sun Aug 16, 2009 4:49 pm

[quote="salik"]
[quote="zali"]Pengalaman-pengalaman manusia berhadapan dengan perkara-perkara paranormal,'anomalies' dan mistik,menjelaskan kepada manusia bahawa terdapat entiti lain yang sukar untuk dijelaskan,sama-sama berhidup di dalam Matrix ini.Entiti ini,majoritinya menimbulkan ketakutan kepada manusia kerana kewujudannya menyalahi hukum akal manusia.

macammana dengan bayi yang belum pernah mengalami pengalaman pengalaman.
kenapa bayi menangis seolah olah melihat sesuatu yang di takutinya. ( sakit perut kot)

Contoh yang paling popular adalah anjing.Kajian saintifik mendapati anjing dapat mengesan sejenis 'bau' yang dikeluarkan oleh manusia yang di dalam ketakutan.

kadang kadang anjing menyalak sayuuuu...ketika manusia tiada di sekitarnya
hehehehe apa tuuu

3. (yaitu) mereka yang beriman[13] kepada yang ghaib[14],
bukankan jin wujud?

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  T R I N I T Y on Sun Aug 16, 2009 11:45 pm

Wujud yg.nyata dapat dilihat,namun kita tak nafikan bahawa terdapat kewujudan ghaib yg.dijadikan
Allah sebagaimana dimaksudkan Jin.Kita wajib percaya ada unsur ghaib yg.hidup sebagaimana
manusia menjalankan kehidupan.

Gulongan ghaib itu hanya tidak dapat dilihat oleh mata kasar.Teknologi sain telah dapat
membuktikan kewujudan unsur itu.Manusia dan jin boleh berurusan dan berhubung serta
mengadakan kerja sama.

Yang dikatakan salah kepada manusia yg.menggunakan makhluk ghaib itu adalah tertakluk pada
niat dan terikatnya dengan perjanjian yg.dilarang Allah.
Apa salahnya kalau jin nak tolong manusia buat kerja asalkan jin itu ikhlas nak tolong.Juga
tak salah manusia gunakan khidmat jin untuk jalan kebaikan dan tidak terikat dengan perjanjian
dilarang syariat serta memesongkan akidah.

Makhluk ghaib itu adalah seperti manusia juga yg.hidup bertuhan dan mengenal tuhan.Ada
juga yg.jahil dan ingkar.

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  Anas on Mon Aug 17, 2009 12:30 pm

sye pernah dengar orang jepun cakap..Kalau melayu ada hantu raya dia nak beli dengan harga juta juta juta....

Soalan yg sukar..

1)kenapa Tak suruh hantu raya pergi bunuh Mr President atau perdana Menteri atau guna santau je...


2)Kenapa bomoh jual minyak pengasih atau minyak dagu sedangkan dia boleh gunakan minyak itu untuk mendapatkan duit...


3)Kenapa bomoh2 sanggup menipu dengan berlakon depan pesakit...buat cerita bukan2 konon pandai telek sakit la...adakah perkara ini benar?Islam tak ajar berbohong ni...

Anas

Jumlah posting : 14
Registration date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  Anas on Mon Aug 17, 2009 12:33 pm

kadang kadang anjing menyalak sayuuuu...ketika manusia tiada di sekitarnya
hehehehe apa tuuu

3. (yaitu) mereka yang beriman[13] kepada yang ghaib[14],
[/quote]

Kdg2 aku hairan jugak time azan berkumandang...anjing meraung...

Anas

Jumlah posting : 14
Registration date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  Anas on Mon Aug 17, 2009 12:36 pm

farquhar wrote:Kadang2 pengaruh TV ni, melebih2 ....
sejak kebelakangan ini saya perhatikan banyak cerita2 yg di salurkan dikaca penglihatan itu lebih kepada yg berunsur mistik. Yang peliknya pula, rata2 manusia sekarang ini lebih PERCAYA/mengenal H+A+N+T+U DARI PADA T+U+H+A+N.... patutkah macam ni jadinya....? yang terkesan ialah pada minda anak2 kita yg baru nak mengenal dunia yang fana ini . kalau ibu bapa tak memainkan peranan yg sewajarnya, nescaya generasi akan datang
AKAN LEBIH TAKUTKAN HANTU DARI TUHAN....

akan datang ramai muda mudi belajar sihir...

walaupun kdg2 zaman sekarang sihir zaman ni kurang menjadi(atau tak jadi).

Susah sangat ke nk jadi syirik(belajar sihir dan mudah menjadi...?

Anas

Jumlah posting : 14
Registration date : 2009-08-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  salik on Mon Aug 17, 2009 3:30 pm

Kdg2 aku hairan jugak time azan berkumandang...anjing meraung.

Anjing tue meraung sebab tengok Syaitan bertebaran masuk dalam badan manusia....hehehehe Evil or Very Mad

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  salik on Mon Aug 17, 2009 3:32 pm

salik wrote:
Kdg2 aku hairan jugak time azan berkumandang...anjing meraung.

Anjing tue meraung sebab tengok Syaitan bertebaran masuk dalam badan manusia....hehehehe Evil or Very Mad
Dan bersarang di dalamnya......
Apabila Manusia Marah....menjelmalah setan setan itu melalui Mata Maknasia.

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  salik on Mon Aug 17, 2009 3:35 pm

[quote="Anas"]sye pernah dengar orang jepun cakap..Kalau melayu ada hantu raya dia nak beli dengan harga juta juta juta....
Soalan yg sukar..
1)kenapa Tak suruh hantu raya pergi bunuh Mr President atau perdana Menteri atau guna santau je...


sebab hantu raya tu takut
president punya hantu lagi power......hehehe

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  Merpati Putih on Tue Aug 18, 2009 12:46 am



Alam2 termatrix/ terkhayal dari ilmu2/ perisian2 yang diterima pakai olih Operating system/ minda..

Manusia yang lahirnya pekak, bisu, buta, dan tanpa perasaan.. tidak memililiki alam2/ matrix.. kecuali apa yg perlu untuk kehidupannya.

Kejadian alam2 keberadaan????? hanya ujud sementara kerana kecelaruan deria insan.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  salik on Tue Aug 18, 2009 8:11 am



BAYI BERSUJUD KETIKA MENDENGAR BACAAN AL QURAN

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  zali on Sun Aug 30, 2009 1:09 pm

Merpati Putih wrote:
Alam2 termatrix/ terkhayal dari ilmu2/ perisian2 yang diterima pakai olih Operating system/ minda..

Manusia yang lahirnya pekak, bisu, buta, dan tanpa perasaan.. tidak memililiki alam2/ matrix.. kecuali apa yg perlu untuk kehidupannya.

Kejadian alam2 keberadaan????? hanya ujud sementara kerana kecelaruan deria insan.

kecelaruan deria insan yang melalaikan/melekakan/melupakan
penyaksian manusia pada keesaan allah sejak awal lagi...

penyaksian kepada yang esa bertukar menjadi penyaksian kepada
matrix-matrix...khayalan-khayalan yang cuba di wujudkan.

zali

Jumlah posting : 282
Registration date : 2008-12-09

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  salik on Sun Aug 30, 2009 2:02 pm

zali wrote:
Merpati Putih wrote:
Alam2 termatrix/ terkhayal dari ilmu2/ perisian2 yang diterima pakai olih Operating system/ minda..

Manusia yang lahirnya pekak, bisu, buta, dan tanpa perasaan.. tidak memililiki alam2/ matrix.. kecuali apa yg perlu untuk kehidupannya.

Kejadian alam2 keberadaan????? hanya ujud sementara kerana kecelaruan deria insan.

kecelaruan deria insan yang melalaikan/melekakan/melupakan
penyaksian manusia pada keesaan allah sejak awal lagi...

penyaksian kepada yang esa bertukar menjadi penyaksian kepada
matrix-matrix...khayalan-khayalan yang cuba di wujudkan.


Penyaksian dah jadi ciptaan sendiri ker zali...hehe

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Hantu atau khadam wujud ke?

Post  Sponsored content Today at 5:55 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum