"Al Aawar Al Dajjal"

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  murah on Tue Apr 28, 2009 9:21 pm

TANDA TANDA AKHIR ZAMAN

KELUAR DAJJAL,
ORANG ALIM TIDAK BERBUAT AMAL....( YANG TAK ALIM LAAAGI LAH PULAK NIAT JER JE KAKAKA)
BANYAK PEREMPUAN TIADA MALU LAGI DAN TIDAK DI HORMATI
BANYAK ORANG MINUM TUAK/ARAK
BUDAK TERLEBIH DARI ORANG TUA. PERANGAINYA
BARANG YANG DITEGAH OLEH ALLAH...ITULAH YANG DIKERJAKAN
MATAHARI DAN BULAN TIADA CAHAYA

BERMULA PADA TURUNNYA DAJJAL ITU DI NEGERI AJAM( BUKAN ARAB)
NAMA NEGERI ITU ASPHAN ( CARI CARI LAH NEGERI TU KALAU ADER INFO BAGI TAU LAH)

murah

Jumlah posting : 71
Registration date : 2009-04-26

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  T R I N I T Y on Tue Apr 28, 2009 10:16 pm

Mungkin telah mencapai 500 tahun kumpulan pejuang ini telah beroperasi.
Bilangannya tak ramai tapi pengaruhnya telah meluas diseluruh dunia.
Agendanya telah berkesan kepada manusia yg.tak beriman kepada hari pembalasan
dan yang suka berlalai dari memikirkan soal hari perhitungan.

Tidak ada apa yg.boleh dilakukan oleh umat manusia samada umat islam atau apa jua
agama untuk melawannya melainkan kiamat.

Apa yg.perlu umat islam lakukan ialah menjaga dan mendidik ahli yg. terhampir dengannya.
Pada saat terakhir dunia,..semua orang2 beriman yg.dikasihi Allah akan dimatikan terlebih
dulu dan terselamat dengan kejadian yang sangat menakutkan tu.

Pengikut2 yg.meyokong dajjal akan lebih mengganas dan bergembira dengan usaha mereka
yg.disangkanya telah menang dalam memadamkan agama Allah.Merekalah manusia yg.
suci dan terpilih untuk berkuasa sebagai tuhan.

Maka tak heranlah akhir zaman umat semakin teruk dan usaha2 pejuangan orang2 yg.ingin
memertabadkan islam seolah-olah lemah dan tidak mempunyai kemampuan.

T R I N I T Y

Jumlah posting : 743
Registration date : 2009-03-10

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  murah on Tue Apr 28, 2009 11:00 pm

dikatakan dajjal itu di kiri dan kanannya dua buah bukit
bukit di kanan berisi emas perak ,intan berlian ,zamrudmutiara dan segala perhiasan indah indah,buahanmakanan minuman sutera dan orang yang pandai bernyanyi menari memalu bunyi dan sekelian orang mengikutnya,

bukit yang dikirinya itu, seksa,ular,lipan, api yang bernyala.

dan yang dikiri bernama neraka dan yang dikanan bernama surga

dan ia(DAJJAL ) berkata '' TIADA TUHAN MELAINKAN AKU JUA'

Seandainya manusia ketahui akan hari qiamat itu nescaya tiada ia mahu berbuat durhaka kepada Allah.

murah

Jumlah posting : 71
Registration date : 2009-04-26

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  farquhar on Wed Apr 29, 2009 1:23 am

murah wrote:dikatakan dajjal itu di kiri dan kanannya dua buah bukit
bukit di kanan berisi emas perak ,intan berlian ,zamrudmutiara dan segala perhiasan indah indah,buahanmakanan minuman sutera dan orang yang pandai bernyanyi menari memalu bunyi dan sekelian orang mengikutnya,

bukit yang dikirinya itu, seksa,ular,lipan, api yang bernyala.

dan yang dikiri bernama neraka dan yang dikanan bernama surga

dan ia(DAJJAL ) berkata '' TIADA TUHAN MELAINKAN AKU JUA'

Seandainya manusia ketahui akan hari qiamat itu nescaya tiada ia mahu berbuat durhaka kepada Allah.

setelah mengaku iaq tuhan, adakah dajjal ini menyuruh manusia menyembahnya pula seperti firaun???
jadi apa pula beza dajjal dan firaun nh?

farquhar

Jumlah posting : 116
Registration date : 2009-04-01

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  salik on Thu Apr 30, 2009 9:57 pm

farquhar wrote:
murah wrote:dikatakan dajjal itu di kiri dan kanannya dua buah bukit
bukit di kanan berisi emas perak ,intan berlian ,zamrudmutiara dan segala perhiasan indah indah,buahanmakanan minuman sutera dan orang yang pandai bernyanyi menari memalu bunyi dan sekelian orang mengikutnya,

bukit yang dikirinya itu, seksa,ular,lipan, api yang bernyala.

dan yang dikiri bernama neraka dan yang dikanan bernama surga

dan ia(DAJJAL ) berkata '' TIADA TUHAN MELAINKAN AKU JUA'

Seandainya manusia ketahui akan hari qiamat itu nescaya tiada ia mahu berbuat durhaka kepada Allah.

setelah mengaku iaq tuhan, adakah dajjal ini menyuruh manusia menyembahnya pula seperti firaun???

jadi apa pula beza dajjal dan firaun nh?


MEMANG LA HEHE DAJJAL TU SIKIT LEBIH KURANG FE'EL DENGAN FIEAUN

TAPI JANGAN LUPA LAK
ALKISAH DAJJAL NI UNTUK ORANG YANG TAK INGAT ALLAH JEK
BAGI ORANG YANG INGAT ALLAH....DIA DAH TAK PEDULI DAJJAL DAH.
DAJAL MANA ADA KUASA.
NAK DAJJAL KER ....NAK ALLAH ?[quote]

salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  Merpati Putih on Wed Jun 17, 2009 10:06 pm

Dajjal Raja Konspirasi Dunia

Dajjal Raja Konspirasi Dunia name="quality" value="high">

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  farquhar on Wed Dec 09, 2009 12:41 am

Dari Jabir bin Abdullah, katanya Rasulullah s.a.w bersabda: “Dajjal muncul pada waktu orang tidak berpegang kepada agama dan jahil tentang agama. Pada zaman Dajjal ada empat puluh hari, yang mana satu hari terasa bagaikan setahun, ada satu hari yang terasa bagaikan sebulan, ada satu hari yang terasa satu minggu, kemudian hari-hari berikutnya seperti hari biasa.”

SEBENARYA DAJJAL NI BERUPA PERBUATAN MANUSIA DI AKHIR ZAMAN ATAU DIA MEMANG AKAN KELUAR BERUPA MAKHLUK SUATU HARI NNTI?

farquhar

Jumlah posting : 116
Registration date : 2009-04-01

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  Merpati Putih on Wed Dec 09, 2009 2:23 am





Tidak akan keluar dajjal, kerana dajjal adalah bahan ghaib ciptaan konspirasi2 , kecuali yang keluar adalah manusia2 dajjal dan produk2 canggih.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

fitnah zaman

Post  farquhar on Mon Dec 21, 2009 12:11 am

Khutbah Rasulullah SAW tentang Dajjal

Dari Abi Umamah Al-Bahiliy, beliau berkata: "Rasululah s.a.w telah berkhutbah di hadapan kami. Dalam khutbahnya itu Baginda banyak menyentuh masalah Dajjal. Baginda telah bersabda: "Sesungguhnya tidak ada fitnah (kerosakan) di muka bumi yang paling hebat selain daripada fitnah yang dibawa oleh Dajjal. Setiap Nabi yang diutus oleh Allah SWT ada mengingatkan kaumnya tentang Dajjal. Aku adalah nabi yang terakhir sedangkan kamu adalah umat yang terakhir. Dajjal itu tidak mustahil datang pada generasi (angkatan) kamu. Seandainya dia datang sedangkan aku masih ada di tengah-tengah kamu, maka aku adalah sebagai pembela bagi setiap mukmin. Kalau dia datang sesudah kematianku, maka setiap orang menjaga dirinya. Dan sebenarnya Allah SWT akan menjaga orang-orang mukmin.

"Dajjal itu akan datang nanti dari satu tempat antara Syam dan Irak. Dan mempengaruhi manusia dengan begitu cepat sekali. Wahai hamba Allah, wahai manusia, tetaplah kamu. Di sini akan saya terangkan kepada kamu ciri-ciri Dajjal, yang belum diterangkan oleh nabi-nabi sebelumku kepada umatnya.

"Pada mulanya nanti Dajjal itu mengaku dirinya sebagai nabi. Ingatlah, tidak ada lagi nabi sesudah aku. Setelah itu nanti dia mengaku sebagai Tuhan. Ingatlah bahawa Tuhan yang benar tidak mungkin kamu lihat sebelum kamu mati. Dajjal itu cacat matanya sedangkan Allah SWT tidak cacat, bahkan tidak sama dengan baharu. Dan juga di antara dua mata Dajjal itu tertulis KAFIR, yang dapat dibaca oleh setiap mukmin yang pandai membaca atau buta huruf.

Di antara fitnah Dajjal itu juga dia membawa syurga dan neraka. Nerakanya itu sebenarnya syurganya sedangkan syurganya itu neraka, yakni panas. Sesiapa di antara kamu yang disiksanya dengan nerakanya, hendaklah dia meminta pertolongan kepada Allah dan hendaklah dia membaca pangkal surah Al-Kahfi, maka nerakanya itu akan sejuk sebagaimana api yang membakar Nabi Ibrahim itu menjadi sejuk.

"Di antara tipu dayanya itu juga dia berkata kepada orang Arab: "Seandainya aku sanggup menghidupkan ayah atau ibumu yang sudah lama meninggal dunia itu, apakah engkau mengaku aku sebagai Tuhanmu?" Orang Arab itu akan berkata: "Tentu." Maka syaitan pun datang menyamar seperti ayah atau ibunya. Rupanya sama, sifat-sifatnya sama dan suaranya pun sama. Ibu bapanya berkata kepadanya: "Wahai anakku, ikutilah dia, sesungguhnya dialah Tuhanmu." di antara tipu dayanya juga dia tipu seseorang, yakni dia bunuh dan dia belah dua. Setelah itu dia katakan kepada orang ramai: "Lihatlah apa yang akan kulakukan terhadap hambaku ini, sekarang akan kuhidupkan dia semula. Dengan izin Allah orang mati tadi hidup semula. Kemudian Laknatullah Alaih itu bertanya: "Siapa Tuhanmu?" Orang yang dia bunuh itu, yang kebetulan orang beriman, menjawab: "Tuhanku adalah Allah, sedangkan engkau adalah musuh Allah." Orang itu bererti lulus dalam ujian Allah dan dia termasuk orang yang paling tinggi darjatnya di syurga."

Kata Rasulullah s.a.w lagi: "Di antara tipu dayanya juga dia suruh langit supaya menurunkan hujan tiba-tiba hujan pun turun. Dia suruh bumi supaya mengeluarkan tumbuh-tumbuhannya tiba-tiba tumbuh. Dan termasuk ujian yang paling berat bagi manusia, Dajjal itu datang ke perkampungan orang-orang baik dan mereka tidak me-ngakunya sebagai Tuhan, maka disebabkan yang demikian itu tanam-tanaman dan ternakan mereka tidak menjadi.

"Dajjal itu datang ke tempat orang-orang yang percaya kepadanya dan penduduk kampung itu mengakunya sebagai Tuhan. Disebabkan yang demikian hujan turun di tempat mereka dan tanam-tanaman mereka pun menjadi.

"Tidak ada kampung atau daerah di dunia ini yang tidak didatangi Dajjal kecuali Makkah dan Madinah. Kedua-dua kota itu tidak dapat ditembusi oleh Dajjal kerana dikawal oleh Malaikat. Dia hanya berani menginjak pinggiran Makkah dan Madinah. Namun demikian ketika Dajjal datang ke pergunungan di luar kota Madinah, kota Madinah bergoncang seperti gempa bumi. Ketika itu orang-orang munafik kepanasan seperti cacing dan tidak tahan lagi tinggal di Madinah. Mereka keluar dan pergi bergabung dengan orang-orang yang sudah menjadi pengikut Dajjal. Inilah yang dikatakan hari pembersihan kota Madinah.

Dalam hadis yang lain, "di antara fitnah atau tipu daya yang dibawanya itu, Dajjal itu lalu di satu tempat kemudian mereka mendustakannya (tidak beriman kepadanya), maka disebabkan yang demikian itu tanam-tanaman mereka tidak menjadi dan hujan pun tidak turun di daerah mereka. Kemudian dia lalu di satu tempat mengajak mereka supaya beriman kepadanya. Mereka pun beriman kepadanya. Maka disebabkan yang demikian itu Dajjal menyuruh langit supaya menurunkan hujannya dan menyuruh bumi supaya menumbuhkan tumbuh-tumbuhannya. Maka mereka mudah mendapatkan air dan tanam-tanaman mereka subur."

Dari Anas bin Malik, katanya Rasulullah s.a.w bersabda: "Menjelang turunnya Dajjal ada tahun-tahun tipu daya, iaitu tahun orang-orang pendusta dipercayai orang dan orang jujur tidak dipercayai. Orang yang tidak amanah dipercayai dan orang amanah tidak dipercayai."

Dari Jabir bin Abdullah, katanya Rasulullah s.a.w ada bersabda: "Bumi yang paling baik adalah Madinah. Pada waktu datangnya Dajjal nanti ia dikawal oleh malaikat. Dajjal tidak sanggup memasuki Madinah. Pada waktu datangnya Dajjal (di luar Madinah), kota Madinah bergegar tiga kali. Orang-orang munafik yang ada di Madinah (lelaki atau perempuan) bagaikan cacing kepanasan kemudian mereka keluar meninggalkan Madinah. Kaum wanita adalah yang paling banyak lari ketika itu.

Itulah yang dikatakan hari pembersihan. Madinah membersihkan kotorannya seperti tukang besi membersihkan karat-karat besi."

Diriwayatkan oleh Ahmad, hadis yang diterima dari Aisyah r.a. mengatakan: "Pernah satu hari Rasulullah s.a.w masuk ke rumahku ketika aku sedang menangis. Melihat saya menangis beliau bertanya: "Mengapa menangis?" Saya menjawab: "Ya Rasulullah, engkau telah menceritakan Dajjal, maka saya takut mendengarnya." Rasulullah s.a.w berkata: "Seandainya Dajjal datang pada waktu aku masih hidup, maka aku akan menjaga kamu dari gangguannya. Kalau dia datang setelah kematianku, maka Tuhan kamu tidak buta dan cacat."

Dari Jabir bin Abdullah, katanya Rasulullah s.a.w bersabda: "Dajjal muncul pada waktu orang tidak berpegang kepada agama dan jahil tentang agama. Pada zaman Dajjal ada empat puluh hari, yang mana satu hari terasa bagaikan setahun, ada satu hari yang terasa bagaikan sebulan, ada satu hari yang terasa satu minggu, kemudian hari-hari berikutnya seperti hari biasa."

Ada yang bertanya: "Ya Rasulullah, tentang hari yang terasa satu tahun itu, apakah boleh kami solat lima waktu juga?" Rasulullah s.a.w menjawab: "Ukurlah berapa jarak solat yang lima waktu itu."

Menurut riwayat Dajjal itu nanti akan berkata: "Akulah Tuhan sekalian alam, dan matahari ini berjalan dengan izinku. Apakah kamu bermaksud menahannya?" Katanya sambil ditahannya matahari itu, sehingga satu hari lamanya menjadi satu minggu atau satu bulan.

Setelah dia tunjukkan kehebatannya menahan matahari itu, dia berkata kepada manusia: "Sekarang apakah kamu ingin supaya matahari itu berjalan?" Mereka semua menjawab: "Ya, kami ingin." Maka dia tunjukkan lagi kehebatannya dengan menjadikan satu hari begitu cepat berjalan.

Menurut riwayat Muslim, Rasulullah s.a.w bersabda: "Akan keluarlah Dajjal kepada umatku dan dia akan hidup di tengah-tengah mereka selama empat puluh. Saya sendiri pun tidak pasti apakah empat puluh hari, empat puluh bulan atau empat puluh tahun. Kemudian Allah SWT mengutus Isa bin Maryam yang rupanya seolah-olah Urwah bin Mas'ud dan kemudian membunuh Dajjal itu."

Dan menurut ceritanya setelah munculnya Dajjal hampir semua penduduk dunia menjadi kafir, yakni beriman kepada Dajjal. Menurut ceritanya orang yang tetap dalam iman hanya tinggal 12,000 lelaki dan 7,000 kaum wanita.

Wallahu A'lam.

"Sesungguhnya hanya Allah lebih Mengetahui RahsiaNya.."






farquhar

Jumlah posting : 116
Registration date : 2009-04-01

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  sekoi on Mon Dec 21, 2009 9:07 am

Ingatlah bahawa Tuhan yang benar tidak mungkin kamu lihat sebelum kamu mati.

sekoi

Jumlah posting : 40
Registration date : 2009-12-14

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  farquhar on Mon Dec 21, 2009 10:54 pm

Merpati Putih wrote:
Tidak akan keluar dajjal, kerana dajjal adalah bahan ghaib ciptaan konspirasi2 , kecuali yang keluar adalah manusia2 dajjal dan produk2 canggih.

sudah terang lagi bersuluh....
HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAM....
Apa yang diramal ternyata BENAR belaka....


tok....
anak cucu tumpang tanya....
tak bawa orang pegi haji lagi ke???

farquhar

Jumlah posting : 116
Registration date : 2009-04-01

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  Merpati Putih on Mon Nov 01, 2010 7:44 pm

“Religion is excellent stuff for keeping common people quiet”

–Napoleon Bonaparte

“Hence today I believe I am acting in accordance with the will of the Almighty Creator”

–Adolph Hitler

“I trust God speaks through me. Without that, I couldn't do my job.”

–George W. Bush

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  Merpati Putih on Mon Nov 01, 2010 7:52 pm

All national institutions of churches, whether Jewish, Christian or Turkish, appear to me no other than human inventions, set up to terrify and enslave mankind, and monopolize power and profit. - Thomas Paine

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.

Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  ifahuzir on Fri Mar 04, 2011 4:23 pm

"Dajjal itu akan datang nanti dari satu tempat antara Syam dan Irak."

Kat mana tuh? "antara" tu tetengah yang pendek/dekat ker atau yang Jauh?

ifahuzir

Jumlah posting : 47
Registration date : 2011-03-04

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  mek on Mon Mar 07, 2011 1:01 pm

sekoi wrote:Ingatlah bahawa Tuhan yang benar tidak mungkin kamu lihat sebelum kamu mati.
apa kurengnya tuhan kalu dilihat sebelum mati hahahahaha Evil or Very Mad Twisted Evil

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  ifahuzir on Tue Mar 08, 2011 8:21 am

mek wrote:
sekoi wrote:Ingatlah bahawa Tuhan yang benar tidak mungkin kamu lihat sebelum kamu mati.
apa kurengnya tuhan kalu dilihat sebelum mati hahahahaha Evil or Very Mad Twisted Evil

Entah ler... Nak tanye sekoi balik balik nih.. ape jawabnyer sekoi?

ifahuzir

Jumlah posting : 47
Registration date : 2011-03-04

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  mek on Tue Mar 08, 2011 10:44 am

jawapnya kalu tak jumpa masa hidup, masa mati pun sama la juga tak kenai Laughing Twisted Evil

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  ifahuzir on Tue Mar 08, 2011 10:53 am

mek wrote:jawapnya kalu tak jumpa masa hidup, masa mati pun sama la juga tak kenai Laughing Twisted Evil

Betul la tuh.. kalau ada orang len yang kenalkan camner?

ifahuzir

Jumlah posting : 47
Registration date : 2011-03-04

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  murah on Mon Mar 14, 2011 10:23 am

Kalo udah mati, mana ada dajal lagi dah.
Simpan jer Si Dajjal tu dalam kubur.

murah

Jumlah posting : 71
Registration date : 2009-04-26

View user profile

Back to top Go down

Re: "Al Aawar Al Dajjal"

Post  Sponsored content Today at 5:56 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum